Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Manderlay

Cinic, nebunesc şi genial - Manderlay


Revista 22, aprilie 2006
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Pe unii s-ar putea să-i fi dezamăgit Manderlay (2005), dar n-au motive să fie dezamăgiţi. Pentru că Manderlay e exact ceea ce anunţase Lars Von Trier şi exact ceea ce trebuia să fie: partea a doua a unei trilogii şi continuarea lui Dogville. Manderlay e exact Dogville, doar cu altă poveste şi alţi actori (iar asta pentru că, pare-se, Nicole Kidman, n-a mai suportat să lucreze cu Von Trier şi a fost înlocuită cu Bryce Dallas Howard). Începe acolo unde se termină Dogville şi se termină acolo unde va începe al treilea film al trilogiei. Aşa că, dacă ar fi să apreciem Manderlay, ar trebui s-o facem împreună cu celelalte două filme ale Trilogiei americane - cu un film care deja apăruse şi cu un altul care urmează să apară. Manderlay e la fel de cinic, nebunesc şi genial ca şi Dogville. Cu decorul o scenă de teatru şi o poveste de un cinism extrem (drumul spre iad e presărat numai cu bune intenţii!), plasat în 1933, în Alabama, în plin rasism, Manderlay consolidează un stil care scrie istoria cinematografului contemporan. Cu Lars Von Trier una din stelele cele mai strălucitoare.



 Toate articolele despre Manderlay


0 comentarii

Resurse

 Alte articole de Laurenţiu Brătan


Alte articole

 Manderlay forever, Mirel Bănică
 Omul perfect din Manderlay, Giulia Ghica Dobre
 La tablă - Manderlay, Andrei Gorzo
 Democraţie la ţeava mitralierei - Manderlay, Cătălin Sturza
 Manderlay: un şoc moral garantat, Mihai Fulger
 Toate articolele despre Manderlay


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer