Au mai rămas trei zile până la startul celui mai important eveniment cinematografic din România: Festivalul Internaţional de Film Transilvania 2011. O ofertă extrem de tentantă pentru iubitorii celei de-a şaptea arte şi nu numai, alcătuită din proiecţii-eveniment, spectacole de teatru, concerte incendiare şi multe alte surprize culturale.
De-a lungul celor nouă ediţii ale festivalului, un loc aparte în programul TIFF l-au avut masterclass-urile şi workshop-urile pe diferite tematici, susţinute de profesionişti din industria cinematografică autohtonă şi internaţională, care au împărtăşit celor prezenţi o parte din experienţa lor.
La ediţia aniversară a festivalului, sâmbătă, 4 iunie 2011, ora 20.30, la Cinema Florin Piersic, cinefilii sunt invitaţi la prima proiecţie 3D din istoria TIFF: Pina (r. Wim Wenders). Spectatorii fascinaţi de cea mai recentă producţie a lui Wenders şi de filmările 3D sunt invitaţi duminică, 5 iunie 2011, la ora 11:00, la cinema Florin Piersic, la masterclass-ul: Cinema stereoscopic în era digitală, susţinut de Wolf Bosse - general manager al Companiei Das Werk. Masterclass-ul va cuprinde atât o introducere în istoria procedeelor stereo 3D, cât şi o detaliere a tehnicilor folosite atât în timpul filmărilor de la Pina, cât şi în etapa de post-producţie digitală.
Pe data de 10 iunie 2011, profesioniştii industriei de film, dar şi cei care activează în domenii precum Marketing, Relaţii publice, Vânzări, interesaţi de modul în care se poate promova rapid şi eficient un "produs" prin intermediul Internetului, au acum şansa să aprofundeze secretele platformelor de socializare online. Cel mai apreciat expert, la ora actuală, din domeniul distribuţiei de film şi marketing, Thomas Mai, va susţine vineri, 10 iunie, între 10.00 - 17.00, la Sala BNR - (Piaţa Unirii, nr. 7, sediul BNR, sucursala Cluj) un workshop aplicat şi dedicat Crowdfunding-ului, Social Media şi Distribuţiei 2.0. Timp de 7 ore, în baza unui plan de lucru intensiv, participanţii la workshop vor putea să descopere şi să înţeleagă modul prin care social media poate funcţiona pentru obţinerea de finanţări pentru o producţie de film, cât şi pentru distribuţia şi vânzarea filmelor.
Tot pe 10 iunie 2011, la TIFF Lounge din Piaţa Unirii, de la ora 15:00, regizoarea de origine islandeză Valdis Óskarsdóttir, prezentă în Competiţia Oficială TIFF 2011 cu filmul King's Road, şi câştigătoare a Premiului Bafta pentru montajul filmului Eternal Sunshine of the Spotless Mind va împărtăşi celor interesaţi despre modul în care se pot îmbina, cu succes, regia de film şi montajul.
Nu în ultimul rând, renumitul producător francez de origine română Marin Karmitz, fondatorul companiei de producţie şi distribuţie de film MK2, va fi omagiat la TIFF 2011 prin acordarea unui Premiu special. Producătorul filmului Copie conforme (r. Abbas Kiarostami), ce va putea fi vizionat la ediţia a zecea a festivalului, va susţine pe data de 11 iunie, de la ora 12:00, la TIFF Lounge din Piaţa Unirii, un masterclass în care va dezvălui câteva dintre secretele ce stau la baza producţiei de film.
Cu excepţia workshop-ului susţinut de Thomas Mai, pentru care accesul este contracost, la toate masterclass-urile organizate în cadrul TIFF 2011 intrarea este gratuită în limita locurilor disponibile. Pentru mai multe detalii legate de înscrierea la workshop-ul susţinut de Thomas Mai vă rugăm accesaţi http://www.tiff.ro/stire/workshop-de-neratat-la-tiff-2011-sustinut-de-thomas-mai/151.
Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia Pentru Promovarea Filmului Românesc
Cu sprijinul: Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Media al Uniunii Europene, Institutului Cultural Român, Institutul Cultural Român New York, RADEF România Film
Co-producător: TVR 1
Prezentat de: Ursus
Sponsor principal: Nokia
Partener festival: Vodafone România
Sponsori: TNT, MasterCard, JTI, Banca Transilvania, TenarisSilcotub, HBO România, Sony, Polus Center Cluj, Odeon Cineplex, Holcim, Compania de Apă Someş, Electrogrup, Discovery România, E-ON, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Energobit, City Plaza, Mouton Cadet
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Make-up artist oficial: L'Oreal
Partener tehnic: BenQ
Partener tehnologic: Brinel
Parteneri de distribuţie film: Independenţa Film, Transilvania Film, ProRom / Romania Film, PARADA Film, Clorofilm, MediaPro Distribution
Parteneri industrie: Abis, Kodak Cinelabs România, Panalight
Parteneri media: Europa Fm, Cocor Media Channel, TV5 Monde, Adevărul, Adevărul de seară, Dilema veche, Forbes, OK!, Gazeta Sporturilor, Zile şi Nopţi, Elle, Viva, Decât o Revistă, Tataia, VICE, Academia Caţavencu, Oops Media, Elevate, Zoom Media, Media Image
Parteneri online: Cinemagia.ro, Realitatea.net, Voxpublica.ro, Pandoras.ro, Gsp.ro, Hotnews.ro. Liternet.ro, Feeder.ro, Port.ro, Art Act Magazine, Hipmag, Filmreporter.ro
Parteneri media locali: TVR Cluj, Realitatea TV Cluj, monitorulcj.ro, Ziua de Cluj, Făclia de Cluj, Radio Cluj, Radio Paprika, infoLOCAL