Betrayal
Mențiunea mea specială merge către Or Habusha, care a regizat o poveste simplă, dar care sparge în mod neașteptat zidurile conjugalului aparent și se transformă într-o introspecție fără margini. Alternanța dintre individualitate și relație se manifestă apăsător, dar ritmic reprezentând o voce ușor de recunoscut a țipetelor intime care au de-a face cu întrebarea: sunt suficient de bun/(ă)? Explorează cu o precizie matematică în alegerea acțiunilor manifestarea fizică a abstracțiunilor care par de multe ori prea lumești pentru a avea curajul să le dai importanță. Cu toate acestea, personajul principal își asumă rolul celui care face primul pas către cunoașterea de sine.
Betrayal
Ficțiune, 17 min, 2024 - Israel, Steve Tisch School of Film and Television
Regie: Or Habusha / Scenariu: Or Habusha / Imagine: Eden Tavasi / Montaj: Ben Maor / Sunet: Hada Cytryn / Producție: Gidi Herman
Distribuție: Tomer Peled, Omer Sternberg, Natalie Edry
Sinopsis: Itay și Bar sunt într-o relație deschisă. Într-o zi, Itay ajunge acasă și îl surprinde pe Bar în pat cu femeia ce ar trebui să le servească drept mamă-surogat. Itay este gelos și încearcă să vadă cât de mult poate semăna cu femeia dorită de Bar.
The Deadless Island / L'Île sans morts
Scurtmetrajul regizat de Jules Vésigot-Wahl are o atmosferă hanekiană, de o liniște grea, dar familiară și care cere apariția a ceva străin care amplifică dezordinea deja existentă a personajelor. Protagonista este prinsă pe o linie de plutire agonizantă, pe care o depășește cu dificultate în speranța că suferința va lua sfârșit. Captiv într-un spațiu mut al amăgirii, filmul stabilizează o formă armonioasă și cursivă, ca un contrapunct în raport cu miza dramaturgică pe care o duce la capăt. Spațiul în care se desfășoară acțiunea devine un fel de catalizator, fiind parcă o cauză care împinge personajele spre irațional și degradare. Rămân (în cel mai sensibil și profund mod) cu întrebarea: cât de mult poți să îți dorești ceva?
The Deadless Island / L'Île sans morts
Ficțiune, 17 min, 2024 - Franța, La Fémis
Regie: Jules Vésigot-Wahl / Scenariu: Estelle Favant, Jules Vésigot-Wahl / Imagine: Lucie de Castro Zaleski / Montaj: Maude Vuillez / Sunet: Malo Geffraye Meriadec, Emilien Pichon / Producție: Orana Larthomas, Florian Glasgall
Distribuție: Geneviève de Kermabon, Enzo Lorente
Sinopsis: Bretania, Franța. Annick, în vârstă de 70 de ani, trăiește purtând amintirea lui Loïc, soțul său, dispărut pe mare în urmă cu 40 de ani. Pe insula unde trăiește niciun dispărut nu s-a reîntors pe uscat, asta până într-o zi în care corpul unui tânăr marinar este adus de valuri la mal. Annick nu are niciun dubiu: nu este nimeni altul decât soțul ei dispărut.
Forme! Sau cum am învățat să nu îmi mai fie frică de tablou
Filmul lui Matei Preda m-a făcut să zâmbesc pentru că îmi amintește de un film la care am lucrat recent, unde prima referință a fost aceeași pe care și acest short o propune. Mi se pare dozat cu bun simț, atât cu umor, cât și cu seriozitate - o trimitere cu un aer proaspăt la filmul lui Kubrick (a cărui admiratoare nu am fost și încă nu a reușit nimeni să mă convingă să fiu, dar sunt deschisă încă) - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964). Este o vizionare plăcută și echilibrată, iar lucrul cel mai important și care mi-a plăcut cel mai mult este faptul că ,,tabloul" poate fi înlocuit, în esență, cu aproape cu orice - mesajul mi se pare unul important și clar: de ce suntem învățați să fim dependenți de păreri exterioare și cu ce preț ne autosabotăm pentru a fi ,,general valabili". O mențiune bonus pentru grafică și montaj, care sunt foarte, foarte, bine punctate!
Forme! Sau cum am învățat să nu îmi mai fie frică de tablou
Ficțiune, 9 min 12 sec, 2024 - România, UNATC
Regie: Matei Preda / Scenariu: Matei Preda / Imagine: Alexandru Demian / Montaj: Luca Ștefan Vasile Berde / Sunet: Ștefan Buculeasa / Producție: Bianca Maria Roiu
Distribuție: Alexia Lucia Caras, Andrei Miron, Maria Acsani, Toria Drăgulescu, Silviu Lupescu, Marian Dumitru, Ovidiu Niculescu, Vera Linguraru, Tudor Bojin, Miky Bolo, Sebastian ,,Iva" Ivan, Augustin Kremser
Sinopsis: La vernisajul expoziției sale, o pictoriță rămâne perplexă în fața comentariilor unor persoane bizare din public despre lucrările sale, iar asta o determină să își depășească inhibițiile artistice.
Descarcă brosura cineMAiubit 2024 aici.