Pornind de la ideea că oraşul Cluj-Napoca, pe lângă faptul că este gazda celui mai mare festival de film din România, are potenţialul de a (re)deveni un uriaş platou de filmare, ca la începutul secolul XX, când studiourile lui Jenő Janovics produceau zeci de pelicule mute, TIFF a continuat povestea Clujului ca oraş al filmului, pe care a dezvoltat-o atât de amplu la TIFF 2016 (vezi video aici).
"Campania din 2017 a pornit de la o idee simplă, dar cu potenţial vizual fantastic: monştrii cinema-ului atacă Clujul. E vorba aici de creaturi iconice din aşa-zisele monster movies care îşi fac apariţia, graţie efectelor speciale, în câteva dintre locurile emblemă ale Clujului, reproducând instantanee clasice, familiare amatorilor filmului de gen", declară directorul artistic TIFF, Mihai Chirilov.
Dacă, în 2016, protagoniştii campaniei de imagine au fost amatori selectaţi în urma unui casting amplu, în 2017, eroii celor trei clipuri sunt actori cunoscuţi publicului larg. Flavia Hojda, Olimpia Melinte şi Crina Semciuc joacă periculos plimbându-se cu barca pe lac în Fălci la Casino, actorii Emilian Oprea şi Ovidiu Crişan trec printr-o experienţă cu totul ieşită din comun după ce mănâncă varză à la Cluj în Alien la Vărzărie, iar Alfredo Minea face legătura dintre al doilea şi al treilea clip din serie, cel în care Mădălina Ghenea, vedeta posterului TIFF 2017, este răpită de King Kong din camera ei de hotel şi dusă în Piaţa Unirii.
Spoturile sunt produse de Libra Film şi Studioset. Regia şi scenariul sunt semnate de Anton Groves şi Damian Groves. Imaginea: David Lee. Montajul: Bogdan Orcula. Sunetul: Ştefan Crişan. Compositing: Călin Bogdacenco. Posterul oficial este o creaţie Formata şi Moumene Sofian. Producătorul seriei de spoturi este Bogdan Crăciun.
Filmările au avut loc în Cluj-Napoca şi Bucureşti.
Vezi toate spoturile în partea de jos a acestei pagini.
***
Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă - MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Raiffeisen Bank
Partener Principal: Mastercard
Maşina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: HBO, MOL România, Samsung Electronics România, Tenaris Silcotub, E-ON, Compania de Apă Someş, Avon, Reţeaua Privată de Sănătate Regina Maria, Persil, McDonald's, Nespresso, Jameson, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Aegon, UPC, Noumax, Nikon, CSI Romania, Electroglobal, Sykes, Farmec, PMA Invest, Promelek, Vel Pitar, Lecom, Agressione, SDL, Ax Perpetuum
Partener Logistic Oficial: DHL
Co-producători: TVR1, TVR Cluj
Parteneri media: TV5 Monde, Shorts TV, Europa FM, Zile şi Nopţi, Cinemagia, Glamour, VIVA!, Unica, Psychologies, Business Review, Vice, Decât o Revistă, Scena 9, Radio România Cultural, Cinemap, Cineuropa, Film New Europe, News.ro, A List Magazine, Observator Cultural, Life.ro, LiterNet, Urban.ro, Muzzix.ro, AaRC.ro, Umblat.ro
Parteneri media locali: Transilvania Reporter, Sinteza, Radio Cluj, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj, Erdely Naplo, Kronika, Infotrafic, I Love Cluj, Transindex, Filmtett, Clujul Cultural, I Like Cluj
Partener de monitorizare: mediaTRUST
Descarcă broşura TIFF 2017 aici..