Relaxat și prietenos, Rush a vizitat orașul și s-a întâlnit cu publicul la o proiecție specială a filmului care i-a adus Premiul Oscar - Shine / Strălucire, dar și în cadrul unor masterclass-uri dedicate actorilor români sau fanilor veniți să îl asculte. A vorbit despre lecțiile pe care le-a învățat de-a lungul anilor, despre cel mai solicitant rol al său și despre România.
"Ca actor, e important să te cunoști și uneori trebuie să accepți că ai jucat oribil. Asta te ajută să treci mai ușor peste dezamăgiri și să cauți un alt rol, care ți se potrivește mai bine."
Înainte de a deveni star de cinema, Geoffrey Rush și-a construit o carieră strălucitoare în teatru: "Am început să joc acum 50 de ani pentru că eram foarte atras de teatru. Dar nu mi-aș fi imaginat niciodată ce avea să urmeze. Filmul a intrat mult mai târziu în viața mea. Pe scenă trebuie să fii perfect în fiecare seară. Însă, pe ecran, o dublă proastă nu e un capăt de lume. Mai ales dacă e urmată de o scenă impecabilă". El a câștigat un premiu Tony în 2009, jucându-l pe monarhul Berenger I din piesa absurdă a dramaturgului de origine română Eugen Ionescu, Regele moare.
"Cel mai solicitant fizic rol a fost cel al Căpitanului Hector Barbossa, în Pirații din Caraibe. Am învățat să mă duelez cu spada, e un dialog între două tăișuri care mi-a plăcut. Pentru Shine, am învățat să cânt la pian. La petrecerea de după Premiile Oscar, Elton John mi-a spus că sunt talentat!"
Rush e pentru prima dată în România:
"Un zbor din Australia până în România durează peste 38 de ore. Când am aflat, m-am gândit că e mai simplu să zbor până în spațiu și să aterizez de acolo direct în Cluj. Dar mă bucur că am venit. E fantastic. Am mâncat foarte bine, ne-am plimbat foarte mult. Există o vitalitate extraordinară aici, e ceva foarte special în pasiunea oamenilor care organizează acest festival. Mi-ar plăcea să mă întorc cu un film nou."
Cea de-a 22-a ediție a TIFF continuă până duminică, 19 iunie 2023.
Foto Geoffrey Rush: Vlad Braga
***
Ne puteți urmări pe:
tiff.ro | Facebook | Instagram | Youtube | TikTok
***
Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerul Culturii, Centrul Național al Cinematografiei, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Institutul Cultural Român, Europa Creativă - MEDIA, Scandinavian Films
Sub-egida: UNESCO City of Film
Prezentat de: Banca Transilvania
Sponsori: Mastercard, Vodafone, LIDL, Audi & Autoworld, Cemacon, MOL România, Ursus, Tenaris Silcotub, IQOS, Fortech, Regina Maria, Pepsi, JTI, Campari, Armani Beauty, Emerson, McDonalds, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Iulius Mall, E-ON, Compania de Apă Someș, Conceptual Lab by Theo Nissim, Farmec, Foundever, Domeniile Averesti, Pandora, Cotnari,.msg România, CSI
Cafeaua oficială: NESPRESSO
Transportator oficial: Tarom
Asigurător oficial: Groupama
Partener logistic: DHL
Partener de comunicare: Leo Burnett
Partener vestimentație: Tudor Tailor
Partener tehnologic: Reea
Partener de ospitalitate: Eximtur
Parteneri: PMA, Lecom, Promelek XXI, Luna Cleaning, Supercom, Verdino, Carturesti, Ototo
Partener media principal: PRO TV și Pro Cinema
Recomandat de: Europa FM
Partener de monitorizare: MediaTRUST
Parteneri media: ELLE, Radio România Cultural, TV5MONDE, TV5MONDEplus, Adevărul, Dilema Veche, OK! Magazine, A List Magazine, Cinemap, Zile și Nopți, AGERPRES, Gen, stiri!, Revista BIZ, Haute Culture Magazine, Films in Frame, Scena9, Observator Cultural, LiterNet, AaRC, Utopia Balcanica
Afaceri.news, Maszol, Monitorul de Cluj, Radio Cluj, Radio Transilvania, Ziua de Cluj
Parteneri media internaționali: Screen International