Cel mai noul film al regizorului Victor Kossakovsky, Aquarela propune publicului o călătorie cinematografică fascinantă, inspirată de frumuseţea transformatoare şi puterea brută a apei. Nu vei mai privi planeta ca până acum după ce vei urmări acest documentar sâmbătă, pe 9 noiembrie 2019, de la ora 20:00, la Cinema Muzeul Ţăranului, acolo unde va avea loc Gala de închidere a celei de-a 9-a ediţii BIEFF.
Biletele şi abonamentele sunt disponibile pe: https://eventbook.ro/event/search?term=bieff&page=1
De la înşelătoarele ape îngheţate ale Lacului Baikal din Rusia şi până în Miami, trecând prin Uraganul Irma şi ajungând la Cascada Îngerului din Venezuela, apa rămâne personajul principal în Aquarela, un experiment cinematografic de-a dreptul hipnotizant. "Nu seamănă cu nimic din ce-ai văzut până acum" (New York Times), pentru că nimeni nu a mai avut curajul să înfrunte cele mai aprige condiţii meteo pentru a surprinde măreţia naturii. La graniţa dintre poezie şi realitate, documentarul filmat într-un format neobişnuit, la 96 cadre/secundă, reuşeşte să abstractizeze forţa incomensurabilă a apei, amintindu-ne că omenirea nu are nicio şansă să se măsoare cu puterea şi capriciile celui mai preţios element al planetei.
Călătoria periculoasă în care s-a aventurat echipa de producţie, în frunte cu regizorul Victor Kossakovsky, i-ar fi putut costa pe toţi viaţa. Surprinşi în larg de cea mai agresivă furtună din ultimii 100 de ani, au continuat să filmeze, reuşind să surprindă imagini unice cu formele spectaculoase ale apei. "Noi chiar am experimentat asta şi suntem încă în viaţă?", se întrebau cu toţii după prima vizionare a cadrelor surprinse în jurul lumii.
"Se spune că în timpul unei furtuni, prima săptămână e cea în care crezi că vei muri. În cea de-a doua, tu eşti cel care-şi doreşte să moară. Abia în a treia săptămână realizezi că nu vei muri, aşa că trebuie să lupţi. Noi a trebuit să ne apropiem foarte mult de apă pentru a filma acele cadre, iar acum suntem recunoscători că suntem în viaţă.", povesteşte regizorul despre experienţa filmărilor Aquarela.
Proiecţia documentarului va închide cea de-a 9-a ediţie a festivalului, la Gala de sâmbătă seară, 9 noiembrie 2019, unde vor fi premiate cele mai bune filme din Competiţia Internaţională BIEFF, curatoriată de Dan Angelescu. 25 de scurtmetraje concurează în 2019 pentru Marele Premiu în valoare de 3.000 de Euro, oferit de Uniunea Cineaştilor din România (UCIN). Premiile pentru Regie şi Concept Vizual, fiecare dintre ele în servicii de post-producţie în valoare de 1.500 de Euro, vor fi oferite de Cinelab România.
Cel mai popular dintre filme va fi distins cu Premiul Publicului, în urma voturilor exprimate de spectatori. Iubitorii filmelor de avangardă vor avea ocazia să urmărească scurtmetrajele din Competiţia Internaţională, în prezenţa realizatorilor, începând de joi, 7 noiembrie 2019, ziua dedicată exclusiv programelor curatoriate din această secţiune.
The Human Flow: Home in the Age of Displacement, o selecţie de cinci filme care subminează modalităţile convenţionale de a aborda migraţia, oferind noi perspective asupra acestui subiect prin combinaţii inedite de mijloace vizuale şi tehnici narative, va rula de la ora 18:00 la Institutul Cervantes. Un punct de intersecţie a cinci scurtmetraje recente care şi-au găsit metodele de prezentare şi reprezentare chiar în nucleul mediului, Healing Voices: Remembrance and Reenactment se va vedea în aceeaşi sală, de la ora 20:30.
În paralel, la Cinema Muzeul Ţăranului, de la ora 18:00 vor fi proiectate scurtmetrajele din secţiunea Longing and Belonging, dedicată perspectivelor inovatoare asupra sentimentului de apartenenţă. Seara va continua, de la ora 21:00, cu Public Space and Urban Anxieties, care analizează spaţiul public urban din perspectiva sistemului de relaţii socio-culturale care guvernează viaţa celor care îl locuiesc şi care, ca noi toţi, sunt în acelaşi timp cetăţeni ai lumii digitale.
Ziua de vineri, 8 noiembrie 2019, va aduce în premieră pe marele ecran din România filmele premiate la cele mai importante festivaluri de film din lume. Cele 11 filme premiate la Cannes, Berlinale, Locarno, Rotterdam, Sarajevo, Tampere şi Clermont-Ferrand vor rula în două programe sub titlul Golden Shorts, de la ora 18:00 şi de la 20:30, la POINT. Seara va continua cu proiecţia Labor of Love / Labor or Love, selecţia dedicată abordărilor neconvenţionale asupra relaţiei cu munca. Cele cinci scurtmetraje din programul competiţional vor putea fi urmărite de la ora 21:00, la Cinema Union.
Pentru fanii regizorului Roy Andersson, seara de vineri, 8 noiembrie 2019, va reprezenta o a doua ocazie de a descoperi About Endlessness, filmul din deschiderea celei de-a 9-a ediţii BIEFF. De la ora 19:00, lungmetrajul premiat în acest an cu Leul de argint pentru Cel mai bun regizor la Festivalul Internaţional de film de la Veneţia va avea parte de o a doua proiecţie în cadrul festivalului, la Cinema Union.
Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF va avea loc între 6 şi 10 noiembrie 2019, la Cinema Muzeul Ţăranului, Instituto Cervantes, Cinemateca Union, POINT şi Cinema PRO.
Organizatori: Asociaţia Culturală Manekino, în parteneriat cu PRINTOR COM
Proiect cultural co-finanţat de: Administraţia Fondului Cultural Naţional, Centrul Naţional al Cinematografiei, Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale
Cu sprijinul: Instituto Cervantes, Institutul Francez din Bucureşti, Ambasada Regatului Ţărilor de Jos, Goethe-Institut România, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti
Sponsori: Uniunea Cineaştilor din România, Cinelab România, Noumax, Tuborg
Parteneri de ospitalitate: TH Hotels, Sky Tour, Lokal, Lente, Apollo111
Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, Observator Cultural, Films in frame, Ziarul Metropolis, The Institute, Cartierul Creativ, IQads, All About Romanian Cinema
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.