octombrie 2020
Les Films de Cannes à Bucarest, 2020
"Autres temps, autres mœurs"

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele şi evenimentele aşteptate însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie - 1 noiembrie 2020, sa pună accentul pe evenimente desfăşurate online, în aer liber dar şi la drive-in, cu respectarea masurilor de siguranţă sanitară - care vor fi la momentul respectiv.

Începând cu 23 octombrie 2020, la Cinema Drive-in din Event Park Snagov, timp de şase zile, vă veţi putea bucura de comedii şi filme dramatice din selecţia celor mai importante festivaluri de film din lume, din confortul propriului automobil. Pe ecranul de 112mp vor rula: Le discours în regia lui Laurent Tirard, The Truth al lui Hirokazu Koreeda, Another Round semnat de Thomas Vinterberg, Mandibules al lui Quentin Dupieux, mult-aşteptatul True Mothers semnat de Naomi Kawase şi Sweat regizat de Magnus Von Horn.

Le discours / The Speech este cel de-al 8-lea lungmetraj al lui Laurent Tirard. Cea mai nouă comedie a unui regizor care a reuşit acea imposibilă balanţă între calitatea artistică şi succesul la box-office, aşa cum au demonstrat: The Story of My Life (cu 743 000 de bilete vândute în Franţa în 2004 şi câştigător al unui César pentru cel mai bun rol secundar), Molière (1.2 milioane de spectatori în 2007 şi 4 nominalizări la Premiile César), Little Nicholas (cu peste 5.5 milioane de bilete vândute în Franţa în 2009), Asterix and Obelix: God Save Britannia, (3.8 milioane de spectatori în 2012), Nicholas on Holiday (2.4 milioane de spectatori în 2014).


Filmul ne face cunoştinţă cu Adrien. Are 35 de ani şi e blocat într-o criză a vârstei mijlocii. E nevrotic şi ipohondru şi e prizonierul unei cine în familie care nu se mai termină şi, mai presus de orice, e enervat că iubita nu-i răspunde la mesaje. În plus, viitorul său cumnat, cam pisalog, îl roagă să-şi pregătească un discurs pentru nuntă. Se poate şi mai rău?

The Truth / La Vérité, prima peliculă realizată de laureatul cu Palme d'Or Hirokazu Koreeda în afara Japoniei, având în distribuţie două legende ale cinematografiei franceze - Catherine Deneuve şi Juliette Binoche - a deschis competiţia festivalului de la Veneţia.
The Truth descrie o reuniune furtunoasă între o actriţă şi fiica ei, după ce vedeta şi-a publicat memoriile scandaloase. Trei generaţii de interprete franceze geniale, într-un film de maestru. "Folosindu-se de compasiune şi de o uşoară tuşă melodramatică, Koreeda îşi atrage personajele într-un loc unde acestea îşi vor da seama, cu groază, că sunt, finalmente, de acord." - Boston Globe.
"Cu acest nou film, Koreeda se întoarce la temele sale favorite - responsabilitatea, moştenirea şi fluiditatea rolurilor dintre părinţi şi copii." concluziona The New Republic.


Hirokazu Koreeda e un răsfăţat al marilor festivaluri şi, în special, al celui de la Cannes. În 1995, Maborosi, debutul său regizoral inspirat dintr-un roman scris de Miyamoto Teru, a câştigat trofeul Festivalului de la Veneţia. After Life, din 1998, distribuit în peste 30 de ţări, i-a adus faima internaţională. În 2001, Distance a fost selecţionat în competiţia festivalui de la Cannes, iar cea de-a patra operă a sa, Nobody Knows (2004), l-a ajutat pe Yagira Yuya să devină cel mai tânăr câştigător al premiului pentru interpretare la acelaşi festival.

În 2009, Air Doll a avut, din nou, premiera în secţiunea Un Certain Regard la Cannes şi a fost aclamat pentru că a fixat o nouă bornă în descrierea fanteziilor senzuale. În 2015, Our Little Sister a fost inclus în competiţia de pe croazetă şi, mai apoi, a primit multe premii internaţionale. În 2016, After the Storm a fost selecţionat în secţiunea Un Certain Regard, iar în 2017, The Third Murder a fost proiectat în competiţia festivalului de la Veneţia.
În 2018, Shoplifters, considerat unanim o capodoperă, a câştigat Palme d'Or la Cannes şi a fost nominalizat la Premiile Oscar pentru cel mai bun film străin.

Într-un film care a fost comparat cu Dumb & Dumber, doi prieteni cam aiuriţi descoperă o muscă gigantică în portbagajul unei maşini şi decid s-o îmblânzească şi să câştige bani de pe urma ei. Faimoasa formulă cu doi încurcă-lume se întoarce în aiuritoarea şi deseori hilara comedie despre loseri scrisă, regizată, filmată şi editată de Quentin Dupieux. Mandibules e pelicula cea mai orientată către public a unui regizor preocupat de regulă de comicul absurd generat de situaţii bizare şi neaşteptate.


"Ceea ce face ca Mandibules să fie atât de proaspăt e faptul că, la fel ca şi anti-eroii săi, nu dă doi bani pe felul în care ar trebui să se comporte. Dupieux etalează dispreţ pentru regulile thriller-ului cu urmăriri sau ale horror-ului şi se îndreaptă oriunde are chef. Cele mai bune comedii cu prieteni din anii '90 au fost rareori atât de revigorante" titrează Indiewire.

Veritabil personaj, francezul Quentin Dupieux este cunoscut şi sub numele de scenă Mr. Oizo. E regizor, interpret de muzică electronică şi D.J. în SUA, a regizat comedii complet neconventionale ca Rubber, Wrong, Wrong Cops şi Reality. În Franţa, a început să facă filme din 2018. Sub pseudonimul Mr. Oizo, a devenit cunoscut pentru Flat Beat, un single din 1999.

Sweat, în regia lui Magnus Von Horn, urmăreşte trei zile din viaţa lui Sylwia Zając, o antrenoare de fitness care este şi influencer motivaţional. Deşi are sute de mii de fani pe conturile sale de social media, e înconjurată de angajaţi loiali şi e admirată de rude, ea caută adevărata intimitate. "She's got the look! She's got the look!" strigă Sylwia la unison cu piesa Roxette, în maşina pe care o conduce. Şi, într-adevăr, Koleśnik, care reuşeşte o interpretare empatică, posedă, ca şi filmul, un look impresionant. Însă dacă povestea ne învaţă ceva, e că oricât am încerca să ne transformăm corpul, nu va fi niciodată de ajuns. O poveste profundă despre consecinţele celebrităţii - aşa cum este înteleasă ea astăzi.


Sweat, care face parte din selecţia Cannes 2020, este al doilea lungmetraj al regizorului şi scenaristului suedez Magnus Von Horn. Cineastul a debutat fulminant cu The Here After, unde a aplicat un stil cool, detaşat şi deloc moralizator într-un studiu frisonant şi convingător despre un tânăr care încearcă să se reintegreze în liceu după ce-a comis o crimă violentă. The Here After a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la Cannes, în secţiunea Quinzaine des réalisateurs, a fost nominalizat pentru Camera d'Or şi a avut un parcurs remarcabil în circuitul festivalier.

True Mothers, cel mai recent film semnat de Naomi Kawase, se învârte în jurul a două personaje centrale puternice "pe care îşi ia timp să le prezinte spectatorului vrând să-l convingă că merită descoperite" (Screen Daily): Satoko - mama adoptivă înstărită şi Hikari, tânăra disperată care nu vrea să fie ştearsă din viaţa copilului ei. Filmul lui Kawase, care are la rândul său un copil adoptat, oferă o nouă perspectivă asupra noţiunii de adopţie, ţesând diferite fire narative şi genuri, de la drama morală la romantismul adolescentin, expunerea socială şi chiar thriller, într-o experienţă cinematografică emoţionantă, uneori neliniştitoare.


După premiera mondială de la Toronto şi prezenţa în selecţia de la San Sebastian, spectatorii de la Bucureşti vor fi printre primii din lume care au ocazia sa vada filmul - în premieră naţională în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest.

Aşa cum am anunţat deja, unul dintre filmele de care spectatorii Les Films de Cannes à Bucarest se pot bucura anul acesta este Another Round | Druk cu Mads Mikkelsen în rolul principal. Achiziţionat după Cannes în peste 30 de teritorii, din Statele Unite până în Japonia sau Australia, precum şi în majoritatea ţărilor europene, filmul regizat de celebrul regizor danez Thomas Vinterberg se concentrează asupra a patru profesori de liceu danezi care vor să testeze teoria că trăieşti şi munceşti mai bine dacă reuşeşti să menţii un nivel constant de alcool în sânge. "De aici", scrie Indiewire, "comedia neagră şi extrem de captivantă a lui Thomas Vinterberg se transformă într-un vivace şi fascinant referendum despre băutură în al cărui miez vibrează interpretarea feroce şi neliniştitoare a lui Mikkelsen."

În zilele care urmează vom reveni cu informaţii despre programul complet al celei de-a 11-a ediţii Les Films de Cannes à Bucarest, despre evenimentele şi filmele distribuite online precum şi despre celelalte locaţii în care se va desfăşura evenimentul.
Vă mulţumim pentru toate mesajele primite şi pentru faptul că ne sunteţi alături!

Vizitând website-ul www.filmedefestival.ro puteţi afla mai multe despre filmele anunţate şi, în curând, programul complet festivalului.

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest este prezentat de Orange România, partener de tradiţie al evenimentului.
Cu sprijinul: Catena, Apa Nova, Groupama Asigurări
Inspirat de: UniCredit Bank
Ediţia a 11-a Les Films de Cannes à Bucarest este organizată de Asociaţia Cinemascop şi Voodoo Films şi realizată în parteneriat cu Ambasada Franţei şi Institutul Francez din România
Proiect co-finanţat de: Administratia Fondului Cultural Naţional
Proiect cultural finanţat de: Centrul Naţional al Cinematografiei


0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus