Totuşi, raportându-ne strict la film, întrebările care apar nu ţin de rezolvarea legală a cazului, sau de acurateţea faptelor prezentate, căci produsul final este unul ficţional (regizorul însuşi recunoaşte că există multe scene pur inventate), ci ţin de abordare şi, desigur, de impactul asupra receptării, căci notorietatea cazului combinată cu versiunea lui Coogler poate compune noi concluzii în mintea unei audienţe vulnerabile la producţii bazate pe un fapt real. Da, filmul promovează toleranţa interrasială şi intercomunitară, atacă prejudecăţile şi excesul de violenţă, atinge chiar şi obstacolele care îi fac aproape imposibilă reintegrarea în societate unui fost puşcăriaş. Şi aici vine dar-ul. Filmul devine mai mult o poveste despre Oscar Grant decât o poveste despre cazul bărbatului negru ucis la metrou de un poliţist alb care se întâmplă să se numească şi să fie Oscar Grant. Paradoxal, din victimă-simbol bărbatul ajunge să fie doar victimă, una aproape hiperbolizată, căci tot filmul lucrează la construirea empatiei din jurul său. Desigur, Coogler nu omite faptul că Oscar Grant vindea iarbă şi că îşi înşelase soţia, dar, cumva, toate astea devin un fel de coordonate deţinute de la sine de personaj, umanizarea lui fiind cea pregnantă, detaliile care îi personalizează demersul de redemption pe care pare să îl înceapă şi prezentarea lui în toate posturile familiale (tată, fiu, nepot - toate exemplare) sau amicale posibile.
La sfârşitul proiecţiei filmului în cadrul Festivalului de Psihanaliză şi Film 2013, s-a spus că mulţi receptează mesajul filmului în mod greşit, înţelegând literalmente că Oscar Grant e un negru ucis de un poliţist alb, acesta fiind singurul care trebuie blamat, când, de fapt, Oscar Grant e victima comunităţii din care face parte şi a fatalităţii create de interacţiunile dintre membrii ei şi ai altor comunităţi. Situaţia precizată e inevitabilă, într-o măsură sau alta, căci, până la prezentarea altercaţiei propriu-zise, spectatorul a ajuns în poziţia în care ştie atât de multe (de bine) despre Oscar Grant încât obiectivitatea sa a scăzut proporţional cu creşterea statutului victimei la cel de martir. Dacă acest rezultat este sau nu corect, moral, necesar, disculpat de ficţiune... rămâne de dezbătut.