Amour, de Michael Haneke, tratează povestea unui cuplu de octogenari - Georges (Jean-Louis Trintignant) şi Anne (Emmanuelle Riva) - oameni cultivaţi, profesori de muzică pensionari, care trăiesc în străinătate, împreună cu fiica lor Eva (Isabelle Hupert). Atunci când, într-o zi, Anne suferă un atac cerebral care îi paralizează o parte a corpului, dragostea ce uneşte acest cuplu în vârstă va fi pusă la încercare. Cel mai recent film al lui Haneke concurează pentru premiul Palme d'Or. În urmă cu trei ani, la ediţia din 2009 a festivalului, regizorul austriac câştiga acest premiu cu pelicula Das Weisse Band.
Fiind nominalizat şi premiat la Cannes în mai multe rânduri în anii anteriori, Thomas Vinterberg concurează în 2012 la marele premiu cu drama Jagten / The Hunt, cu Mads Mikkelsen şi Alexandra Rapaport în rolurile principale. Povestea filmului se petrece într-un orăşel de provincie, cu puţin timp înainte de Crăciun. Lucas, un tip de 40 de ani, încearcă să-şi pună viaţa în ordine după un divorţ dureros: are o prietenă nouă, un job nou şi ţine legătura cu Marcus, fiul lui adolescent. Însă lucrurile scapă din nou de sub control. O vorbă întâmplătoare, o mică minciună, şi - odată cu zăpada şi cu luminile Crăciunului - minciuna se răspândeşte ca un virus, semănând groază şi neîncredere, până la o isterie colectivă în care Lucas luptă de unul singur pentru viaţa şi demnitatea lui.
Premiat în 2006 cu Palme d'Or pentru The Wind That Shakes the Barley, Ken Loach concurează în 2012 cu The Angels' Share, cu John Henshaw (Looking for Eric), William Ruane (The Wind That Shakes the Barley), Gary Maitland (Sweet Sixteen) în rolurile principale. Filmul urmăreşte povestea lui Robbie, un trouble-maker recunoscut care, devenit de curând tată, jură că fiul său nu va avea aceeaşi soartă ca şi el. După o vizită la o distilerie de whisky, Robbie găseşte noi sensuri vieţii şi, împreună cu Rhino, Albert şi Mo care, ca şi el, nu îşi pot găsi de lucru din cauza cazierului problematic, va face din băuturile tradiţionale ale Scoţiei o cale către un viitor mai bun.
Tot în competiţia pentru marele premiu, Holy Motors în regia lui Leos Carax, cu Eva Mendes şi Kylie Minogue în rolurile principale, prezintă o zi din viaţa unui bărbat (Denis Levant) care îşi schimbă soarta de la o oră la alta, aşa cum un asasin trece de la o ţintă la alta. În fiecare conjunctură are, pe rând, o altă identitate: uneori bărbat, alteori femeie, uneori tânăr, alteori bătrân, pe moarte, uneori decrepit, alteori bogat, criminal, cerşetor sau director de firmă, creatură monstruoasă, muncitor, familist... E clar că personajul joacă o serie de roluri, dar unde sunt camerele, echipa de filmare, regizorul?
Prezent în secţiunea Un Certain Regard, 7 dias en la habana, este un film colectiv ce prezintă o săptămână din viaţa oraşului Havana. Fiecare segment al filmului, semnat de către unul din cei şapte regizori ai filmului - Gaspar Noe, Benicio del Toro, Julio Memde, Elia Suleiman, Laurent Cantet, Pablo Trapero şi Juan Carlos Tabio surprinde câte o zi din existenţa capitalei.
În aceeaşi secţiune, Confessions d'un enfant du siecle, de Sylvie Veyrhede, cu Charlotte Gainsbourg şi Pete Doherty în rolurile principale este o adaptare a unui roman de Alfred de Musset. Plasat în Parisul anului 1830, filmul urmăreşte povestea lui Octave, care, trădat de către iubita lui, cade în disperare. După moartea tatălui său se retrage la ţară, unde o întâlneşte pe Brigitte, o tânără văduvă, cu 10 ani mai în vârstă decât el. Pentru Octave, acesta este începutul unei noi pasiuni.
Journal de France, de Raymond Depardon, prezent în cadrul secţiunii Seances Speciales, prezintă o călătorie în timp pe care regizorul şi fotograful a realizat-o împreună cu Claudine Nougaret. Împreună au cutreierat Franţa timp de şase ani, redescoperind ţara prin intermediul fotografiilor realizate de Depardon sau materialului video filmat anterior şi nefolosit pănâ acum. Filmul oferă un portret unic al unei ţări, o vedere de ansamblu asupra unei cariere de-a dreptul remarcabile şi o fascinantă trecere în revistă a evoluţiei artei fotografice pe parcursul ultimei jumătăţi de secol.
--
anca romanescu | pr | 00 40 751 224 222 | 00 40 727 731 552 | [email protected]