Din 1 şi până în 31 martie 2013, 5 minute de muzică clasică pot fi ascultate în spaţii neconvenţionale din întreaga Românie: hipermarketuri, mall-uri, librării, şcoli, muzee, graţie unei campanii Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz.
Ascultă 5 minute de muzică clasică este o campanie iniţiată de Radio România Muzical cu scopul de a aduce muzica clasică cât mai aproape de publicul larg. Campania a ajuns la a şasea ediţie, fiind primită cu succes şi mult interes de public la ediţiile precedente, desfăşurate în octombrie 2010, martie şi octombrie 2011, martie şi octombrie 2012.
Principiul campaniei este simplu: difuzarea a cinci minute de muzică clasică, zilnic, în cât mai multe spaţii neconvenţionale, altele decât sălile de concert, acolo unde afluxul de public/vizitatori este cât mai mare. De asemenea, zilnic piesa zilei din campania Ascultă 5 minute de muzică clasică poate fi ascultată şi la Radio România Muzical, dar şi în reţeaua Radio România Regional.
Proiectul are ca principală ţintă familiarizarea, mai ales a publicului tânăr, cu sonorităţile muzicii clasice. Anul acesta, ca element de noutate, proiectul se bucură de o importantă dezvoltare graţie colaborării cu inspectoratele şcolare judeţene, ceea ce înseamnă că un număr considerabil dintre elevii României vor putea asculta muzică clasică în pauzele dintre ore sau la orele de dirigenţie sau muzică. Pentru cei care vor să ştie mai mult, în special pentru elevii colegiilor, Radio România Muzical a pregătit şi o serie de fişiere audio ce pot fi folosite ca material didactic la orele de muzică: lucrările muzicale sunt însoţite de o scurtă prezentare ce aduce un plus de valoare şi informaţie audiţiei propriu-zise.
Mai multe informaţii despre această campanie pot fi accesate aici, pagina care găzduieşte, de asemenea, şi fişierele audio ale pieselor din proiect.
Ascultă cinci minute de muzică clasică este un proiect Radio România Muzical, iniţiat şi dezvoltat de Cristina Comandaşu, redactorul şef adjunct al postului.