Violonistul Cosmin Bănică, noul concert-maestru al Filarmonicii "George Enescu", a alcătuit, împreună cu violistul Traian Boală (membru al aceleiaşi orchestre), violoncelista Laura Buruiană şi mai vechiul său partener de sonate, pianistul Răzvan Dragnea, o formaţie camerală de prima mână, comparabilă cu altele de notorietate.
La primul lor recital, fie în formula de trio cu pian, fie în cea de cvartet cu pian, ne dau speranţa unei deveniri încununate de succese în viitorul apropiat. Cu condiţia să lucreze cu perseverenţă pentru desăvârşirea unităţii sonore (un singur exemplu, poate mai frapant în contextul aspiraţiei fireşti spre perfecţiune: s-o aducă pe Laura Buruiană la acelaşi nivel de expresivitate cu al celorlalţi membri ai formaţiei).
Programul a cuprins doar două lucrări, însă foarte bine alese: Trio în la minor, op.50, "A la mémoire d'un grand artiste" de Piotr Ilici Ceaikovski, şi Cvartetul cu pian în do minor, op.60, nr.3 de Johannes Brahms.
Frazarea sensibilă a violonistului Cosmin Bănică, sunetul său cristalin şi cald, susţinerea fermă a pianistului Răzvan Dragnea au făcut, mai ales din partea a doua a Trio-ului, Tema con variazioni, o adevărată bijuterie. Să nu se înţeleagă, însă, că celelalte două părţi (Pezzo elegiaco şi Variazione finale) n-ar fi fost bine cântate, dimpotrivă, interpretarea părea să aparţină unor instrumentişti de cameră cu multă experienţă. Mi-au amintit de Beaux Arts Trio, de la care le urez să moştenească puterea de muncă şi longevitatea artistică, pentru că talentul nu le lipseşte.
Foarte frumos interpretat şi al treilea cvartet cu pian brahmsian, în pofida unor mici imperfecţiuni tehnice (mai ales aparţinând egalizării intervenţiilor solistice, cum spuneam). Dar linia mare a redării, concepţia asupra ierarhizării structurilor şi aplicarea ei în actul de trăire muzicală, a fost excelent gândită, dovedind maturitatea artistică a întemeietorului acestei noi formaţii camerale.