Violent, stilizat şi fără dialoguri, Ramona încheie astfel trilogia "impromptu" realizată de Andrei Creţulescu şi începută cu scurtmetrajele Bad Penny (2013) şi Kowalski (2014). Din distribuţie fac parte aceiaşi actori: Rodica Lazăr, Dorian Boguţă, Andi Vasluianu, Şerban Pavlu, cărora li se adaugă Ana Ularu. "Bad Penny a apărut cumva din întâmplare", spune Andrei. "Practic, am făcut Kowalski pentru că făcusem Bad Penny - şi apoi am făcut Ramona pentru că făcusem Kowalski... Să zicem că am decis să încheiem ostilităţile cât mai sângeros cu putinţă, iar actorii şi-au dorit să filmăm la mare. Ceea ce am şi făcut. În octombrie - nu-i vina mea că n-au precizat anotimpul." Scenariul a fost scris de Andrei Creţulescu, imaginea poartă semnătura lui Andrei Butică, montajul a fost realizat de Cătălin Cristuţiu, scenografia de Mălina Ionescu iar de sound design sunt responsabili Alex Dumitru şi Marius Leftărache.
Fost critic de film, Andrei Creţulescu a produs pentru HBO România primul sezon din serialul În derivă şi nouă documentare originale. În 2011 a înfiinţat compania de producţie Kinosseur. După ce a produs lungmetrajul Killing Time (regia Florin Piersic Jr.), Andrei a scris şi regizat Bad Penny şi Kowalski, acesta din urmă laureat cu premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de Film de la Zagreb, în 2014, şi cu Premiul de Regie şi de Interpretare (Andi Vasluianu) la Festivalul de Film European de la Lille, în 2015. Ramona este cel de-al treilea scurtmetraj al său, realizat în aceeaşi formulă ca primele două. În prezent, Andrei este în post-producţie cu Şapte luni mai târziu, primul scurtmetraj finanţat de CNC, şi în pre-producţie cu primul lungmetraj, Charlton Heston, pe care îl va filma în toamna lui 2015.
Ramona este un scurtmetraj 100% independent, produs de Andrei Creţulescu (Kinosseur), Radu Stancu (deFilm) şi Claudiu Mitcu (We Are Basca). Coproducători sunt Dan Chişu (DaKino) şi Eugen Kelemen (Digital Cube).
Semaine de la Critique este o secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes, înfiinţată în 1962 şi concentrată pe regizori aflaţi la început de carieră.