Ai crede că o fetiţă peltică ar putea ajunge vreodată prezentatoare de ştiri la un post de mare audienţă din România? Sau că unuia dintre muzicienii tăi preferaţi i-au trebuit 18 ani ca să ajungă să câştige din muzică?
IDEO IDEIS #13 lansează campania "Tu cât ai dat cu fail?", care îţi propune o schimbare de perspectivă asupra eşecului: o nereuşită profesională sau personală este o şansă să te cunoşti mai bine, să evoluezi în carieră şi chiar să devii un om mai bun. În campanie s-au implicat personalităţi din domenii diferite, care într-un moment de sinceritate şi-au asumat public un eşec personal, pentru a le transmite liceenilor un mesaj important despre ce înseamnă perseverenţa.
"Sunt roluri pentru care am ajuns în ultima parte a selecţiei şi le-am pierdut. Altele promise şi retrase. Autoflagelări: "aş fi putut fi mai bună, nu am lucrat destul". Înveţi în timp să nu iei totul aşa personal şi să îţi dai spaţiul de a te îmbunătăţi şi de a înţelege că nimic nu îţi aparţine, nici un rol luat şi făcut." - Ana Ularu, actriţă
"De mine am fost dezamăgită cel mai des, poate prea des. Am lucrat mult cu mine să nu mă mai învinovăţesc atât de uşor pentru atâtea. De pildă, că am fost peltică rău când eram mică şi, iată, acum prezint ştiri, deşi nu ar fi zis nimeni că voi reuşi vreodată asta. Sau că nu am intrat la facultate la Geografie, la secţia de unde aş fi ieşit ghid turistic. Pentru cineva cu rezultatele mele, a părut de neînţeles să nu intru din prima la facultate. N-am pierdut vremea, am învăţat tot felul de lucruri în anul care a trecut, până când am intrat la Jurnalistică la Timişoara, inclusiv să fac injecţii." - Amalia Enache, prezentatoare a Ştirilor PROTV
"Am copilărit cu un soi de frică de eşec. Părea că toată lumea în jur povestea despre eşecurile altora ca şi când viaţa lor fusese ratată. Prin eşec nu se termină totul. Se termină probabil ceva, ca să înceapă altceva. Fără eşec nu poţi face schimbări majore, nu poţi cunoaşte şi nu poţi evolua. Am încercat să trec de la frica de eşec, care nu mă lăsa să încerc, la a vedea eşecul ca pe un moment de dezvoltare personală. Doar după un eşec major am reuşit să renasc şi să îmi găsesc nişte resurse care nu ştiam că există în mine." - Andreea Bădală, designer, Murmur
"Mi-am făcut prima formaţie în '93, am ajuns să trăiesc din asta în 2011. Poate că nu e un eşec, pentru că am reuşit până la urmă. Dar e mama perseverenţei." - Deliric
Este al treilea an consecutiv în care IDEO IDEIS alege o temă pe care o consideră constructivă pentru educaţia non-formală a participanţilor şi care, prin campania de comunicare, poate depăşi graniţele festivalului în termeni de impact. În 2016 tema a fost empatia, în 2017 autonomia, iar anul acesta IDEO IDEIS vorbeşte despre perseverenţă.
"Am tradus perseverenţa prin rezistenţa la eşecuri, prin mobilizare şi refuzul de a renunţa. Cel mai adesea ne place să credem că oamenii pe care îi privim cu admiraţie au avut un traseu mai lin, că pentru ei lucrurile au fost poate mai puţin complicate. Că au avut noroc. Şi totuşi experienţa ne-a învăţat că cel mai probabil au integrat într-un mod constructiv obstacolele prin care au trecut şi nu s-au blocat în eşecuri. Ori în adolescenţă fix astfel de informaţii te pot învăţa să fii mai perseverent în a urmări lucrurile cu adevărat importante pentru tine." - echipa Ideo Ideis
Festivalul IDEO IDEIS#13 se întâmplă între 06 şi 12 august 2018 la Alexandria.
Pentru mai multe informaţii:
www.ideoideis.ro
www.facebook.com/ideoideis/
***
Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.
Proiect cultural finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale
IDEO IDEIS 2018 este Hotspot cultural BRD.
Sponsori: Telekom România, Jacobs şi Magia Alintaromei, Aqua Carpatica, Proinvest, Terraform, Brain SRL, Aurelian Săndulescu, Eurocar, Germino, Bredent Medical, Implant Consult, Ivagri, Societatea Profesională Notarială "Todireanu Mircea şi Todireanu Magdalena", Hary Pet, Eliana SRL, SC Deea SRL, Birou Individual Notarial Iote Elena
Partener de tradiţie: Primăria Municipiului Alexandria
Parteneri instituţionali: Institutul Cultural Român, Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman, Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Teleorman, Uniunea Teatrală din România (UNITER), Muzeul Judeţean Teleorman, Centrul Judeţean de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale Teleorman, Asociaţia de prietenie Româno-Franceză ROMFRA Alexandria
Parteneri: Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, Teatrul EXCELSIOR, Festivalul Comediei Româneşti (FestCO), Divan Film Festival, ZeList, Conciato
Parteneri media: Virgin Radio, Radio România Cultural, Dilema Veche, Scena9, Ziarul Metropolis, SUB25, LiterNet.ro, VICE România, The Institute, IQads, Start-up.ro, Noizz.ro, Liber în Teleorman
***
IDEO IDEIS este un festival de teatru pentru comunitate şi, în acelaşi timp, un eveniment dedicat procesului de educaţie alternativă pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din ţară şi are rolul de a-i ajuta pe participanţi să-şi îmbunătăţească abilităţile de comunicare, să capete încredere în ei înşişi şi să interacţioneze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală şi profesională.