Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul George Enescu, 2019

Un spectator pregătit face cât doi - A şaptea zi a Festivalului Enescu, 2019


septembrie 2019
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
În avanpremiera celei de-a şaptea zile a Festivalului Enescu 2019, vă oferim cîteva înregistrări cu compoziţiile din programul zilei de vineri, 6 septembrie 2019.

Ora 15:00 - 16:35
Secţiunea MUZICA SECOLULUI XXI
Sala Radio
 
NEW EUROPEAN ENSEMBLE
Dirijor: JOSÉ MARÍA SÁNCHEZ-VERDÚ
 
CARLO BOCCADORO - Lucrare în primă audiţie (2018) (flaut, clarinet bas, vioară, violă, violoncel, percuţie, pian)
PETER ADRIAANSZ - Lucrare în primă audiţie (2019)
ADRIAN POP - Cvartetul Silk and Metal (2011)
JOSÉ MARÍA SÁNCHEZ-VERDÚ - Lux ex Tenebris (2003)


 
Ora 16:30 - 18:30
Secţiunea RECITALURI ŞI CONCERTE CAMERALE
Ateneul Român
 
CAMERISTI DELLA SCALA
Dirijor: WILSON HERMANTO
Violoncel: DANIEL MÜLLER-SCHOTT
 
ENESCU - Octetul de coarde în do major op. 7 (versiune pentru orchestră de coarde de Lawrence Foster)
HAYDN - Concertul pentru violoncel şi orchestră în do major
CEAIKOVSKI - Serenadă pentru orchestră de coarde op. 48



Ora 19:30 - 21:05
Secţiunea MARI ORCHESTRE ALE LUMII
Sala Palatului
 
ORCHESTRA NAŢIONALĂ A FRANŢEI
Dirijor: EMMANUEL KRIVINE
Pian: EVGENY KISSIN
 
LISZT - Poemul simfonic Mazeppa şi Concertul nr. 2 pentru pian şi orchestră în la major
MUSORGSKI/RAVEL - Tablouri dintr-o expoziţie


 
Ora 22:30 - 00:50
Secţiunea CONCERTELE DE LA MIEZUL NOPŢII
Ateneul Român
 
ORCHESTRA OF THE AGE OF ENLIGHTENMENT
Dirijor: LAURENCE CUMMINGS
 
GLUCK - Ifigenia în Taurida, operă în concert
 
ANNA CATERINA ANTONACCI - Ifigenia (mezzosoprană)
CHRISTOPHER MALTMAN - Oreste (bariton)
TOBY SPENCE - Pylade (tenor)
ANDREW FOSTER-WILLIAMS - Thoas (bas-bariton)
MARY BEVAN - Diane (soprană)
SOFIA LARSSON* - Femeie greacă (soprană)
MIRIAM ALLAN - Prima preoteasă (soprană)
JESSICA CALE - A doua preoteasă (soprană)
DINGLE YANDELL* - Scit (bas-bariton)
BRIAN MCALEA - Preot (bariton)
 
*cântăreţii marcaţi cu * fac parte din proiectul Rising Stars. Rising Stars desemnează tineri artişti remarcabili selectaţi de OAE prin concurs. Programul se desfăşoară o dată la doi ani şi atrage sute de aplicaţii din Marea Britanie şi din străinătate. Dingle Yandell afost selectat pentru programul 2017-2019, iar Sofia Larsson, pentru perioada 2019-2021.






Informaţii despre concertele zilei de vineri, 6 septembrie 2019

Prin concertele excepţionale şi prin numărul impresionant de solişti şi orchestre de top internaţional, Festivalul George Enescu transformă Bucureştiul, pentru aproape o lună, în miezul vibrant al muzicii clasice mondiale. Dacă programul extrem de bogat şi de variat al festivalului poate satisface aşteptările celor mai exigenţi melomani, pentru iubitorii de operă barocă şi de muzică contemporană, oferta Festivalului reprezintă un inegalabil şi preţios festin.

În seria Muzica Secolului XXI sunt incluse 14 evenimente, remarcabile prin actualitatea şi curajul abordărilor muzicale pe care le propun, un redutabil maraton, cu multe lucrări în primă audiţie mondială, unele aduse în scenă chiar în prezenţa compozitorilor. Festivalul Internaţional George Enescu este unul dintre puţinele evenimente mari din lume care şi-a asumat misiunea promovării muzicii contemporane, vizând deschideri spre noi forme de expresie ale muzicii zilelor noastre, spre inovaţie şi experiment.


Primul concert al zilei de vineri, 6 septembrie 2019, din seria Muzica Secolului XXI, are loc la Sala Radio, începând de la ora 15.00, în prezenţa ansamblului olandez New European Ensemble.

Programul cuprinde două prime audiţii mondiale. Prima este o lucrare compusă de Carlos Boccardo, compozitor versatil, care semnează şi muzică de film, de teatru şi de spoturi publicitare. A doua premieră poartă semnătura lui Peter Adriaansz, considerat una din cele mai bine individualizate voci din muzica olandeză contemporană, care valorifică matematica sunetului. Premiera creată pentru Festivalul Enescu a fost compusă pentru New European Ensemble şi experimentează suprapunerea motivelor şi interacţiunea între straturile de sunet.

Programul mai include o lucrare de José Sanchez Verdu (2003) - Lux ex Tenebris, care redă interacţiunea dintre lumină şi întuneric, fiind inspirată de un desen în cerneală al lui Goya care reprezintă un înger ieşind din întuneric. Urmează (2013) - de Anna Thorvaldsdóttir şi Silk and Metal (2011) - de Adrian Pop.

New European Ensemble a fost fondat în anul 2009, în Olanda. Misiunea asumată de ansamblu este de a prezenta muzica nouă şi clasică din secolul XX în moduri interesante, adesea prin combinarea cu alte forme de artă, cum ar fi filmul, literatura, teatrul, dansul şi arta vizuală. Ansamblul şi-a creat un profil bine conturat prin intermediul unor producţii de teatru de muzică recunoscute de critică. În 2017, ansamblul a susţinut un turneu cu L'Histoire du Soldat, în care capodopera lui Stravinsky a fost combinată cu dansul tradiţional indonezian. Muzicienii ansamblului colaborează în mod regulat cu tineri compozitori şi interpreţi în cadrul Academia Ensemble, în parteneriat cu Conservatorul Regal din Haga.


La Ateneul Român, de la ora 16.30, în seria Recitaluri şi concerte camerale, evoluează un ansamblu european iconic - Cameristi della Scala, sub bagheta dirijorului Wilson Hermanto. Solist Daniel Müller-Schott, la violoncel. În program: Octetul de coarde în do major op. 7 - de G. Enescu, Concertul pentru violoncel şi orchestră în do major - de J. Haydn şi Serenadă pentru orchestră de coarde op. 48 - de P.I. Ceaikovski.

Înfiinţată în anul 1982 şi invitată de onoare pe toate meridianele globului, orchestra de cameră Cameristi della Scala este considerată o adevărată perlă a coroanei, care duce prestigiul oraşului Milano în întreaga lume. Cameristi della Scala a cântat în cele mai prestigioase teatre şi săli de concerte din lume. Repertoriul cuprinde principalele compoziţii pentru orchestre de cameră, din secolul al XVIII-lea până în prezent, acordând o atenţie deosebită pieselor instrumentale italiene mai puţin cunoscute din secolul al XIX-lea, deseori caracterizate de părţi solo de o virtuozitate deosebită care se potrivesc bine cu stilul soliştilor grupului, interpreţi de concert renumiţi la nivel internaţional. Colaborarea constantă şi îndelungată cu cei mai mari dirijori de pe scena internaţională, de la Riccardo Muti, la Daniel Barenboim, a contribuit la formarea sunetului şi al timbrului specifice ansamblului, unice în panorama muzicală italiană a orchestrelor de cameră.


La Sala Mare a Palatului, de la ora 19.30, în seria Mari Orchestre ale lumii, vom asculta Orchestra Naţională a Franţei, sub bagheta dirijorului Emmanuel Krivine. Solistul serii este unul dintre cei mai prodigioşi pianişti ai prezentului - Evgeny Kissin. În program: Poemul simfonic Mazeppa şi Concertul nr. 2 pentru pian şi orchestră în la major - de F. Liszt şi Tablouri dintr-o expoziţie - de M.P. Musorgski / M. Ravel.

Evgeny Kissin a vrăjit audienţa pe când avea doar zece ani interpretând desăvârşit un întreg concert Mozart. Cariera sa a cunoscut o evoluţie fulminantă, ajungând să fie cotat în prezent ca unul dintre cei mai importanţi pianişti din lume. Evgeny Kissin a cântat pe aproape toate scenele mari ale Europei, celor două Americi şi Asiei. A cântat cu majoritatea orchestrelor importante din lume, sub bagheta unor dirijori precum Claudio Abbado, Vladimir Ashkenazy, Daniel Barenboim, Myung-Whun Chung, Sir Colin Davis, Vladimir Fedoseyeev, Valery Gergiev, Carlo Maria Giulini, Mariss Jansons, Herbert von Karajan, Dmitri Kitaenko, Jan Latham-Koenig, George Benjamin, Emmanuel Krivine, Roberto Carnevale, James Levine, Sir Andrew Davis, Lorin Maazel, Zubin Mehta, Riccardo Muti, Seiji Ozawa, Sir Simon Rattle, Sir Georg Solti, Vladimir Spivakov, Evgeny Svetlanov şi Yuri Temirkanov. A interpretat şi muzică de cameră alături de Martha Argerich, Mikhail Pletnev, Gidon Kremer, James Levine, Mischa Maisky, Thomas Quasthoff, Isaac Stern, Natalia Gutman, Yuri Bashmet, Vladimir Spivakov.


Cea de-a şaptea zi a Festivalului Internaţional George Enescu se încheie cu o reprezentaţie din seria Concertele de la miezul nopţii, la Ateneul Român, de la ora 22.30. Spre bucuria iubitorilor de muzică barocă, va fi o seară de operă în concert: Ifigenia în Taurida, de Christoph Willibald Ritter von Gluck, compozitor german de secol XVIII, considerat un reformator al perioadei muzicale clasice.

Pe scena Ateneului va evolua originalul ansamblu londonez Orchestra of the Age of Enlightenment, dirijată de Laurence Cummings.

Orchestra of the Age of Enlightement sau, pe scurt OAE, şi-a câştigat faima mondială prin creativitate şi curajul de a experimenta atât aspecte ce privesc formula consacrată a unei orchestre, cât şi formatul unui concert. A atras talente mondiale şi nume de marcă din lumea muzicii - printre care M. Elder, S. Rattle, V. Jurowski, Iván Fischer, John Butt sau Sir András Schiff. Pe scena Festivalului Enescu, sub bagheta maestrului Laurence Cummings, nume consacrate ale scenei de operă vor evolua alături de tinere talente într-un concert care promite unicitate.

Descarcă programul Festivalului George Enescu 2019 aici..



 Toate articolele despre Festivalul George Enescu, 2019


0 comentarii

Spacer Spacer