aprilie 2004
Anumite ferestre nu ar trebui deschise... dacă parafrazăm, anumite filme nu ar trebui făcute... de ce, pentru că s-au mai făcut de multe ori şi mai bine... Secret Window / Fereastra secretă este o combinaţie de Shining cu Raising Cain... filmul este conţinut de primul cadru, un cadru-secvenţă care are noima sa, adică îţi explică filmul.

Plot - Johnny Depp (Mort Rainey) e scriitor, John Shooter (Turturro) îl acuză de plagiat. Nuvela în discuţie se numeşte Secret Window, de unde prima semnificaţie a titlului. O fereastră atât de secretă încât nici chiar cel ce a construit-o nu ştie de ea...
Mort e traumatizat de despărţirea de soţia sa (Maria Bello), stă într-o cabană singur şi are writer's block, soţia are un nou iubit (Timothy Hutton, care face cu ochiul din The Dark Half, tot după King, al lui Romero) şi vrea divorţul, Shooter începe să-l hărţuiască pe Mort... cam atât, nu pot să vă dezvălui mai mult pentru că şi aşa v-am pus prea multe... aş mai aminti un lan de porumb şi faptul că mie filmul mi-a făcut poftă de popcorn...

David Koepp a învăţat (dar n-a aprofundat) lecţia lui Brian De Palma din Raising Cain, De Palma l-a vizitat pe platou în Canada şi printre altele i-a sugerat lui Koepp să schimbe finalul din nuvela lui Stephen King (intitulată Secret Window, Secret Garden). Scriitorul a renunţat să-şi pună numele pe generic (deasupra titlului) sau să se implice în producţie pentru a primi drepturile lui The Kingdom (Riget al lui Lars Von Trier) din care a făcut serialul său, aşa că filmul rămâne a fi al lui Koepp, care a scris şi scenariul. În cazul în care nu ştiaţi David Koepp este de bază scenarist, de la colaborările cu Brain De Palma (Carlito's Way, Mission: Impossible, Snake Eyes), la Jurassic Park, Panic Room, Spider-Man, iar ca regizor a ales genul thriller-fantastic-horror cu precedentele The Trigger Effect - Efect de recul şi Stir of Echoes -Ecouri din tenebre.
Johnny Depp are părul vâlvoi şi este semi-psycho, semi-somnambul şi la un moment dat încearcă să facă şi el numărul lui Jack din Shining, dar Here comes Johnny (Depp sau deep) o sperie poate pe Vanessa Paradis...

De bine- muzica lui Philip Glass (care a mai compus la un thriller care vine pe ecranele româneşti, Taking Lives), alături de Geoff Zanelli, care vine de la şcoala Zimmer (Media Ventures) şi veţi mai auzi de el în hit-urile anilor viitori, o muzică tributară lui Bernard Herrmann, aşa cum orice thriller de acest gen e tributar lui Hitchcock, dar Koepp e mai mult discipolul lui De Palma, care dacă ar fi primit un dolar de câte ori i s-a zis că fură de la Hitchcok... eh, dar ce a fost mai întâi, oul sau găina ?

Am auzit voci, au zis de Identity şi Fight Club, o putem lua înapoi aşa până la Harvey, sau recentul Beautiful Mind, de Gollum aţi auzit ???
Regia: David Koepp Cu: John Turturro, Johnny Deep, Ving Rhames

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus