16 minute rupte din cea mai imediată realitate a epocii pe care o trăim. Departe de politicieni, de comunism, de UE şi de orice fel de alibi extern, betoniera din mijlocul intersecţiei şi singurătatea omului care refuză să-şi predea existenţa în braţele absurdului formează un diptic care ne defineşte mai bine decât orice raport de ţară. În 1989, în piaţa Tien An Men, un om cu o sacoşă în mâna stângă se aşeza în faţa unei coloane de tancuri. În 2012, în Bucureşti, un bărbat îşi înfige maşina în coasta unei betoniere ce îi terorizează cartierul. Deşi vin din realităţi şi culturi diferite, sunt în faţa unor pericole net distincte şi îşi asumă alt fel riscuri, pe cei doi bărbaţi îi unesc două lucruri: curajul propriu şi laşitatea celor din jur.
Noul Cinema Românesc (deloc întâmplător, filmul e produs de Anca Puiu şi Mandragora, aceeaşi echipa ca şi în cazul filmelor lui Cristi Puiu) îşi găseşte în Betoniera, scurtmetraj ce va fi parte din Selecţia Oficială a NexT 2013, o ilustrare încântătoare a câtorva dintre preceptele sale: realism crud, fapt cotidian oarecare, ce poate acoperi, prin ne-senzaţionalul său, o largă paletă de întâmplări asemănătoare, personaje ne-judecate şi ne-moralizate de regie, scenariu sau cameră, final deschis, fără concluzii sau poantă, lăsând povestea să curgă mult după genericele de final. Şi ea curge în fiecare bloc, în fiecare intersecţie şi în fiecare anotimp ale timpurilor de beznă morală şi neagră non-solidaritatitate pe care le trăim.