A patra zi a celei de-a zecea ediţii a Festivalului Internaţional de Film Transilvania pregăteşte publicului şi invitaţilor, pe lângă cele câteva zeci de proiecţii, un program extrem de diversificat de evenimente speciale. TIFF continuă campania deja tradiţională pentru susţinerea gazdei Meeting Point: Muzeul Naţional de Artă din Cluj-Napoca. Astfel, festivalul reia seria proiecţiilor caritabile pentru una dintre cele mai importante instituţii culturale ale oraşului.
Pentru a strânge fonduri destinate Muzeului, TIFF proiectează unul dintre cele mai discutate titluri ale anului: In a Better World (r. Susanne Bier, Danemarca, 2010), câştigătorul Premiului Oscar şi al Globului de Aur 2011 pentru Cel mai Bun Film Străin, va fi proiectat în premieră în România luni, 6 iunie 2011, de la ora 21:00, într-unul dintre locurile de proiecţie inaugurate la această ediţie a festivalului: Casa de Cultură a Studenţilor. Multipremiatul film danez spune o poveste în paralel, împărţită între viaţa dintr-o tabără de refugiaţi din Africa şi monotonia gri dintr-un orăşel de provincie danez. Vieţile a două familii din Danemarca se întersectează şi astfel ia naştere o extraordinară, dar riscantă prietenie. Dar singurătatea, slăbiciunea morală şi durerea stau la pândă. Curând, prietenia se transformă într-o alianţă periculoasă şi într-o urmărire ce-ţi ia suflarea, în care însăşi viaţa este miza. Noul lungmetraj al lui Susanne Bier este o dramă despre distrugerea existenţei idilice şi despre greaua alegere între răzbunare şi pacifism. Toate încasările obţinute în urma acestei proiecţii la care toţi spectatorii vor avea acces pe baza unui bilet unic în valoare de 10 lei, pentru toate categoriile de spectatori, inclusiv acreditaţii festivalului, vor fi donate Muzeului de Artă.
Programul Teatru la TIFF, o altă noutate a celei de-a zecea ediţii, continuă luni cu două spectacole inedite, a căror gazdă va fi Teatrul Maghiar. De la ora 20:00, iubitorii de teatru pot urmări Ich Clown, un spectacol de Vera Ion şi Sorin Poamă. Piesa porneşte de la experienţa personală a celor doi autori, în momentul în care s-au confruntat cu decizia de a pleca din România: Adi e un tânăr actor român fără job, bani sau proiecte pentru viitor, care decide să îşi schimbe viaţa după ce prietena lui îl părăseşte. Împreună cu prietenii săi, William şi Dragoş, face un plan de a pleca prin Europa, îmbrăcaţi toţi trei în clowni.
De la ora 21:30, pornind din parcarea Teatrului Maghiar, este programată prima reprezentaţie a spectacolului-eveniment al programului de teatru de la TIFF: Autobahn, de Neil LaBute, în regia Mihaelei Sîrbu. Spectatorii vor avea, astfel, acces la un cu totul alt tip de experienţă teatrală: o piesă într-un autoturism, un adevărat road movie teatral, jucat în fiecare seară, în perioada 6-10 iunie, de la aceeaşi oră, de 12 actori pentru 18 spectatori - aflaţi în 6 maşini care vor străbate Clujul. Mai mult decât montarea unei piese, Autobahn este un experiment artistic şi socio-cultural, o călătorie amuzant-voyeuristică cu maşina, accelerată de drame tulburătoare şi momente de comedie neagră, după cum îl caracterizează protagoniştii săi, care provoacă publicul românesc: Ce poate fi mai potrivit decât să te închizi într-un automobil pentru a forţa o discuţie sau o conversaţie sau pentru a face tăcerea să pară deosebit de prezentă?
Situaţia a fost des folosită în film, dar dramaturgul-cineast Neil LaBute, unul dintre regizorii prezentaţi în secţiunea 3x3 la TIFF 2007, este, poate, primul care transformă această situaţie într-un eveniment teatral. Cele mai puţin de 15 bilete încă disponibile la Autobahn, în valoare de 70 de lei, pot fi achiziţionate de la toate punctele de ticketing ale TIFF.
TIFF Meeting Point, din curtea Muzeului de Artă, găzduieşte luni, 6 iunie, de la ora 21:30, o proiecţie în premieră absolută, cu intrarea liberă: Discovery Channel prezintă zece documentare de scurtmetraj despre poveştile unor români extraordinari prin pasiunile, curiozităţile şi spiritul lor de aventură. Cei zece protagonişti ai documentarelor au fost aleşi în urma campaniei "Oricine poate fi un erou" desfăşurate pe pagina de Facebook a Discovery. Publicul TIFF îşi va putea vota preferatul prin intermediul aceleiaşi pagini, în perioada 3-11 iunie 2011, iar cel care a propus povestea câştigătoare, aleasă în urma voturilor astfel exprimate şi a jurizării care va avea loc în urma proiecţiei, va primi 3.000 de euro.
Hotelul Continental, locul în care pot fi admirate deja expoziţiile-eveniment din cadrul TIFFashion - care prezintă costume de film şi teatru din opere clasice româneşti, dar şi afişe de film românesc din Epoca de Aur, este, începând cu ora 19:00, gazda unui vernisaj al studenţilor Universităţii de Artă şi Design din Cluj-Napoca. Aici vor putea fi văzute propunerile de vizual create de studenţi pentru materialele promoţionale ale celei de-a zecea ediţii a festivalului, dintre care au fost alese creaţiile care se regăsesc pe tricourile, pixurile, cănile de cafea, echipamentele originale de fotbal şi toate celelalte articole de merchandise. Toate viziunile îndrăzneţe propuse de studenţi vor avea, astfel, ocazia să întâlnească publicul festivalului.
Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia Pentru Promovarea Filmului Românesc.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Media al Uniunii Europene, Institutului Cultural Român, Institutul Cultural Român New York, RADEF România Film
Co-producător: TVR 1
Prezentat de: Ursus
Sponsor principal: Nokia
Partener festival: Vodafone România
Sponsori: TNT, MasterCard, JTI, Banca Transilvania, TenarisSilcotub, HBO România, Sony, Polus Center Cluj, Odeon Cineplex, Holcim, Compania de Apă Someş, Electrogrup, Discovery România, E-ON, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Energobit, City Plaza, Mouton Cadet
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Make-up artist oficial: L'Oreal
Partener tehnic: BenQ
Partener tehnologic: Brinel
Parteneri de distribuţie film: Independenţa Film, Transilvania Film, ProRom / Romania Film, PARADA Film, Clorofilm, MediaPro Distribution
Parteneri industrie: Abis, Kodak Cinelabs România, Panalight
Parteneri media: Europa Fm, Cocor Media Channel, TV5 Monde, Adevărul, Adevărul de seară, Dilema veche, Forbes, OK!, Gazeta Sporturilor, Zile şi Nopţi, Elle, Viva, Decât o Revistă, Tataia, VICE, Academia Caţavencu, Oops Media, Elevate, Zoom Media, Media Image
Parteneri online: Cinemagia.ro, Realitatea.net, Voxpublica.ro, Pandoras.ro, Gsp.ro, Hotnews.ro. Liternet.ro, Feeder.ro, Port.ro, Art Act Magazine, Hipmag, Filmreporter.ro, Filmetari.ro, Studlife.ro
Parteneri media locali: TVR Cluj, Realitatea TV Cluj, monitorulcj.ro, Ziua de Cluj, Făclia de Cluj, Radio Cluj, Radio Paprika, infoLOCAL