octombrie 2011
Patricia Brady-Danzig a revenit în Bucureşti pentru un concert care  a avut loc la Cercul Militar Naţional, în seara de 28 octombrie 2011, concert prin care cântăreaţa americană a marcat 30 de ani de concerte caritabile în România.

"Prima dată am venit în 1980, unii mi-au spus să nu vin, dar am venit oricum pentru că... m-am îndrăgostit de România, iubesc muzica şi îmi place modul în care cântă orchestrele de aici. După Revoluţie s-au schimbat lucrurile şi apoi, în fiecare an, am venit înapoi, o dată sau de două ori şi am cântat în toată ţara, cu dirijori diferiţi. Am cântat tot felul de muzică, inclusiv world music... Simt că România a devenit ca o a doua ţară pentru mine. De asemenea, am putut să învăţ limba, unele cuvinte. Speranţa mea este să pot veni şi sta aici timp de 6 luni şi să învăţ cu adevărat limba română", declara Patricia Brady-Danzig.


Vineri seara, soprana americană a interpretat lucrări din creaţia lui Mozart şi din folclorul irlandez alături de Florin Ormenişan, Iacob Ormenişan, Hortenzia Romanitan şi de Orchestra Muzicii Reprezentative a Ministerului Apărării Naţionale dirijată de locotenent colonel Aurelian Gheorghiţă.

Cu acest prilej, Patricia Brady-Danzig a prezentat publicului din România cartea pentru copii pe care a lansat-o recent în Statele Unite: "Este o poveste pentru copii, despre un şoricel pe nume Fabrizio şi modul în care el îl păcăleşte pe Luigi, pisoiul. Cartea este insoţită de un CD cu melodia Fabrizio, cântată în limba engleză şi italiană de un cor de copii şi de lectura poveştii realizată de mine. Zilele acestea voi merge la Bistriţa, unde voi asculta un cor de copii cântând melodia în română."

După 30 de ani, Patricia Brady-Danzig a ajuns să cunoască bine România, mai ales prin prisma şanselor pe care le-a oferit unor tineri interpreţi români: "Aş dori ca responsabilii politici să devină mai conştienţi de puterea artelor, a muzicii, în special. Simt că muzicii i-ar putea fi acordată o atenţie şi o finanţare mai consistentă. Muzica ar trebui învăţată de fiecare copil într-un fel din primii ani, chiar dacă acesta nu va deveni un muzician. Cred că ar trebui să existe fonduri, bani disponibili pentru diferite şcoli, astfel încât copiii să aibă acces la muzica de calitate, la profesori valoroşi. Acesta este visul meu cel mare şi încerc să fiu cât se poate de activă în acest sens."

Patricia Brady-Danzig a fondat Professional Bicultural Development Associates, o organizaţie prin care susţine realizarea unor concerte şi recitaluri în Statele Unite de către muzicieni din România şi de asemenea obţinerea unor burse la universităţi americane pentru tinerii studenţi.


În 2001, soprana americană a avut trei apariţii în România, la Craiova, în Recviemul de Mozart şi la Bucureşti, în Aula Palatului Cantacuzino, unde a sustinut un recital solistic, iar apoi la Ateneul Român, unde a interpretat Cântece populare româneşti de Tiberiu Brediceanu, cu acompaniament orchestral. În 2002, Patricia Brady-Danzig a revenit pentru un turneu de concerte în Republica Moldova şi România. Anul 2003 o readuce pe Patricia Brady-Danzig în România în cadrul unui turneu în estul Europei, care cuprinde România şi Ungaria. În acelaşi an lansează şi CD-ul From Romania With Love, dedicat atracţiei ei pentru muzica românească.  În acelaşi an are întâlniri cu importante personalităţi ale muzicii româneşti şi continuă acţiunile de susţinere a tinerilor muzicieni români şi de creare a unor punţi între România şi S.U.A. pe plan artistic, atât prin intermediul cursurilor de măiestrie pe care le susţine periodic, cât şi prin iniţiativele personale de a invita tineri muzicieni români pentru schimburi de experienţă în S.U.A.

Revenind în România în 2005, Patricia Brady-Danzig a conferenţiat in cadrul simpozionului Enescu şi America organizat de Centrul Cultural American de la Bucureşti la sala Studio a Ateneului Român. După încheierea festivalului, a susţinut un concert alături de Filarmonica din Giurgiu, cu Cântece populare româneşti de Tiberiu Brediceanu, orchestrate de Sabin Păutza, programul mai cuprinzând lucrări enesciene. Apariţiile ei pe scene din întreaga ţară au continuat în anii următori, în recital, alături de diferite orchestre din ţară, sau alături de tânărul tenor Florin Ormenişan.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus