Casim este un pakistanez la a doua generaţie în Glasgow şi, ca orice tînăr, visează la o afacere, este DJ, dar mai este pregătit de familie pentru a se însura cu verişoara Jasmine. Profesoară unde învaţă Tahara, sora lui Casim, Roisin este o femeie independentă, o profesoară apreciată, care se îndrăgosteşte de frumosul pakistanez. Dragostea lor are de înfruntat o mulţime de obstacole, începînd cu familia musulmană şi terminînd cu pastorul catolic, care nu poate admite pierderea "oiţelor" sale. Prejudecăţile, convenţiile, subiectivismul sunt atent sugerate pentru a nu transforma povestea într-o melodramă tezistă, al cărei final devine moralizator şi previzibil doar pentru satisfacţia spectatorilor care au stat în sală pînă la sfîrşitul filmului. Ken Loach ştie să filmeze, ajutat şi de un text excelent, bine construit şi care evocă, cu o progresie atent distribuită, geneza sentimentelor, îndoielile şi şovăiala eroilor săi, fără a face concesii spectaculosului gratuit, ba chiar detaşîndu-se cu o anume obiectivitate, subliniată de simţul umorului - prezent salutar în multe secvenţe.
Conflictele din familia lui Casim şi dificultăţile profesoarei într-un mediu dacă nu bigot, măcar nu prea tolerant sunt prilej de meditaţie asupra diversităţii lumii, asupra problemelor ei, asupra neînţelegerilor etnice sau religioase, care pot duce la tragedii. Identitatea tinerilor, eliberată de presiunile familiei sau ale mediului, se dezvoltă firesc, calitatea sentimentelor fiind dovedită în fermitatea cu care fiecare protagonist îşi apără personalitatea şi drepturile unei împliniri.
Actorii Atta Yaqub (Casim) şi Eva Birthistle (Roisin Hanlon) întruchipează firesc povestea lor de dragoste, într-un mediu ostil, în care prejudecăţile funcţionează fără greş. Ken Loach ştie să-şi exploateze fericit interpreţii, pentru a obţine de la ei maximum de naturaleţe, chiar în momentele tensionate, de care nu duce lipsă filmul, al cărui titlu este inspirat de un frumos poem de Robert Burns, dedicat unei iubite care va fi părăsită din cauza prejudecăţilor societăţii în care trăieşte. Un film de văzut.