septembrie 2011
Bullets over Lipscani
Bullets over Lipscani este unul dintre cele mai dragi spectacole în care joc în momentul de faţă. Este al treilea din patru spectacole pe care le-am făcut împreună cu regizorul Eugen Gyemant. Ne ştim deja de şapte ani şi lucrăm foarte bine împreună. De mult plănuiam amândoi să facem o comedie în stilul Woody Allen, iar când am aflat că se deschide Café-Teatrul Godot, amândoi am simţit că ăsta e locul perfect pentru un astfel de spectacol.

George Remes (omul din spatele Godot-ului, actor şi el) a primit cu bucurie propunerea noastră şi Eugen a început munca la text. Din câteva volume de proză scrise de Woody Allen (Without Feathers, Getting Even) a ales nişte povestiri pe care le-a dramatizat în trei scene care formează acum spectacolul nostru. Personajul central, detectivul Keiser Lupowitz, interpretat de mine, apare în toate cele trei scene: în prima o femme fatale îl angajează să-l găsească pe Dumnezeu, în a doua scenă Moartea vine să-i câştige sufletul într-un joc de Mortal (da, exact) Kombat şi în ultima o misiune îl duce pe detectiv într-un bordel în care nu plăteşti pentru sex, ci pentru discuţii intelectuale.

Titlul Bullets over Lipscani face într-adevăr o trimitere către faimosul film al lui Woody Allen, Bullets over Broadway, dar mai degrabă pregăteşte publicul pentru o adaptare a situaţiilor din povestirile originale la viaţa din Bucureşti, la mediul în care trăim cu toţii. Ni s-au alăturat Smaranda Caragea şi Cătălin Babliuc, cu care eram prieteni, dar cu care nu lucrasem încă şi cu care ne doream foarte mult să colaborăm. Absurdul situaţiilor, parodia anti-snobism, dialogurile şi psihozele personajelor, tipice Woody Allen, ne-au dat energie şi plăcere continuă în lucrul pentru spectacol. N-aş fi crezut că poate fi atât de greu să te abţii din râs şi să fii serios în timp ce lucrezi.

Godot era abia la început, nu se formase încă un public şi nu ştiam ce impact va avea spectacolul nostru. Tot ce ştiam era că lucrasem cu plăcere împreună, că ne-am distrat, că ne-am împrietenit şi că am început să iubim spectacolul ce se năştea odată cu acest spaţiu teatral. Spectacolul este construit după procedee comice tipice teatrului american modern. Atât noi cât şi cei care lucrau la Godot şi ne-au văzut la repetiţii ne amuzam foarte tare, dar aşteptam să vedem reacţia publicului. Am avut premiera la sfârşitul lui ianuarie 2011. Marele nostru câştig şi marea noastră bucurie a fost să vedem că pe lângă oamenii despre care ştiam că apreciază şi împărtăşesc tipul nostru de umor, publicul larg s-a bucurat la fel de mult ca şi noi pe tot parcursul spectacolului. Jucam pentru prima oară într-o cafenea cu scenă de teatru, era pentru prima oara când interpretam un personaj pe cât de permisiv în interpretare şi mijloace, pe atât de strict în construcţia textului şi a spectacolului şi era pentru prima oară când publicul Godot vedea o producţie originală. Şi într-un final a ieşit bine. Jucăm şi acum cu aceeaşi bucurie ca la început. Dacă nu mă crezi, vino pe 9 să vezi. Septembrie. De data asta la Muse. Lipscani. Bullets over Lipscani.

Notă: Spectacolul Bullets over Lipscani se joacă vineri, 9 septembrie 2011, ora 19:00, la Muse - Teatrul de pe Lipscani, în cadrul Festivalului de teatru Undercloud, 2011.
De: după Woody Allen Regia: Eugen Gyemant Cu: Dan Rădulescu, Smaranda Caragea, Cătălin Babliuc

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus