Romanian Music Export a fost creat ca un program promoţional ce identifică şi susţine artiştii români la început de drum, oferindu-le suport în creşterea carierei lor atât pe plan naţional, cât şi internaţional. Platforma îşi propune să aducă laolaltă artişti tineri, cărora le pune la dispoziţie o scenă şi vizibilitate, profesionişti ai industriei muzicale, directori de festival şi public, având credinţa că muzica este acel liant universal care uneşte, vindecă şi motivează.
Platformă online care oferă îndrumare şi suport artiştilor români pe timp de pandemie
Situaţia fără precedent creată de pandemia de coronavirus a forţat în 2020 anularea, amânarea sau reorientarea spre online a tuturor evenimentelor şi activităţilor culturale. Platforma digitală RME este creată pentru artiştii români, în special cei în ascensiune, care au atât o nevoie vitală de consiliere şi suport în timpul acestei perioade fără concerte şi fără plăţi, dar şi de parteneri cu care să discute posibile soluţii pentru reconstrucţia carierelor lor în viitorul apropiat.
Astfel, ediţia online din 31 ianuarie 2021 este esenţială pentru continuarea programului Romanian Music Export şi pentru a putea face posibilă ediţia live offline din 2021 şi îşi propune să ofere îndrumare şi soluţii la provocările întâmpinate de organizatorii şi promotorii de evenimente din România.
Idei şi bune practici de la reprezentanţii evenimentelor din Europa şi România
Romanian Music Export online reuneşte în panelurile de discuţii reprezentanţi ai marilor festivaluri din Europa: Summerbreeze Open Air (Germania), Wide Days (Scoţia), Nova Rock (Austria), dar şi ai celor locale (ARTmania, Untold, Electric Castle, Summer Well, Awake) sau ai cluburilor de evenimente din ţară (Quantic, Rockstadt, Form Space, Club Control, Expirat), manageri de teatru şi culturali, artişti români şi reprezentanţi ai companiilor de booking şi management.
Printre panelurile de discuţii se numără:
Health&Safety/Post pandemic events reopening - Când putem spera la o repornire a industriei? Suntem în siguranţă dacă redeschidem evenimentele cu audienţă mare? Cum sprijină autorităţile redeschiderea vieţii culturale şi a spectacolelor? Sunt atât de multe necunoscute, însă vom încerca să aflăm răspunsuri la câteva dintre ele.
AR+VR+MR=XR/ The Next Festival - Cum vor arăta festivalurile viitorului? Ce tehnologii noi ar trebui să folosească producătorii de evenimente mari pentru a-şi păstra publicul actual, dar şi pentru a atrage noi oameni, în special tineri?
Freelance Musician or Artist? - Cum e mai bine pentru mine, ca muzician: să mă reprezint singur sau să mă înrolez la o agenţie? - o întrebare care îşi caută răspuns de mult timp, mai ales în spaţiul muzical autohton. Argumente pro şi contra vor fi expuse, exemple vor fi date, concluziile le va trage fiecare pentru sine.
Festival bookers - Cum se stabileşte o direcţie artistică pentru un festival? Cum aleg managerii de booking trupe mai puţin cunoscute, care ajung astfel să cânte pe scena unui festival mare? Unde găsesc bookerii aceste trupe? La aceste întrebări (şi multe altele), aflăm răspunsuri din discuţia de o importanţă vitală pentru viitorul exportului muzical din România.
Women In Music Business - Equality in the Music Scene - Este industria muzicală un mediu în care femeile se pot bucura de success? Femeile manageri culturali şi directori de festival se confruntă cu discriminare? Acest panel îşi propune să deschide discuţia despre egalitatea în industria muzicală şi ce paşi sunt de făcut pentru a accesibiliza nişa pentru şi mai multe femei în poziţii cheie.
Pe lângă panelurile de discuţii, o serie de trupe româneşti vor susţine concerte în cadrul Romanian Music Export Online: Lucifer - A Rock Opera, Balkan Taksim, Psihodrom, Blană Bombă, White Walls, Dirty Shirt, Roadkillsoda, Gramofone, JazzyBIT.
Întreg programul şi invitaţii pot fi consultaţi pe site-ul https://musicexport.ro/.
Romanian Music Export online este un proiect muzical şi de antreprenoriat cultural realizat cu sprijinul Ministerului Culturii.
Parteneri media: Radio Guerrilla, Music Channel, Hotnews, Agerpres, Caţavencii, Iqads, SMARK, Spotmedia, Zile şi Nopţi, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, Liternet, The Institute, Sunete, Infomusic, Un site de muzică, Best Music, Metalhead, Maximum Rock, Eventim, Eventbook, iabilet.ro, bilete.ro, blt.ro.
*
Romanian Music Export a prins viaţă la cea de-a doua ediţie a East European Music Conference, pe 26 iulie 2018, eveniment la care producători, agenţi de booking, promotori şi operatori culturali din România şi Europa au asistat la un spectacol susţinut de cinci trupe româneşti, a căror selecţie a fost făcută după o înscriere prealabilă pe platforma construită special pentru acest program.Orice trupă din România s-a putut înscrie, cu condiţia ca piesele înscrise să fie creaţii originale. Jurizarea a fost făcută în două etape, preselecţia fiind făcută la nivel local, în timp ce selecţia finală a celor cinci trupe a avut parte de un juriu internaţional. 71 de artişti s-au înscris în competiţie şi trupele Am Fost La Munte Şi Mi-a Plăcut, Gramofone, JazzyBIT, NEXT EX şi White Walls au susţinut concerte de excepţie, iar în pauze au răspuns întrebărilor şi curiozităţilor presei şi ale agenţilor de booking de la festivaluri mari ale Europei.