martie 2012
Suntem la sfârşitul celei de-a doua săptămâni. Energia din sala de mese s-a schimbat, e mai multă agitaţie, echipele aproape că nu se despart nici când mănâncă şi vorbesc mai puţin unele cu altele. Totuşi, se ştie cum lucrează ceilalţi, câte scene sunt ridicate la alţii, care a cumpărat costume, care au împrumutat de la U.A.T., cine a fost deja la Selgros, unde se cântă, unde se dansează. Dar nimeni nu a văzut nimic în afară de propriile repetiţii.

Am vorbit cu George Sfîrăială, actorie Mureş, masterat, anul 2, pentru a vedea care e stadiul echipei Hoţul de timp - ridicăm scheletul. O mare miză a proiectului este de a aduce împreună trei şcoli de teatru - e super, e interesant, că vezi mai multe metode de predare a actoriei şi mai multe feluri de a gândi şi a relaţiona cu ce te înconjoară, vezi ceva nou faţă de ce te-a învăţat proful tău la clasă.

După prima săptămână apar şi discuţii despre relaţia de lucru dintre regizor şi autorul dramatic. Cum se schimbă textul, cum e citit el de regizor, cum e receptat de actori, ce poate să propună scenograful sunt lucruri care pot să conducă textul iniţial spre straturi şi straturi de interpretări, care se îndepărtează de intenţia iniţială. Textul scris nu e neapărat textul final, pentru că se pune accentul pe echipă, pe lucrul autorului cu regizorul. Fiecare încearcă să lucreze pentru binele spectacolului, ţinând cont şi de propriile opţiuni.

În echipa teatrului D'Efect, Ioana Mălău este cu siguranţă un plus al echipe, fără a minimiza rolul celorlalţi, pe care îi ador. Cât despre text, Andrei Măjeri, regie Cluj, anul 3, spune că acesta îi oferă posibilitatea de a lucra detaliat cu actorii. Întâlnirea cu actorii şi autorul e foarte importantă suntem aici pentru a ne descoperi, pentru a ne întâlni, pentru a visa împreună ceva frumos.

Ioana Mălău, de la Scriere Dramatică, Mureş, masterat, anul 2, spune că m-a uimit în mod pozitiv faptul că regizorul Andrei Măjeri ştie să asculte şi are înţelepciunea să citească şi să respecte un text contemporan. În plus, nu încearcă să propună viziuni regizorale fără să înţeleagă textul mai întâi şi fără să-şi cunoască actorii.

Mai sunt câteva zile până la festival, iar timpul liber e ocupat tot de teatru: actoria maghiară Cluj, anul 3, a planificat să joace de două ori în seara asta în sala Studio a U.A.T. spectacolul Zece, lucrat la Cluj.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus