martie 2022
Premiile Oscar, 2022
Jessica Chastain pentru The Eyes of Tammy Faye
Ah, Jessica!! E un spectacol actrița asta! Și-n filmul ăsta dar și în general. Filmul în sine nu e o reușită glorioasă, dar Chastain e ca un joc de artificii. E complet transformată, nu doar fizic ci și interpretativ și livrează o performanță ludică în aparență dar plină de substanță în profunzime. Pe sub proteze, machiaj și peruci trăiește un personaj de o imensă complexitate în creația unei actrițe de o anvergură rar întâlnită. E a treia nominalizare a ei la Oscar și m-aș bucura teribil să îl și câștige.

Olivia Colman pentru The Lost Daughter
Colman duce indecizia personajului la nivel de poezie și își reafirmă statutul de actriță cu resurse enorme. Face asta cu umoru-i caracteristic și creează straturi surprinzătoare pe o partitură care, la citirea romanului Elenei Ferrante, pare a fi complicat de transpus în interpretare. Marchează două nominalizări în doi ani consecutivi, după ce în 2021 a fost nominalizată pentru cea mai buna actriță în rol secundar, pentru rolul din The Father. A fost favorită să câștige anul ăsta, până recent, când Jessica Chastain a câștigat la SAG Awards si a devenit front runner-ul categoriei.

Penelope Cruz pentru Madres paralelas / Parallel Mothers
E ceva ce parcă nu se împlinește în rolul lui Penelope din filmul ăsta. Pun asta pe seama structurii fragmentate a filmului și nicidecum pe incapacitatea ei de a livra o interpretare performantă. Folosește cu pricepere variația de mijloace pentru a-și zugrăvi personajul și asta nu-i puțin lucru, în fața unui rol care ar fi putut să cadă cu ușurință într-o târguială continuă. Pentru mine, cel mai bun rol al ei rămâne cel din Non ti muovere al lui Sergio Castellitto, deși cel mai premiat rol al ei (inclusiv cu Oscar) e cel din Vicky Cristina Barcelona.

Nicole Kidman pentru Being the Ricardos
Nicole Kidman are un farmec statuar la care nu-mi e tocmai clar cum să mă raportez. Parcă-mi place, parcă nu. Mi se pare că uneori e plină de nuanțe iar alteori e complet imobilă, cel puțin ca expresii faciale. E fără îndoială o actriță înzestrată, cu enorm de mult experiență iar asta înrâurește felul în care-și conduce rolul din Being the Ricardos. A avut un traseu sinuos cu rolul ăsta, care trebuia inițial să fie jucat de Cate Blanchett, și-a luat și niște hate, dar a "născut" o Lucille Ball care e fermecătoare, dincolo de subiectivism.

Kristen Stewart pentru Spencer
Mi se întâmplă foarte rar să nu văd un film până la capăt. Spencer e unul dintre ele. Mi-a displăcut cu pasiune, și filmul și interpretarea lui Stewart. Joacă expus, gros și cu manierisme pe care nu le-am perceput deloc ca fiind ale personajului ci ale actriței. Accentul britanic, ea fiind americancă, pe cât de mult a fost lucrat, conform spuselor din interviuri, pe atât de strident mi se pare. Admit că nu am fost niciodată un fan al ei și că mi se pare profund overrated ca actriță dar în rolul ăsta construiește, după părerea mea, un monument al actoriei nefericite.

Cine câștigă: Jessica Chastain
Cine mi-aș dori să câștige: Jessica Chastain

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus