Mulțimea de puncte comune din istoriile profesionale ale celor două coregrafe/dansatoare a condus la After All. Și una și cealaltă au lucrat în teatru. Vava Ștefănescu, mai ales cu Mihai Măniuțiu; Carmen Coțofană, sub numele Carmen Riban. De multe ori, au dansat împreună, exersându-și compatibilitățile artistice și capacitățile performative. Dintr-un punct de vedere, After All, poate fi citit și ca un exercițiu de admirație interpretativă în care Vava Ștefănescu s-a autoportretizat critic, iar Carmen Coțofană a dat curs unei relații creative intermediate, în toată pertinența sa. Pentru Vava Ștefănescu, e o privire din interior. Un spectacol autoreferențial, introspectiv, interogativ. În care "oglinda" e o altă artistă, cu o amprentă coregrafică diferită, care devine dublul Vavei Ștefănescu, însoțind-o în această recapitulare în care vizibilul și invizibilul balansează continuu. Discursul coregrafic chestionează un parcurs individual, iar intervenția lui Carmen Coțofană se tranformă într-o proiecție live a Vavei. La Vava Ștefănescu, vocabularul coregrafic se naște din gânduri filtrate coregrafic în linii frânte, dezarticulare voită, fragilitate, frământare, contraste, valuri de energie, confruntare, uneori dură, cu obstacolele, cu recuzita scenică. Carmen Coțofană are altă personalitate coregrafică, e mai fermă, cu un contur mai rotunjit al mișcărilor, călătorind cu această notă personală prin universul Vavei Ștefănescu, însușindu-și traseele ei de expresivitate corporală. Vine cu propria abordare, o abordare de tip oglindă/reflectare. Oglinzi sunt în scenă, pe una Carmen Coțofană o acoperă cu cremă, făcând-o opacă, deposedând-o simbolic de funcționalitatea ei, deci de identitate. Umbre, siluete, mișcarea ca ecou al unei imagini prin co-prezență dezvoltă raporturile subtile dintre prezență-absență, în acest discurs coregrafic pluristratificat. Carmen Coțofană îmbracă elemente de vestimentație scenică, mărturii ale unor roluri precedente pe care și le însușește astfel. Un corp trece în alt corp. Și prin diverse medii deschizătoare de noi perspective: imaginea filmată ca probă vizuală a trecutului; variații ale sunetului redate de un microfon legat de piciorul/trunchiul lui Carmen Coțofană traducând în registru sonor traseele de mișcare scenică. Corpul performerei interacționează nu doar cu sursa Vava Ștefănescu, dar și cu elemente concrete (perete, microfon, proiecții video). Nu e vorba despre corp și anti-corp, e mai degrabă o proiectare a corporalității. Carmen Coțofană e tangibilă, Vava Ștefănescu e virtuală, și-a dispersat corpul.
After All e o explorare performativă fragmentată despre cum (ne) citim trecutul. Vava Ștefănescu dezvăluie premisa spectacolului în câteva cuvinte: "Trupul (meu) tinde să fie o arhivă: o arhivă virtuală. Ce faci cu toate lucrurile astea adunate aici? La un moment dat îți vine să te scuturi de ele, dar nu poți să le arunci. O schimbare ar fi binevenită. Se ia un alt corp..." After All!
Descarcă broşura Temps d'Images, 2014 aici..