Spre deosebire de Pescuit sportiv, Din dragoste... reprezintă un progres considerabil pentru cineast: atât pe plan narativ cât şi dialogal. Ba chiar adaugă valoare analizelor cinematografice ale cutelor mamă-fiu. Povestea are nerv, densitate dramaturgică şi este identificabilă (într-un definitoriu du-te-vino, repetitivitatea nu-i poate fi reproşată), dialogurile au continuitate şi reflectă cu exactitate stările de spirit prin care trec personajele-cheie, chiar dacă, prin rigurozitate scenaristică, reacţiile şi interpretarea lui Dumitrache pot fi privite ca fiind uşor exagerate. Falsa stăpânire de sine a lui Alex, în realitate anxietatea-i epuizată, în cele din urmă, de... bune intenţii, îi hrăneşte obsesia de a controla chiar şi lucruri incontrolabile. Raportul dintre mamă şi fiu nu este coordonat de raţiune şi adevăr. Alex controlează aproape totul prin ceea ce crede că poate anticipa.
Filmul pierde însă prin modalitatea lui Sitaru de a filma. Excesiva folosire a camerei subiective, din cauza multitudinii personajelor din scenă, poate distrage lesne atenţia de la naraţiune. Cu excepţia a trei scene (în care aparatul de filmat se mişca lin prin faţa lui Alex, se apropie şi se depărtează uşor, din stânga spre dreapta şi invers), filmul este văzut exclusiv prin prisma personajelor din scenă, iar din cauza numărului lor mare, Din dragoste... se configurează la nivel vizual ca un obositor joc "de-a ghici-din-perspectiva-cui-vedem-acum". Regia îi atribuie realităţii observate artificii personalizate.