Time Out Bucureşti / septembrie 2006
Festivalul de film de animaţie anim'est 2006
În sfârşit, veşti bune de la CNC: este finanţator principal al Festivalului Internaţional de Film de Animaţie "Anim'est", organizat de fundaţia Estenest. La acest maraton de animaţii întins pe 10 zile (22 septembrie - 1 octombrie 2006), orice bucureştean poate vedea ce n-a văzut Parisul.

Trebuie spus din capul locului că acesta nu e un festival doar cu numele sau cu o primă ediţie timidă, ci unul care are ambiţia de a aduce în Bucureşti unele dintre cele mai apreciate filme de animaţie ale momentului, atât pentru copii, cât şi pentru adulţi. O garanţie reprezintă faptul că unele vin direct de la Festivalul de Film de la Toronto.

Organizatorii susţin că principalul scop al festivalului este de a umple un (imens) gol din distribuţia şi producţia românească de film. În acelaşi timp, se vrea un impuls în sensul revigorării interesului publicului din România pentru animaţie. Odată cu ediţia de anul viitor, în festival va exista şi o secţiune competitivă de scurtmetraje.

De o atenţie deosebită beneficiază animaţia românească clasică (printre autori: Ion Popescu-Gopo, Bob Călinescu, Luminiţa Cazacu şi Ion Truică) şi tendinţele recente ale animaţiei britanice, iraniene şi cehe.

Printre filmele de lung-metraj din festival se numără şi Nyocker / The Distrikt (Ungaria). Cu toate că nu e chiar nou, are alte calităţi: a fost declarat cel mai inovator film underground al ultimilor ani, prezintă viaţa unei găşti dintr-un cartier rău famat al Ungariei, iar stilul plotului ar putea fi comparat cu un mix între Trainspotting şi South Park. Muzica - gangsta rap maghiar. Alt lung-metraj excelent e Wood & Stock - Sexo, Oregano e Rock.n.roll (Brazilia) - doi hippioţi care au trecut de 50 de ani sunt plasaţi într-o societate hipermodernă şi încă trăiesc (in a funny way) după regula "pace şi dragoste".

Oferta de scurt-metraje e mai mult decât cuprinzătoare. La secţiunea pentru copii sunt înscrise 30 de filme, grupate în cinci calupuri. Dintre ele, nu trebuie ratate Ponpon (după ce a rămas întins pe stradă în urma unui accident de maşină, unui câine îi trec prin faţă toate momentele importante din viaţa lui), sau Harvey Krumpet - câştigătorul Oscarului în 2004, (viaţa tristă, dar îngrozitor de amuzantă a lui Harvie, care este născut într-o zonă foarte săracă a Europei şi, oriunde s-ar duce, e urmărit de un ghinion fantastic).

În cadrul secţiunii de scurt-metraje pentru adulţi vor fi în jur de 200 de proiecţii, grupate în 11 calupuri. Printre cele ce nu trebuie să scape niciunui iubitor de animaţie, de scurtmetraje sau de film în general se numără: The Mysterious Geographic Explorations of Jasper Morello (aventurile futuriste ale lui Jasper povestite folosind tonuri sepia, siluete gotice şi o mulţime de tehnici de animaţie), The Fan and the Flower şi Guide Dog (cele mai noi creaţii ale maestrului Bill Plympton), Maestro (cu cinci minute înaintea unui mare spectacol, maestrul se pregăteşte în spatele culiselor...), Une Histoire Vertébrale (o poveste de dragoste cum nu o să mai vedeţi prea curând la noi), Flatlife (o zi din viaţa a patru vecini de bloc, văzută prin double split-screen), Au Bout du Monde (o familie dintr-o casă care se află exact pe vârful ascuţit al unui munte se află permanent în încercarea de a menţine echilibrul casei), originalul Life in Transition (de la John Dilworth, creatorul celebrului personaj "Courage the Cowardly Dog" şi invitatul special al festivalului), Fallen Art (o veche bază militară uitată de lume şi un general care a luat-o razna; al doilea scurt-metraj al lui Baginski, după Catedrala, ceva mai coerent şi cu muzică mai bună, deh... Ciocârlia).

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus