martie 2009
Festivalul de film B-EST 2009
După ce, în urmă cu câtva timp, anunţam participarea filmului Cea mai fericită fată din lume, debutul în regie al lui Radu Jude şi a scurt-metrajelor Renovare (r. Paul Negoescu) şi Bric-Brac (r. Gabriel Achim), în secţiunile competitive aferente, alte producţii româneşti îşi anunţă, acum, prezenţa la Festivalul Internaţional de Film BucharEST (B-EST IFF).

Sub titulatura Seri speciale 100% româneşti la B-EST IFF, festivalul vă propune trei dintre cele mai recente documentare realizate în România - Apocalipsa după şoferi şi Nunţi, muzici şi casete video, primele filme de gen produse de canalul HBO România şi, respectiv, Podul de flori, un nou documentar marca Thomas Ciulei.

Apocalipsa după şoferi, un documentar de Alexandru Solomon, se doreşte (şi reuşeşte) să fie o incursiune onestă şi curajoasă în nebunia traficului bucureştean, care se transformă, pe zi ce trece, într-o veritabilă junglă. Filmaţi exclusiv în trafic şi mereu în spatele volanului, cei cinci protagonişti ai documentarului - oameni cu trecuturi, ocupaţii şi probleme cât se poate de diferite - îşi împărtăşesc experienţele de şoferi ai Bucureştiului din anul de graţie 2008.

Nunţi, muzici şi casete video, un documentar de Tudor Giurgiu, ne propune o călătorie în culisele nunţilor româneşti, în care fotografi, cameramani şi cântăreţi din toată ţara se explică, îşi spun poveştile de viaţă, prezintă "pe viu" stiluri de montaj şi, bineînţeles, dau dovada măiestriei lor. De la George Ştirbăţ, cântăreţul din Oneşti întors acasă după o carieră pe Broadway până la "fotograful de sat" Petru Mănici, filmul urmăreşte aventurile câtorva dintre cele mai pitoreşti personaje care poartă pe umeri responsabilitatea reuşitei celei mai importante petreceri din viaţa unui cuplu.

O altă seară îi este dedicată documentarului Podul de flori, regizat şi produs de Thomas Ciulei şi proaspăt câştigător al premiului Gopo pentru Cel mai bun Documentar al Anului. În urmă cu mai mult de trei ani, mama Alexandrei, Mariei şi a lui Alexei a părăsit micul sat moldovenesc în care locuia şi a plecat în căutarea unui loc de muncă. Ar fi trebuit să se întoarcă doi ani mai târziu, dar încă nu a revenit. Lucrurile devin din ce în ce mai dificile pentru Costică, capul familiei care, pe lângă îngrijirea propriei ferme, trebuie să-şi asume atât rolul de tată cât şi pe cel de mamă al copiilor. Podul de flori urmăreşte familia (lipsită de mamă) pe parcursul a câteva luni, viaţa de zi cu zi a celor rămaşi acasă fiind surprinsă în diverse momente ale zilei şi intercalată cu imagini ale satului dintre dealuri în care aceştia locuiesc.

Din 23 şi până în 30 martie 2009, filmul românesc poartă un singur nume - B-EST IFF!

Festivalul Internaţional de Film BucharEST este un eveniment realizat cu sprijinul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, prin Centrul Naţional al Cinematografiei.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus