mai 2017
Festivalul TIFF 2017
2017 e anul comediei romantice alternative la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (2-11 iunie 2017). Pasionante, efervescente şi, nu în ultimul rând, imprevizibile, cele 10 filme din secţiunea tematică Alt.Rom.Com propun o abordare diferită, originală a genului. Titlurile alese de directorul artistic TIFF, Mihai Chirilov, vor concura pentru Premiul FIPRESCI (Federaţia Internaţională a Criticilor de Film).


"Comedia romantică e un gen privilegiat de marile multiplexuri, nu şi de festivaluri. Atunci când vine vorba de comedii romantice ne-hollywoodiene, lucrurile sunt şi mai complicate, pentru că majoritatea festivalurilor nu se înghesuie să le programeze, preferând filmele grele, serioase, în dauna divertismentului frivol, cu lipici la public. Secţiunea Alt.Rom.Com îşi propune să le dea o şansă acestor, să le zicem, comedii romantice alternative care fie vin din zona indie americană sau de pe alte meleaguri, respectând cu religiozitate formula, dar fiind ignorate de multiplex, fie deviază de la reţeta genului şi introduc un twist în povestea de dragoste. Altfel spus, râdem, glumim, dar oare eroii rămân împreună la final?", punctează Mihai Chirilov.

Satirizând aşteptările fiecăruia dintre noi atunci când vine vorba despre iubire, Tu şi numai tu / It Had To Be You (r. Sasha Gordon) vorbeşte despre alegerile dificile pe care femeile sunt nevoite să le facă în zilele noastre - cu atât mai destabilizante atunci când cel mai bun prieten te cere în căsătorie.


Tot în faţa unei decizii complicate se află şi Natasha, personajul principal din Zoologie / Zoology (r. Ivan I. Tverdovsky), atunci când se îndrăgosteşte de un bărbat mult mai tânăr. Coada care-i creşte peste noapte îi schimbă viaţa într-un sens pozitiv, dar ea va trebui să aleagă între realitate şi iluzie.


"Am restaurantul, rochia şi apartamentul. Dumnezeu să facă bine să-mi aducă un mire", spune Mishal, care decide să lase totul în voia divinităţii atunci când mirele o părăseşte cu o lună înainte de nuntă, în Căsătorie cu obstacole / Through the Wall (r. Rama Burshtein). Rolul i-a adus lui Noa Koler premiul pentru Cea mai bună actriţă la Premiile Academiei de Film Israeliene.

Pierduţi în Paris / Paris Pieds Nus (r. Fiona Gordon şi Dominique Abel) e povestea haotică şi burlescă a Fionei, care se rătăceşte în Oraşul Luminilor căutându-şi mătuşa şi îşi găseşte sufletul pereche: un bărbat fără adăpost. Selectat la Festivalul de la Veneţia, 4 zile în Franţa / Jours de France (r. Jérôme Reybaud), urmăreşte jocul absurd de-a şoarecele şi pisica pe aplicaţia Grindr a doi iubiţi care încearcă, fiecare în felul lui, să redescopere calea către celălalt.

Mult suspans şi în povestea lui Nikos, care decide să-şi sechestreze fosta iubită, convins că aceasta este singura cale prin care va putea obţine nu doar explicaţii pentru recenta despărţire, ci şi şansa unui nou început. Dezîndrăgostire / Afterlove i-a adus regizorului Stergios Paschos o selecţie la Locarno.


Florile de ieri / The Bloom of Yesterday (r. Chris Kraus) este câştigătorul Marelui Premiu la Festivalul Internaţional de Film de la Tokyo. Vechile secrete de familie ies la iveală în această comedie romantică incredibil de temerară, dată fiind fantoma Holocaustului.


Efectul acvatic / The Together Project (r. Sólveig Anspach), premiat la Cannes şi câştigătorul unui César, spune povestea lui Samir, care ia cursuri de înot doar pentru a o cuceri pe Agathe, instructorul de care se îndrăgosteşte atât de nebuneşte încât o urmăreşte până în Islanda.

Când o reîntâlneşte pe fosta colegă de şcoală care l-a sărutat pentru prima oară, dar care acum se întreţine din prostituţie, viaţa unui vânzător de îngheţată pare să ia o nouă turnură. Pe culmile iubirii / Amor Cuesta Arriba (r. Nelson Núñez) este o dovadă a faptului că iubirea nu respectă reţete. La fel de imprevizibilă este povestea liceanului timid din Slash (r. Clay Liford), care scrie pagini incendiare de literatură erotică hardcore. Talentul lui trezeşte interesul unei colege de clasă nonconformiste, dar şi pe cel al publisher-ul unui site de gen, iar această nouă etapă din viaţa lui pare să-i tulbure periculos viziunea asupra dragostei.


***

Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă - MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Raiffeisen Bank
Partener Principal: Mastercard
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: HBO, MOL România, Tenaris Silcotub, Avon, Reţeaua Privată de Sănătate Regina Maria, McDonald's, Aegon, Noumax, Nikon, CSI Romania, Electroglobal, Sykes, Farmec, PMA Invest, Promelek, Vel Pitar, Lecom, Agressione, SDL, Ax Perpetuum
Partener Logistic Oficial: DHL
Co-producători: TVR1, TVR Cluj
Parteneri media: TV5 Monde, Shorts TV, Europa FM, Zile şi Nopţi, Cinemagia, Cineuropa, Glamour, VIVA!, Unica, Psychologies, Business Review, Cinemap, Vice, Decât o Revistă, Scena 9, Radio România Cultural, Film New Europe, News.ro, A List Magazine, Observator Cultural, Life.ro, LiterNet, Urban.ro, Muzzix.ro, AaRC.ro, Umblat.ro
Parteneri media locali: Transilvania Reporter, Sinteza, Radio Cluj, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj, Erdely Naplo, Kronika, Infotrafic, I Love Cluj, Transindex, Filmtett, I Like Cluj
Partener de monitorizare: mediaTRUST


Descarcă broşura TIFF 2017 aici..



0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus