iulie 2022
Concursul de proiecte de management TNB, 2022
Context: pe 24 iunie 2022 s-a lansat Concursul de proiecte de management organizat pentru Teatrul Național "I.L. Caragiale" din București, altfel spus Concursul pentru postul de manager general al TNB. Termenul pentru depunerea dosarului: 18 iulie 2022. Unii s-au plâns de termenul prea scurt, alții s-au plâns de unele condiții legislative care limitează participarea unor oameni potențial interesați. Mie mi se pare mai îngrijorător că nu circulă în spațiul public idei despre așteptările pe care fiecare dintre noi le are de la TNB și, implicit, de la directorul TNB.

Ada Galeș, actriță a Teatrului Național din București, așteaptă câteva lucruri de la noua conducere a TNB, așa cum apar în textul de mai jos.

Așteptăm și alte păreri (din cât mai multe direcții) la [email protected]. (LiterNet)

*
Scriu acest text pentru că mă interesează locul în care îmi petrec 12 ore pe zi, pentru că mi se pare aberant felul în care este condus Teatrul Național București, pentru că vreau mai mult, pentru că se poate mai mult.

Pe lângă lucrurile valoroase spuse de ceilalți critici, actori, spectatori care au răspuns invitației LiterNet-ului, o să punctez, următoarele așteptări pe care le am de la viitorul director al TNB:

1. comunicarea eficientă cu oamenii, ascultarea lor și înțelegerea că instituția este suma celor care o compun.
valorificarea oamenilor și încurajarea dezvoltării lor.
asigurarea / încurajarea unui serviciu de igienă emoțională pentru departamentul artistic (consiliere, terapie).
profesionalizarea personalului actual: artistic, administrativ, tehnic; astfel încât să fie capabil să înțeleagă și să se bucure de lucrurile noi apărute în fiecare domeniu.

2. cultura organizațională.
existența unei culturi organizaționale sănătoase.
egalitate de gen în funcții de decizie (de exemplu, în consiliul artistic permanent nu e nicio femeie în momentul asta).

3. funcția educațională a Teatrului Național. (de la copii, elevi, tineri la adulți; de la felul în care sunt alese piesele ce se montează până la conferințe, workshopuri, happeninguri, etc).
accesibilitate. (de la supratitrare la persoane cu dizabilități)
funcția turistică a Teatrului Național.

4. atragerea de fonduri europene pentru: infrastructură modernă, parteneriate internaționale, combinarea mai multor discipline artistice (film/teatru/new media/etc.), autonomizarea proceselor interne, digitalizarea (program repetiții și spectacole, contabilitate, producție, resurse umane, etc.) etc.

5. folosirea corectă a spațiilor clădirii.
închirierea corectă a spațiilor aferente în interesul instituției.
închirierea sălilor atentă și în folosul instituției.
descentralizarea aparatului decizional (e disfuncțional să ia un singur om, managerul, toate deciziile).

6. program coerent anual.
valoarea / calitatea artistică a producțiilor.

7. rebranding.

*
Așteptăm și alte păreri (din cât mai multe direcții) la [email protected].

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus