Bilete şi abonamentele pentru cea de-a 9-a ediţie a festivalului au fost puse în vânzare şi sunt disponibile online pe: http://bit.ly/BIEFF9
BIEFF s-a poziţionat încă de la prima ediţie în peisajul cultural autohton ca fiind singurul festival din România care oferă anual publicului cinefil ocazia unică de a urmări scurtmetraje noi, premiate cu cele mai prestigioase distincţii. Inclus în selecţia din 2019, The Distance Between Us and the Sky vine de la Cannes, unde a fost distins recent cu Palme d'Or şi Queer Palm pentru Cel mai bun scurtmetraj. O fantezie amoroasă născută din întâlnirea nocturnă întâmplătoare a doi străini într-o benzinărie, filmul multi-premiatului regizor Vasilis Kekatos construieşte un mic univers posibil, în care protagoniştii visează să ajungă la cer, deşi par blocaţi în planul terestru.
De la ediţia din 2018, unde a fost recompensat cu acelaşi premiu, ajunge în România All These Creatures, povestea unei familii de origine africană emigrată în Australia. Filmul lui Charles Williams urmăreşte şirul amintirilor puternic senzoriale ale fiului cel mare, martor la degradarea sănătăţii mintale a tatălui său, utilizând simboluri religioase pentru a augmenta atmosfera catastrofală a celor întâmplate.
Câştigătorul din 2019 al Ursului de aur pentru scurtmetraj la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin, Umbra minimizează distanţa dintre Soare şi obiectele aflate la capătul opus al luminii, într-un dialog al privirilor. Comparat de critici cu filmele lui Kubrick, scurtmetrajul regizat de Florian Fischer şi Johannes Krell propune o contemplare asupra spaţiului şi explorării sale.
Două lumi antagonice se întâlnesc în The Labyrinth, filmul premiat la Locarno în 2018 cu Pardi di domani Best Direction Prize. Scurtmetrajul regizat de Laura Huertas Millán urmăreşte povestea conacului construit de regele cartelurilor columbiene Evaristo Porras, o replică a celui din serialul de televiziune Dynasty. Îmbinând fragmente din celebra producţie americană cu filmări ale ruinei în starea sa actuală, cineasta subliniază existenţa a două moduri paralele de reprezentare a unei realităţi construite şi ilustrează influenţa culturală pe care Statele Unite o au asupra Americii de Sud.
"Ce se întâmplă cu lucrurile din spatele ferestrelor care trec pe lângă noi atunci când călătorim?" Regizorul Pang-Chuan Huang a încercat să găsească un răspuns la această întrebare în Last Year When the Train Passed By, premiat în 2019 la Clermont-Ferrand, în competiţia experimentală Labo. Pornind de la o serie de peisaje captate pe film, realizate în timpul propriilor călătorii cu trenul, artistul iniţiază un proces de explorare a vieţilor surprinse în trecere, îmbrăcându-le într-o poezie a cotidianului.
În acelaşi decor se desfăşoară şi Retour, cel de-al doilea scurtmetraj pe care îl semnează, distins în 2018 cu acelaşi premiu. Printr-un foarte bine dezvoltat simţi al percepţiei, regizorul taiwanez reuşeşte să folosească aceleaşi lungi călătorii cu trenul, de data aceasta ca pe o premisă comună a două poveşti, din două ere diferite, care se desfăşoară simultan.
Perspectiva asupra unui fenomen se dedublează şi în I Signed the Petition, bazat pe o conversaţie telefonică personală, peste mări, dintre regizorul palestinian Mahdi Fleifel şi o cunoştinţă de-a sa de aceeaşi naţionalitate. Bântuit de o angoasă puternică după ce a semnat o petiţie care cere formaţiei lui Thom Yorke să nu cânte în Israel, autorul se lansează într-o dezbatere pe marginea a ceea ce înseamnă să fii palestinian, modul în care semnarea unei petiţii te poate face ţinta diferitelor sisteme de control şi relevanţa acţiunilor politice din ziua de astăzi. Nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, în 2018, filmul a fost distins cu Premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj la Visions du Réel.
În Castle to Castle avem de-a face cu un personaj carismatic, închis în sine, pe care îl urmărim în două dimensiuni ale vieţii sale, una personală, cealaltă politică. Povestea ilustrată de Emmanuel Marre, premiată în 2018 cu Pardino d'oro şi Young Jury Prize la Locarno urmăreşte impactul alegerilor prezidenţiale asupra cetăţenilor francezi din generaţii şi medii sociale extrem de diferite.
Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF va avea loc între 6 şi 10 noiembrie 2019, la Cinema Muzeul Ţăranului, Instituto Cervantes, Cinemateca Union, POINT şi Cinema PRO.
Organizatori: Asociaţia Culturală Manekino, în parteneriat cu PRINTOR COM
Proiect cultural co-finanţat de: Administraţia Fondului Cultural Naţional, Centrul Naţional al Cinematografiei, Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale
Cu sprijinul: Instituto Cervantes, Institutul Francez din Bucureşti, Ambasada Regatului Ţărilor de Jos, Goethe-Institut România, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti
Sponsori: Cinelab România, Noumax
Parteneri de ospitalitate: TH Hotels, Sky Tour
Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, Observator Cultural, Films in frame, Ziarul Metropolis, The Institute, Cartierul Creativ, IQads, All About Romanian Cinema
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.