Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Festivalul TIFF 2019

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Competiţie TIFF, 2019 (IV): Dronningen / Queen of hearts / Dama de cupă


iunie 2019
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Seducţia, un joc aparent nevinovat, plin de senzualitate, voluptate şi erotism. Un joc în care dorinţa erotică conduce la o deconstrucţie şi la o dizolvare a obiectului dorinţei, în limitele unui solipsism sexual. Dronningen / Queen of hearts / Dama de cupă, o dramă incestuală, care subliniază legătura bolnăvicioasă dintre Anne, o avocată de succes şi fiul ei vitreg, Gustav. Un film care surprinde prin cruzimea cu care, Anne îşi atrage victima, pe minorul Gustav, asemeni unei văduve negre, care după ce şi-a satisfăcut setea libidinală, îşi lasă victima să agonizeze până la moarte.


Însă dincolo de această transgresare a interdictului incestului, May el-Toukhy, regizoarea filmului, îşi poartă publicul cu o nonşalanţă rece, prin viaţa plină de goliciune a Annei, care deşi se bucură de o carieră de excepţie şi de o familie aparent perfectă - cu două fetiţe gemene şi un soţ ignorant - continuă să performeze impecabil rolul de soţie ideală, detaşată de pasiunea ei secretă faţă de Gustav, într-o figuraţie socială care trădează prezenţa oricărei fidelităţi afective. Premeditată sau nu, obsesia Annei pentru Gustav, aduce în prim plan, din nou, imaginea adolescentului rebel şi neadaptat, pentru care atenţia meschină a adultului se dovedeşte a fi în cele din urmă un cal troian.

Neîmplinirea conjugală a Annei nu constituie neapărat motivul coruperii lui Gustav, în acest delir sexual. Însă, momentul venirii adolescentului în familia ei, coincide cu un moment de subminare a masculului Alpha, întruchipat până atunci de Peter, soţul ei. Prezenţa lui Gustav începe să se transforme încet, dar sigur, în acea gură de aer de care Anne avea nevoie ca să se simtă din nou feminină, din nou seducătoare, din nou tânără. Astfel, jocul perfid al Annei devine subit un mecanism de răzbunare tacită faţă de soţul şi căsnicia ei, care au luat imaginea unei rutine sterpe în ultimii ani.


Dar rătăcirea amoroasă a Annei, subliniază şi mai apăsat, cu cât ne apropiem de finalul filmului, ţesătura perversă a unei societăţi corupte şi coruptibile în care totul este permis pentru cei care deţin puterea. Adevărul şi dreptatea, cuvinte care ar trebui să simbolizeze însăşi principiile de viaţă ale Annei (avocat de meserie), sunt călcate în picioare de către ea însăşi, atunci când Gustav îi dezvăluie tatălui său, aventura sa cu aceasta. Căzut iar în dizgraţia tatălui, renegat de seducătoarea Anne, Gustav ajunge din nou în pragul unei deziluzii şi lipsei de sens a vieţii. Incapacitatea Annei de a-şi asuma până la sfârşit actul incestului, împletit cu neputinţa lui Gustav de a păstra secretul, fac din Dronningen/ Queen of hearts / Dama de cupă, un thriller erotic care sfidează normele şi prejudecăţile morale.

Descarcă programul TIFF 2019 aici..



 Toate articolele despre Festivalul TIFF 2019


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Aura Schussler


Alte articole

 Un alt film cu un criminal în serie - Der goldene Handschuh / Mănuşa de aur, Victor Morozov
 Scurtmetrajele 10 pentru FILM - TIFF, 2019, Comunicat de presă
 O capodoperă a cinema-ului senzorial-psihedelic - Monos la TIFF, 2019, Andrei Bangu
 TIFF UNLIMITED - filme şi muzică sub clar de lună, în Bucureşti, Comunicat de presă
 Gândurile de după punct - Monştri. la TIFF, 2019, Iulia Hossu
 Toate articolele despre Festivalul TIFF 2019


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer