Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Logodnicii din America

Deziluzie - Logodnicii din America


Re:publik, octombrie 2007
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Cine şi-a făcut iluzii că, odată cu obţinerea unui Palme d'Or, totul va fi roz în cinematografia română, are ocazia unor deziluzii acum. Una din aceste deziluzii se numeşte Logodnicii din America.

Ca şi filmele mai vechi ale lui Mărgineanu (Binecuvântată fii, închisoare; Faimosul paparazzo), filmul de faţă suferă de toate bolile cinematografiei româneşti de proastă calitate de azi. Scenariul are unele replici atât de sforăitoare, încât cade în ridicol. Ceea ce e cel mai grav, e că aceste replici vin în momentele ce se vor tensionate în film, efectul fiind contrar - îţi vine să râzi.

Scenele sunt prost legate între ele, par mai degrabă nişte sketchuri decât scenele unui film unitar. Subiectul e şi el unul destul de comun - întoarcerea rudelor din America şi dezvoltarea fantomelor trecutului. În ciuda dorinţei de a aduce surprize şi tensiune în derularea acţiunii, scenariul şi filmul nu reuşesc să iasă dintr-o zonă de déjà-vu, plicticos şi banal.

Ce să mai spunem de actori... Oana Maria Mărgineanu (Irina) joacă foarte prost rolul fetei care se îndrăgosteşte de tânărul american (Andrei Runcanu), iar preţiozităţile din limbajul şi replicile acestuia din urmă sunt rizibile. Maria Ploae (Sanda) joacă aşa cum o conduce regizorul - foarte fals; la fel Marcel Iureş (Radu), Tamara Creţulescu (Maria), Horaţiu Mălăele (Willy)... Rânjetele false de pe feţele lor, atunci când dau vreo replică "de duh" sunt chintesenţa submediocrităţii acestui gen de cinematograf românesc.

Şi să nu vă imaginaţi că acesta e ultimul din serie!



 Toate articolele despre Logodnicii din America


1 comentariu

  • Uluire
    diana, 19.03.2010, 22:49

    Nu-mi vine sa cred ce citesc: "Ca şi filmele mai vechi ale lui Mărgineanu (Binecuvântată fii, închisoare; Faimosul paparazzo), filmul de faţă suferă de toate bolile cinematografiei româneşti de proastă calitate de azi." .Nu am vazut Logodnicii din America, ar am vazut si Binecuvantata fii inchisoare si Faimosul Paparazzo si nu-mi vine sa cred ca cineva poate scrie despre aceste filme ca sufera de bolile cinematografiei romanesti de proasta calitate.Sunt stupefiata.Dupa ce criterii se alege un film bun?Cel putin Binecuvantata fii inchisoare este un film exceptional,iar rolul principal este jucat impresionant de Maria Ploae.
    E clar, daca ne mai luam dupa "criticii" nostri de film, nu ne vom mai uita vreodata la vreun film romanesc si ar fi pacat, pt ca avem destule foarte bune.

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Laurenţiu Brătan


Alte articole

 Un film chinuit - Logodnicii din America, Lucian Maier
 Colaborarea cu Securitatea, subiect de film nu întotdeauna percutant - Logodnicii din America, Iulia Blaga
 Foştii sub clar de avioane - Logodnicii din America, Alex. Leo Şerban
 Trecutul nu trece - Logodnicii din America, Andrei Gorzo
 Telenovelă cu securişti - Logodnicii din America, Mihnea Columbeanu
 Toate articolele despre Logodnicii din America


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer