Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Ae Fond Kiss

Un love story cu happy end - Ae fond kiss / Un sărut tandru


România Liberă, august 2005
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Cu o impresionantă carieră la festivaluri internaţionale, filmul lui Ken Loach Ae fond kiss / Un sărut tandru se înscrie în categoria filmelor de dragoste cu final fericit. Deşi premisele scenariului scris de Paul Laverty nu par iniţial optimiste, povestea sentimentelor ce-i leagă pe protagonişti - o tînără irlandeză catolică şi un pakistanez de credinţă musulmană - se materializează într-o frumoasă epopee ce atestă durabilitatea sentimentelor, fermitatea trăirilor în ciuda deosebirilor de credinţă, cultură şi familie.

Casim este un pakistanez la a doua generaţie în Glasgow şi, ca orice tînăr, visează la o afacere, este DJ, dar mai este pregătit de familie pentru a se însura cu verişoara Jasmine. Profesoară unde învaţă Tahara, sora lui Casim, Roisin este o femeie independentă, o profesoară apreciată, care se îndrăgosteşte de frumosul pakistanez. Dragostea lor are de înfruntat o mulţime de obstacole, începînd cu familia musulmană şi terminînd cu pastorul catolic, care nu poate admite pierderea "oiţelor" sale. Prejudecăţile, convenţiile, subiectivismul sunt atent sugerate pentru a nu transforma povestea într-o melodramă tezistă, al cărei final devine moralizator şi previzibil doar pentru satisfacţia spectatorilor care au stat în sală pînă la sfîrşitul filmului. Ken Loach ştie să filmeze, ajutat şi de un text excelent, bine construit şi care evocă, cu o progresie atent distribuită, geneza sentimentelor, îndoielile şi şovăiala eroilor săi, fără a face concesii spectaculosului gratuit, ba chiar detaşîndu-se cu o anume obiectivitate, subliniată de simţul umorului - prezent salutar în multe secvenţe.

Conflictele din familia lui Casim şi dificultăţile profesoarei într-un mediu dacă nu bigot, măcar nu prea tolerant sunt prilej de meditaţie asupra diversităţii lumii, asupra problemelor ei, asupra neînţelegerilor etnice sau religioase, care pot duce la tragedii. Identitatea tinerilor, eliberată de presiunile familiei sau ale mediului, se dezvoltă firesc, calitatea sentimentelor fiind dovedită în fermitatea cu care fiecare protagonist îşi apără personalitatea şi drepturile unei împliniri.

Actorii Atta Yaqub (Casim) şi Eva Birthistle (Roisin Hanlon) întruchipează firesc povestea lor de dragoste, într-un mediu ostil, în care prejudecăţile funcţionează fără greş. Ken Loach ştie să-şi exploateze fericit interpreţii, pentru a obţine de la ei maximum de naturaleţe, chiar în momentele tensionate, de care nu duce lipsă filmul, al cărui titlu este inspirat de un frumos poem de Robert Burns, dedicat unei iubite care va fi părăsită din cauza prejudecăţilor societăţii în care trăieşte. Un film de văzut.



 Toate articolele despre Ae Fond Kiss


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Călin Stănculescu


Alte articole

 Un film onest - Ae Fond Kiss, Carmen Mezincescu
 Dragostea în vremea intoleranţei - Ae Fond Kiss, Mihai Fulger
 Angajament - Ae Fond Kiss, Andrei Gorzo
 Ae fond kiss - Un sărut tandru, Distribuitor Transilvania Film
 Ae Fond Kiss, And Then We Sever, un poem de Robert Burns, Distribuitor Transilvania Film
 Toate articolele despre Ae Fond Kiss


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer