iulie 2007
Festivalul de film Cannes 2007
19 mai 2007

topul meu d pina acu arata cam asha:

1. the banishment / andrei zviaghintsev - nu cre k a placut prea mult pt k 'trendu' acu este minimalist (a la puiu & mungiu), in plus este f lung (2h30) dar mie mi s-a parut una din cele mai exaltante mostre d cinema 'atemporal', in descendenta - marturisita - a lui bergman & tarkovski, povestind (culmea!) TOT dspr un avort, dar la polul opus racelii clinice a lui mungiu: un film contemplativ, meditativ, cu o imagine f frumoasa (mihail krichman), cu o coloana sonora memorabila (co-)semnata arvo paart, cu tatal din the return (aici kiar mai bine!) si o luminoasa maria bonnevie (tipa din reconstruction) - kre este absolut splendida! - jucind park in transa rolul unei mame kre nu mai comunik cu sotul sau, alienata & depresiva & serial-suicidara... k orice film frumos, dream-like, nici ac nu poate fi povestit - trebuie vazut; dupa o nuvela a lui william saroyan, filmat in nordu frantei, belgia si (rep) moldova, drept kre povestea & personajele sint atemporale / aspatiale (exista un 'mark', un 'robert' etc) mie mi-a placut mai mult decit the return (!) 10

2. 432 / mungiu - categoric, filmul-shoc al festivalului (d pina acum), kre cre k va merge mai bine in afara tarii (as usual!) pt k noi sintem 'vaccinati' si cu ororile comunismului, si cu 'filmul a la puiu'... cre k mungiu e genu e artist kre - fiind f destept - prinde bine 'aeru timpului' (acu s poarta minimalismu estic...) & does his best to deliver; nu e un 'autor' in sensu tare al termenului (intre occident - reciclare profi d e pericoloso sporgersi - si 432 = nicio legatura), asa cum e puiu (vezi continuitatea stilistik dintre marfa & banii si mdl!), dar stie la perfectie sa construiask scenarii f bune si sa s inconjoare d talente sigure: marink (intr-adevar exceptionala, in 1-u rind p k nu vrea sa-ti 'scoata okii' cu talentu ei: stie sa joace kiar si tacind - vezi scena in kre sta la masa cu familia & prietenii familiei bf-ului, inghesuita in vietile unor oameni d kre e profund straina), vlad ivanov (c descoperire!! e intr-adevar senzational) si - bineinteles - oleg mutu, kre practic 'face' filmu din cadre lungi si kre mai are o trasatura interesanta: o filmeaza p marink - sa zicem - din spate, mergind, f d aproape (stilu 'tactil' din mdl), apoi s opreste brusc si o lasa sa continue drumu urmarind-o cum dispare in profunzimea cadrului... oricum, cre k in tara va merge destul d bine - pt k e mai scurt decit mdl (nici 2 ore), pt k e cu 2 gagici (in loc d un mosh kre trage sa moara...) si, in fine, pt k este 'cu avort' (kre, orisicit, 'intereseaza' ). in plus, s-ar putea sa l plak atit mereu-versatilului frears (sa nu uitam primele lui filme / slice of life kre, handheld camera aside, surprindeau semi-furios cam ac realitate!) cit si celor 4 (patru!) actrite din juriu! in concluzie: un film f bun, just, facut 'la meserie' & cu un ansamblu d actori perfecti pina la ultimu; singurele mele rezerve s refera la 'pattern'-u park prea apasat mdl (incl angela similea in kip d margareta paslaru p genericu final) si un fetus in plan apropiat (432, right? ) kre - dupa mine - goes for the sheer shock (desi i s pot gasi, fireste, multe justificari 'tematic / simbolic / narative' / blabla)... 9.5

3 no country for old men / fratii coen - fargo in texmex, so to say... coenii revin la vina lor neagra (lots of blood & sinister jokes, incl gagurile vizuale trademark coens bros!), cu un javier bardem GENIAL (in rolu unui killer psycho) si un tommy lee jones perfect-as-usual... totu merge (cu suspans & tot tacimu) perfect pina aproape d final - kre lipseste; sau are, dar sint prea multe; sau... whatever (oricum, prea demonstrativ-didactic & 'alternativ' la modu nating, zic eu) c pacat... ar fi fost their second best-shot at their 2nd palme! 9

4. l'avocat de la terreur / barbet schoder - documentar dspr 'maitre' jacques verges, avocatul tuturor criminalilor (carlos, klaus barbie etc), un individ din speta psihopatilor-'filozofi', kre-si impaketeaza nebunia in justificari ideologice & cinismu megaloman in 'art de vivre'... personaj absolut odios, kre trebuie vazut pt a fi crezut ex-nouvel-vaguistu barbet face o treaba f buna apropiindu-se d acest monstru satisfacut - d ac contabil al criminalilor - 'stringind' marturii & materiale d arhiva intr-un docu brici, britanic-like, economic & cu suspans. 8.5

5. zodiac / fincher - ok, am inteles: e o 'meditatie' asupra 'genului', nu 'genu' in sine; e 'intelectual' & 'minimalist' (desi...); e 'alternativ' (un se7en pt sociologi) pt k nu vrea sa fie mainstream, si n-ajunge sa fie mainstream (desi, zic eu, ar fi vrut...) pt k nu are suspans s.cl (neavind suspans s.cl pt k NU vrea sa fie 'un thriller obisnuit', blabla) - am inteles toate astea... in plus, downey jr e f bun, & so is mark ruffalo... si totu e period-perfect... dar repet: TREBUIA sa fie atit d lung (si, zic eu, plicticos)?! what's the point of making un se7en pt sociologi!? i don't get it 7.5

6. my blueberry nights / wkw - sniff, e ok (by ANY standards!), but is not ok (by wkw standards)... comedie romantik kre va sa zik, cu norah j in kip d 'reflector' al celorlalti as she crosses usa & various states (incl of mind), cu stilu (inconfundabil) al maestrului wong (d asta data, servit d darius khondji), cu toate obsesiile & temele & 'muzik locurilor' & vagurile & what-have-you poured in ac 'film dspr mincare' (p kre vroia d mult sa-l fak), but still: un in the mood for love pt supermarket - who really needs it??... natalie portman in skimb e senzationala! 7

7. triangle / tsui hark / ringo lam / johnnie to - omg, what a waste of time & talent! un fel d nea marin miliardar made in hong kong, absolut debil, cu citeva poante ok (ult sectiune - c/o to - e cea mai buna!) dar si cu un messing around general d toata jena... strict pt fanii celor 3, dornici sa-i vada at their worst 4


in skimb, am vazut filmul valeriei bruni tedeschi din un certain regard, actrices / le reve de la nuit d'avant - nu's kre e titlul pt k in program e al 2-lea, p generic primul... am vbit o gramada cu puiu la iesire, ne-a placut la amin2: o tzacaneala condusa cu mina sigura, un film-kamikaze, cu vbt facind D TOATE, cu un tempo d opera, dspr how (not) to be a mother at 40, cabotinismul actorilor, self-centredness, nebunie, demoni & eshec - totodata (paradoxal), filmul cel mai tonic vazut pina acum woodyallenian, energic, hilariously in yr face! ii dau 8

iar inainte am vazut kim ki duk-ul, breath / suflu - SPLENDID: un fel d spring, summer... + imperiul suflurilor = un haiku pur k zapada & pervers precum carnea, cu laconismul vizual mark kim kd coregrafiat la milimetru, minimalist, minunat & memorabil ii dau 10!


20 mai 2007

tocmai am vazut chacun son cinema, omnibus d cca 5 min film / regizor dspr sala d cinema, facut special pt a 60-a aniv & montat d gilles j, 'patronu' pravaliei

cel mai aplaudat a fost episodu lui walter salles, kre incepe f haios (2 brazilieni prajiti s uita la afisul unui cinema f run-down p kre scrie cele 400 d lovituri si unu intreaba: da c, au inceput sa dea filme porno?? ) si s termina accelerat intr-un rap-session... misto!

n-am facut socoteala (ink) citi au contribuit la ac omagiu (omagiu, NU tribut!), dupa socotelile mele sint la vreo 2 duzini, asha...

au placut cam toate (minus cel al lui amos gitai - prea politizat, al lui youssef chahine - self-gratulator la modu superpenibil si al lui michael cimino - jenant ) dar, in afara d cel al lui salles, f aplaudate au fost si cele semnate: takeshi kitano, nanni moretti, coen bros, zhang yimou, lars von trier, manoel de oliveira, claude lelouch, roman polanski & elia suleiman

propriul meu top arata cam asha:

1. salles
2. lvt (lvt himself sta in sala la dogville alaturi d un critic / businessman (!) kre s tot foieshte, vizibil plictisit, dupa kre-i turuie nonstop & incontinent c bogat e el, k are 8 mashini etc iar la sf il intreaba p lars cu c s ocupa... (THE REST IS SPOILER!) lvt ii spune: 'ucid', la kre scoate un ciocan ascutit - nu's cum s keama - si-i face aluia creierii zob )
3. moretti (jurnalul unui spectator, f 'morettian' & cu nanni m himself (fireste!) dar f amuzant & destept)
4. elia suleiman (as himself la prezentarea (ratata) a unui film al sau, plin d gagurile vizuale mark suleiman & deadpan-self-mocking - adik exact opusul lui chahine! )
5. lelouch (povestea parintilor sai kre s-au cunoscut la top hat cu fred & ginger, cu 'cheek to cheek' as a running leitmotif... f simplu & emotionant)
6. oliveira (mut & in alb / negru, intilnirea dintre hrusciov (michel piccoli) si 'tovarashul' papa ioan 23, kre-si gasesc 'cva in comun': burta! )
7. coenii (josh brolin - luat park din no country..., cu palaria d cowboy cu tot - intreaba casieru d la un cinema la kre film il sfatuieste sa mearga: la regle du jeu sau climates al lui bilge ceylan ? ironic cit cuprinde)
8. zhang yimou (inaintea inceperii unei proiectii intr-un sat kinez, in timp c proiectionistii ink manink, taranii s joak de-a umbrele kinezeshti (!) & arunk gaini in sus... f plin d viata & inventiv)
9. kitano (imposibil d povestit - cu acele gaguri a la takeshi; absurd, amuzant, melancolic...)
10. polanski (SPOILER / k un banc: intr-o sala 99% goala in kre s proiecteaza emmanuelle - nu mai stiu kre! - un cuplu kre s apropie d virsta a 3-a e deranjat d gemetele unui tip din spate; il keama p director - denis podalydes - kre ii cere acestuia biletu si-i spune: pai, dvs aveati bilet la etaj?! - da, zice tipu (gemind in continuare), pai eu am cazut d sus... )

in afara d astea din top 10, mi-au mai placut egoyan, inarritu, konchalovski, dardenne bros, cronenberg, wkw, raoul ruiz, chen kaige, destul d putin jane campion, hou hsiao hsien, kaurismaki, loach, gvs & wenders si DELOC angelopoulos, assayas, chahine & cimino

cei mai citati (prin fragm din filmele lor in scurtele acestora - si aici NU includ autocitarile!) au fost

1. godard (cre k cel putin d 3 ori - la egoyan, inarritu & am uitat...)
2. bresson & renoir (cam d 2)
3. chaplin, dreyer, fellini & antonioni (1)


21 mai 2007

aseara am vazut ulrich seidl, import / export, mi s-a parut sub c am mai vazut d el pina acum (= exceptionalul hundstage & jesus du weisst), same brand of naturalism documentar & grotesc, ingenios construit, f bine jucat (probabil, d neprofesionisti), cu o imagine top-notch co-semnata d ed lachman & cu multi batrini bolnavi (alzheimerieni dupa toate semnele) in kip d 'extras' - ceea c pune, desigur, o probl (mare!) d morala... un 8 d la mine

iar adineaori am vazut paranoid park, absolut perfect: simplu, hipnotic, haunting... o sa mai revin asupra lui for SURE! 10 fara ezitari


23 mai 2007

deocamdata, filmul lui gvs are cronici bune & f bune (kiar si in hollywood reporter, revista cea mai anti-arthouse & anti-auteur!); sigur k nu a placut tuturor, dar mie mi s-a parut in the same league cu elephant, gerry, last days - deci f bun, cu un moment d dush (no nudity dk la asta va gindeati! ) kre este absolutely mesmerizing in materie d mix imagine + sound .

alaltaieri (k ieri am facut o zi-lumina plaja la st tropez ) am vazut - mai intii - stellet licht (lumina tacuta) al lui carlos reygadas (la anonimul d anul trecut am adus in competitie batalla en el cielo), kre este in ac liga cu filmu lui zviaghintsev - veeery slow, almost still at times & din pdv vizual absolut fabulos, dspr un caz d adulter petrecut intr-o comunitate d 'menoniti' din nordul mexicului... habar n-aveam cine sau c sint 'menonitii' & c fac ei (sint imigranti nemti, cu o etik protestanta f severa), e important intr-un fel pt film, dar kestia e k m-am gindit ink d p la-nceput, nu stiu d c - probabil datorita stilului f epurat & atmosferei grav-amenintatoare -, la ordet al lui dreyer... ei bine, finalul transforma tot filmu intr-un fel d remake la ordet, which means k reygadas really has the balls to pull it off, nu f rau, s pare, pt k si cronicile d astazi ii fac dreptate cinema-ului sau f exigent, uneori cautat (in sens d 'recherche') dar coerent & absolut impresionant din pdv vizual; d la mine are 9.5

(btw, si stellet face uz d neprofesionisti - cre k este editia cannes-ului cu cei mai multi neprofesionisti printre actori din cite am vazut!)

apoi am vazut death proof al lui tarantino, kre este willingly cheap & trashy, cu zgirieturi pe pelicula & sarituri voite peste cadre (in prima parte), cu citeva eye-popping moments (d ex ciocnirea dintre mashina fetelor & cea a lui kurt russell in primu episod), very girl-talk (uneori in exces) & cine-homage all around (incl la qt himself!), destul d entertaining all in all - genu d 'gluma canneza' kre nu i-a reusit lui brown bunny al lui gallo (kre s ia prea in serios & is full of pretention) si kre lui qt ii vine precum alb & roshul etiketei d coca cola... oricum, a fost o gura zdravana d aer 'pop cult' kre a improspatat astmosfera cam auteur-iala d aici; 8 d la mine

iar acu am ieshit d la ult minute ale filmului lui fatih akin auf der anderen seite - kre mi s-a parut telefonat & fara zvic, desi incepe bine. dar povestea (impartita in 3) sufera din cauza sectiunii mediane - lesbo-politik -, kre e f oarekre (desi in ea apare hanna schygulla in rolul mamei fetei nemtzoaice); asta mi s-a parut superficial, mai mult ilustrarea unei teze - cross-culturala blabla - decit poveste cu carne reala...

nu stiu, kiar mi s-a parut sub c asteptam d la akin dupa exceptionalul head-on! 7

ps inaintea filmelor s reiau episoadele filmuletzului en hommage (cel cu 33 d autori in cautarea unui film - chacun son cinema, right!), luni seara - inaintea lui qt - a fost (very appropriately) occupations al lui lvt (a hoot! cel mai aplaudat), azi dim - inaintea lui akin - cinema de boulevard al lui lelouch - kre e absolut heart melting... p lga imaginile din top hat cu ginger & fred singing 'cheek to cheek' (reluate d wanna-be tatal lui lelouch cind ii face curte wanna-be mamei sale, in sala d cinema), exista si un fragment din la grande illusion al lui renoir. (btw, mungiu tine un fel d jurnal - postat si p liternet - unde, p lga k citeaza niste sms-uri skimbate d noi 2, povesteste si el citeva scurte din filmu-omnibus, doar k l incurk: in scurtu coenilor, filmu la kre ar fi putut merge pers lui josh brolin NU e d 'alain resnais' - cum scrie mungiu - pt k este la regle du jeu (kre pina la proba contrarie este TOT al lui jean renoir), iar in climates al lui nuri bilge ceylan NU apare 'un iepure' - ala 'makes an appearance' TOT in filmu lui renoir... so - now u have it: criticu als, pedant pina la capat!

deci, re: death proof - am scris mai sus cum mi s-a parut: funny & zany - a kick-ass kind of movie... azi am vbit si cu dan nutzu dspr el - mi-a zis k atunci cind a iesit d la film ii venea sa tzopaie d bucurie

deci huiduielile sint produsul unor cretini la costum & papion kre s asteapta k la cannes sa curga numai cu filme 'grele' (p kre ei oricum nu l inteleg!)

revenind la gvs: press junket-u cu el (am fost 10) a fost f casual & relaxant, desi au fost si niste idioti kre l-au intrebat ba dspr skateboarding (d park eram d la 'teen usa' sau 'sports illustrated'!), ba d c l-a jucat p 'unkiu tommy' din film (d fapt, este dop-ul, chris doyle )

eu l-am intrebat cum a lucrat o scena absolut splendida (aia cu dushu), mi-a raspuns nu zic nu - da as fi vrut MAI in detaliu; apoi l-am intrebat c fel d filme vad skateboardishtii (cu siguranta nu filme d gvs!), dk i s pare k europenii il inteleg mai bine & - in fine - d c sint jurnalistii americani d film atit d prosti cind vine vba dspr el - in sensu k, pt ei, c face gvs (kre NU face bani, ci arta) e o pierdere d timp... things like that.

nu vreau sa promit - but hey: a zis k ar veni la anonimu, in delta! am luat leg cu mk2 (producatoru lui), punem la pct detaliile... sa vdm


24 mai 2007

paranoid park contine citeva din cele mai frumoase mix-uri d imagine + sound puse vreodata p pelicula (iar aici includ si fragmente filmate in super8 - in principal, imagini d o fluiditate aproape imponderabila kre surprind acrobatiile skateboarderilor- si gonflate ulterior). it's pure, premium cinema!

ieri am aflat o kestie f comik (& cu morala la urma): cik la nu's c conf d presa cu frears, o gagik l-a intrebat cva dspr activitatea lui d 'producator'... frears a intrerupt-o, spunindu-i k n-a fost in viata lui producator! la kre gagik s-a ridicat, cu laptopu deskis in brate, si i-a zis: nu e adevarat - uite, am intrat acum p imdb, unde scrie negru p alb: stephen frears = producator!!
morala: pelicannes-u sau babitza


25 mai 2007

NU am vazut toate filmele din competitie, p unele le-ar dat la o parte pt k nu ma intereseaza (vezi christophe honore, micul pederast parizian mult gonflat (k si assayas!), kre m-a plictisit / dezgustat cu ma mere a sa, dupa bataille, si de-atunci am zis k nu mai calc in veci la filmele lui), p altele le-am ratat pur si simplu pt k aveam altcva d vazut (vezi schnabel), iar acu am 'ratat' voit filmu lu catherine breillat (cam din ac motive k si p honore, minus pederastia )...

VREAU sa recuperez duminik (cind s reiau toate filmele) persepolis (lungmetraj d animatie) si le scaphandre et le papillon al lui schnabel (a avut cronici bune, dar romanii kre l-au vazut l-au detestat!)

aseara am vazut ult james gray - we own the night -, a fost huiduit puternic dar mie mi-a placut: good solid drama, cu citeva eye-popping scenes (o cursa / urmarire d mashini, sub ploaie torentiala, e haunting) si f bune interpretari all around: joaquin phoenix, robert duvall, mark wahlberg & eva mendez - cel mai bun rol al ei!)

unii au zis k seamana cu un film tv... whatever; p mine nu m-a deranjat - 8 d la mine (mi-a placut MULT mai mult k pelteaua politic-corecta a lui fatih akin!)

tot ieri (dimineata) am vazut si (1/2 din) alexandra al lui sokurov, cu o baba kre s duce in cecenia la nepot-su si umbla tot filmu printre tancuri & taburi si mormaie - d unde posibilul titlu alternativ babet pleak la razboi boring, plus k ceea c facea 'brandu' lui sokurov - o imagine f lucrata - mi s-a parut aici sub standardu propriu (desi review-ul din variety lauda tocmai imaginea!)... singura kestie interesanta e k 'babet' din titlu e jukta d galina vishnievskaia, cintareatza d opera cik si, la vremea respectiva, sotia (acum, vaduva) lui rostropovici 7


26 mai 2007

tocmai am ieshit d la kusturica, promise me this - promit sa nu mai vad in viata mea un film d e.k., asta e absolut GROAZNIC! un fel d pacala pleak la orash sau d zizi bostan meets geo saizescu p un morman d balegar d gaguri debile & cu un kalashnikov d muzik scrisa d fii-su, muzik kre NU S OPRESTE O CLIPA

singura kre ridea la film era o asiatik din spatele meu, so go figure...

a resounding 3.5! (da, e mai prost kiar si decit triangle, doar k ala era out of competition) cre k cei d la un festival d calibru cannes-ului sint prinsi in 'logik' unui mecanism imposibil: i mean, once u've given the palme d'or TWICE to a guy like e.k., cum dracu sa-i refuzi un film?! c sa-i spui, k a facut un kkt? (balega, k sa fiu in 'spiritul' filmului...)

vazut si eu ieri california... NORMAL k filmu are 'timpi morti', 'burti', k treneaza uneori, but hey: la c va asteptati?! e un film NETERMINAT! or, mie mi s pare k s 'tine' destul d bine cu tot acest handicap, are multe momente reushite, maria d. e f buna (si ar fi fost pacat sa nu aiba parte d ac breakthrough, k actrita!), una peste alta: e ok - considering 8.5

singura kestie e k eu, sincer, nu l-as fi scos asha - la un fest cum e cannes-ul -, ci direct in dvd INTEGRAL, eventual cu 1-2 tentative d montaj (a lui cristutiu etc) just for the record...


27 mai 2007

premiu fipresci pt mungiu e cu atit mai prestigios - anu acesta - cu cit din juriu au facut parte (anniversaire oblige!) cei mai 'high-profiled' critici din lume: doi fosti presedinti fipresci (derek malcolm & michel ciment; cu primu am fost si eu intr-un juriu fipresci, iar p al 2-lea l-am inlocuit once ) si actualu presedinte - rusul andrei plakhov!

momentu nemescu a fost emotionant beyond words... eram cu mungiu & ink citiva vizavi d sala debussy, la un resto, sa sarbatorim fipresciu cu cei d la wild bunch, cind am inceput sa primim sms-uri cum k filmu lui nemescu a primit premiu ucr! am lasat masa balta si am traversat imediat en bas de chez debussy sa-i felicitam & imbratisham p tudor v, marghidan (kre plingea k un copil), cristutiu, assante, jamie elman s.cl... SO moving - unu din cele mai tushante momente d cind fac cannes-u (adik d 10 ani)!
(maria dinulescu era atit d ravashita d emotie k nu a venit decit mult mai tirziu, p terasa d la grand hotel)

apoi am mers si noi la gd hotel, unde am mai stat d vba cu razvan vasilescu & dan nutzu... i l-am prezentat p elman lui nutzu - evident k elman habar n-avea cine e! - & i-am zis: 'he was the romanian james dean - only he's alive'! - 'yeah, except for the death part', a zis / ris jamie

apoi a venit si fosta mea gagik din facultate, alina, impreuna cu un cuplu d nemtzi si am mai stat cu cristina hoffman, dupa kre am bagat un cap la petrecerea 'un certain regard' d p plaja orange - da n-am stat mult, coz i need my beauty sleep

cind am plecat, tocmai venea thierry fremaux, directoru artistic al cannes-ului - kruia i-am zis sa nu-si fak probl cu micile defectiuni tehnice d dinaintea proiectiei cu california... (au vrut sa proiecteze un mic film cu & dspr nemescu, dar nu mergea sonoru!) pt k TOATE proiectiile cu filmele lui - d dupa moartea sa - au avut parte d asha cva: 'e unul din gagurile lui d Dincolo!', i-am zis, iar fremaux a ris

asta fu, in a cut/nutshell

ps ah, na k uitai: urcarea scarilor cu covor albastru d la proiectie s-a facut p backgroundu muzical d la the mamas & the papas... god i love that song - si sint convins (ii spuneam si lui voican) k nemescu a ajuns la el via chungking express

tocmai am vazut o 'restantza' - persepolis d marjane satrapi, o animatie - mostly alb / negru - kre m-a cucerit pt k vbeste dspr lucruri 'grele' (iranul, represiunea politik, emanciparea femeilor, dreptul la diferenta etc, dar si: how to grow up, how to divorce - 'primul mariaj e k un bruion pt al 2-lea', zice bunik din film -, what mistakes not to make a.s.o.) cu multa imaginatie, caldura & umor... vocile sint chiara mastroianni, catherine deneuve & danielle darrieux (in rolul adorabilei bunici kre-si pune flori d iasomie in sutiene k sa miroasa frumos toata ziua ) 10!

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus