Familia SRL
Primele minute abrupte dezgolesc de formă familia americană perfectă, a tatălui muncitor ce finanţează gospodina însufleţită, copiii model şi gardurile albe, pentru a plonja în conţinut. Ritmul lent este rezervat ulterior pentru resuscitările chinuite ale unui contract familial, la origini pasional. Naivitatea transfuziei de viaţă cu care sunt investite simple coordonate geografice capătă treptat un contur acid când Frank dezertează în favoarea unei simple avansări, în aceeaşi companie pe care o urăşte şi în care îşi jurase că nu va ajunge. Poate şi datorită forţei partiturii absolut cutremurătoare a lui Kate Winslet, centrul de greutate se deplaseză pe zvâcnirile muribunde ale lui April, purtătoarea stindardului într-o bătălie deja decisă.
Şah mat
Aparentă odă închinată tuturor coafezelor care s-au visat cândva balerine, plimbarea camerei de luat vederi pe predestinata Alee Revoluţionară, unde protagoniştii locuiesc, conduce undeva mai adânc de visul năruit care blamează un trai conform uzanţelor. Registrul aspiraţiilor personale păleşte în faţa tonurilor cu care le compunem, în încă o demonstraţie (strălucită) a forţei statement-ului în faţa uşilor închise.
Citeşte un fragment din cartea cu acelaşi nume aici.