mai 2008
Festivalul Internaţional de Teatru Sibiu 2008
Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu
Ediţia a XV-a

29 mai - 8 iunie 2008
- Prezentarea spectacolelor din Festival -



Spectacole de teatru

Lulu de Frank Wedekind
Regia Silviu Purcărete
Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România
Scenografia şi Light Design: Helmut Sturmer
Costumele: Lia Manţoc
Cu: Ofelia Popii, Mariana Presecan, Diana Fufezan, Ema Veţean, Raluca Iani, Codruţa Vasiu, Cristina Stoleriu, Cristina Ragos, Maria Anuşcă, Constantin Chiriac, Dan Glasu, Doru Presecan, Cristian Stanca, Adrian Matioc, Pali Vecsei, Mihai Coman, Cătălin Pătru, Gelu Potzolli, Eduard Pătraşcu
29 şi 30.05.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

The Summer Festival: A Mirror Of Osaka de Namiki Senryu, Miyoshi Shoraku, Takeda Koizumo
Rregia Kushida Kazuyoshi (Heıseınakamura-Za, Japonia) - spectacol de kabuki
Scenografia: Kanai
Cu: Nakamura Kanzaburo, Nakamura Senjaku, Nakamura Hashinosuke, Bando Yajuro, Kataoka Kamezo, Nakamura Kantaro, Nakamura Shichinosuke, Sasano Takashi

În Evul Mediu japonez, Nakamura-za a fost unul dintre cele mai mari şi prospere teatre în activitate. A fost fondat în 1624 de Nakamura Kanzaburo I (1598-1658), iar genul de Kabuki prezentat la acest teatru a devenit sinonim cu clanul de actori Nakamura. Pentru prima dată, publicul din România poate vedea Kabuki japonez autentic în toată splendoarea sa odată cu această prezentare unică a spectacolului Natsumatsuri Naniwa Kagami / Festivalul de vară: O oglindă a Osakăi, cu participarea lui Nakamura Kanzaburo XVIII, unul dintre cei mai faimoşi actori de Kabuki din Japonia. Pentru a păstra spiritul unic al spectacolului, compania japoneză recrează la Balanţa un spaţiu de joc cu hanamichi şi sajiki. Un interpret unic de Kabuki, Nakamura Kanzaburo XVIII îi conferă o formă artistică materialului brut şi neşlefuit dat de teatrul de stradă, făcând din Natsumaturi Naniwa Kagami un eveniment cultural extraordinar.
29, 30, 31.05.2008, Ora 22.00, 01.06.2008, ora 17.00, Hala Libra - Balanţa

Astăzi nu se fumează, scenariu dramatic de Gavriil Pinte, pe texte de Iustin Panţa şi Mircea Ivănescu
Regia Gavriil Pinte (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Scenografia: Roxana Ionescu
Cu: Florin Coşuleţ, Adrian Neacşu, Cristina Flutur, Arina Ioana Trif, Cătălin Neghină, Vlad Robaş, Gabriela Neagu, Veronica Popescu, Viorel Raţă, Ciprian Scurtea, Dana Taloş, Laura Ilea, Geraldina Basarab, Rodica Mărgărit

Astăzi nu se fumează este un spectacol special care se doreşte o continuare a spectacolului Un tramvai numit Popescu şi se bazează pe structura poetică a doi dintre cei mai mari poeţi români contemporani: Iustin Panţa şi Mircea Ivănescu. La Teatrul Naţional Radu Stanca s-a constiuit o tradiţie din a crea, după opera celor mai interesanţi scriitori români, spectacole în spaţii alternative. Astăzi nu se fumează este un spectacol-călătorie deraiat într-un şir de spaţii neconvenţionale.
29 şi 30.05.2008, 04, 06, 08.06.2008, Ora 15.00, Parcarea Teatrului Naţional "Radu Stanca"

Salt după Antonio Tabucchi
Regia Eugenio Barba (Odin Teatret, Danemarca)
Adaptarea: Eugenio Barba
Decorul: Antonella Diana & Odin Teatret
Cu: Roberta Carreri, Jan Ferslev

Eugenio Barba vine pentru prima dată în România cu un spectacol. El a montat peste 65 de spectacole cu Odin Teatret şi Theatrum Mundi Ensemble, este fondatorul Şcolii Internaţionale de Antropologie a Teatrului şi a câştigat numeroase premii pentru producţiile sale, în ţări ca Danemarca, Mexic sau Hong Kong, inclusiv un premiu Sonning decernat pentru contribuţia extraordinară adusă culturii Europene.
Spectacolul Salt are la bază romanul sub formă de scrisori Se face tot mai târziu, al lui Antonio Tabucchi. Acesta prezintă o odisee feminină.
29.05.2008, Ora 17.30, Casa de Cultură a Sindicatelor - Sala de Sport

Class Enemy după Nigel Williams
Regia Haris Pašović (East West Theatre Company, Bosnia Herţegovina)
Scenariul: Haris Pašović, Coregrafia: Tamara Curić, "Tala" Zagreb, Muzica: Eric Bajramović
Cu: Amar Selimović, Maja Izetbegović, Irma Alimanović, Nusmir Muharemović, Maja Zećo, Lidija Stevanović, Samir Karić, Amir Muminović

Într-o veche clasă şcolară un grup de liceeni agresivi ţin propriile lecţii în timp ce îşi aşteaptă profesorii, care nu mai vin - acesta este cel mai scurt rezumat al unei piese clasice de Nigel Williams, un faimos dramaturg britanic, adaptată de Haris Pašović. Adaptarea, păstrând spiritul şi temele originale, este plasată în noua realitate europeană de la începutul secolului XXI.

Spectacol selecţionat la Festivalul Internaţional de la Edinburgh, 2008.
29.05.2008, Ora 21.30, Casa de Cultură a Sindicatelor

Aşteptându-l pe Godot de S. Becket
Regia Silviu Purcărete (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Scenografia: Silviu Purcărete
Cu: Constantin Chiriac, Marian Râlea, Cristian Stanca, Pali Vecsei, Dan Mitrea

Aşteptându-l pe Godot are puterea unei adaptabilităţi infinite. Piesa vorbeşte despre sentimente şi emoţii rămase până acum neexprimate, dar pe care, cu Beckett ca ghid, le putem recunoaşte ca ale noastre... Asteptarea lui Godot - o invocare, un reflex, un paravan... "Mereu pe muchie de cutit între dialogul real şi alunecările în ireal, în iraţional, în virtual, în vis. Piesa lui Beckett are în spectacol un tip de montaj cinematografic. Un traseu din timpi scurţi, sacadaţi, care marchează mult mai evident devierile spre ficţiune, spre imaginaţia celor doi. Spre pendularea halucinantă între esenţe şi aparenţe." (Marina Constantinescu)

Spectacolul Aşteptându-l pe Godot a fost desemnat, atât de critici cât şi de public, drept cel mai bun spectacol la Festivalul Internaţional de Teatru de la Seul, 2007.
31.05, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

Faust, după J. W. Goethe
Regia Silviu Purcărete (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Decorul şi light design: Helmut Stürmer
Costumele: Lia Manţoc
Muzica originală: Vasile Şirli
Orchestraţia: Doru Apreotesei, Video: Andu Dumitrescu
Asistent de scenografie: Daniel Răduţă
Cu:Ilie Gheorghe, Ofelia Popii Maria Anuşcă, Emoke Boldizsar, Lerida Buchholtzer, Irina Deak, Diana Fufezan, Raluca Iani, Laura Ilea, Diana Văcaru Lazăr, Dana Maria Lăzărescu, Rodica Mărgărit, Gabriela Neagu, Renate Muller Nica, Veronica Popescu, Eleonora Poşircă, Mariana Presecan, Cristina Ragos, Cristina Stoleriu, Dana Taloş, Codruţa Vasiu, Ema Veţean, Mihai Coman, Florin Coşuleţ, Dan Glasu, Tomohiko Kogi, Adrian Matioc, Adrian Neacşu, Cătălin Neghină, Eduard Pătraşcu, Cătălin Pătru, Doru Presecan, Viorel Raţă, Vlad Robaş, Bogdan Sărătean, Ciprian Scurtea, Cristian Stanca, Pali Vecsei, Liviu Vlad, Steve Walter, Studenţii Universităţii "Lucian Blaga" Sibiu, Secţia Actorie: Dana Anghel, Simina Contraş, Raluca Covrig, Teodora Domnariu, Lorelei Gazawi, Bianca Goadă, Iulia Mihaela Grigore, Emilia Iancu, Alina Irom, Laura Luca, Ilinca Mateescu, Iulia Merca, Diana Sofia Murăruş, Florentina Neagu, Alexandra Petrasciuc, Iulia Popa, Romina Stroia, Andreea Şoaică, Doriana Tăut, Gabriela Tică, Arina Trif, Codruţa Varadi, Mihai Alexandru, Florin Besoiu, Liviu Bledea, Gabriel Budur, Alex Deac, Cătălin Grigoraş, Alexandru Verzescu, Laurenţiu Vlad, Tania Anastasof, Medeea Dobrotă, Doris Faff, Astrid Hermann, Irina Mihai, Aneea Oprin, Ana Maria Telebuş. Imperium Band: Dorin Pitariu (chitară), Călin Filip (bass), Lucian Fabro (percuţie), Ciprian Oancea (claviaturi)

După ce a montat numeroase spectacole la unele dintre cele mai prestigioase teatre din Europa, inclusiv la Royal Shakespeare Company, Silviu Purcărete a realizat la Sibiu cu Faust un spectacol excepţional prin viziunea regizorală şi complexitatea rolurilor prezentate în construcţia barocă stăpânită până la cele mai mici şi grăitoare detalii: decor şi light design de o impresionantă forţă evocatoare, costume provocator sugestive, elegante sau burleşti, muzică antrenantă sau copleşitoare cu efecte sonore adecvate acelei ambianţe funambuleşti, proiecţii video ingenios şi convingător articulate în arhitectura întregului demers scenic.

Proiectul realizat de Teatrul Naţional "Radu Stanca" Sibiu, finanţat de Ministerul Culturii şi Cultelor, de Consiliul Local Sibiu pentru programul Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007 şi de Comisia Europeană, programul Culture 2000, prin Fundaţia Democraţie prin Cultură. La Premiile Uniunii Teatrale din România, ediţia 2008, spectacolul Faust a fost distins cu premiul pentru cea mai bună scenografie (Helmut Sturmer) şi premiul pentru cea mai bună actriţă în rol principal (Ofelia Popii). De asemenea, la aceleaşi premii, Faust a fost nominalizat pentru cel mai bun spectacol al anului.
31.05.208, 01, 06, 07.06.2008, Ora 22.00, Hala Simerom

Amalia respiră adânc de Alina Nelega Cadariu, (Teatrul Act, România)
Regia: Mariana Cămărăşan
Scenografia: Alexandra Penciuc
Cu: Cristina Casian

... un proces al comunismului mult mai eficace emoţional decât orice proces cu judecători în robă. (...) Monologul personajului Amalia ţine în multe scene cu respiraţia oprită publicul, indiferent de vârsta spectatorului, pentru că invocă sensibil o tristă istorie, nu mult îndepărtată de prezent. Monodrama scrisă de Alina Nelega este impresionantă, iar examenul de actorie şi cel de regie al realizatoarelor, le certifică alegerea profesiei." (Ileana Lucaciu)

Spectacolul a făcut parte din selecţia oficială / recitaluri a Festivalului Naţional de Teatru, ediţia a XVII-a, desfăşurat în Bucureşti între 3-15 noiembrie 2007, Cristina Casian fiind cea mai tânără actriţă în rol principal a festivalului care a numărat 56 de spectacole. Urmare acestei participări, Cristina Casian a fost distinsă cu Premiul UNITER pentru Debut, acordat în cadrul Galei UNITER din 14 aprilie 2008.
31.05.2008, Ora 17.30, Casa de Cultură a Sindicatelor - Sala de Sport

Povestea de dragoste a lui Magno Rubio de Lonnie Carter, regia Loy Arcenas (Ma-Yi Theater Company, Statele Unite ale Americii)
Scenariul: Lonnie Carter, Ralph B. Peña.
Decorul: Loy Arcenas
Costumele: Clint Ramos
Coregrafia: Kristin Jackson
Muzica originală: Fabian Obispo
Cu: Arthur T. Acuña, Jojo Gonzales, Ramon De Ocampo, Paolo Montalban, Bernardo Bernardo

Ma-Yi Theater Company este o companie de teatru din New York, câştigătoare a numeroase premii, dedicată dezvoltării şi producţiei de noi piese inovative, scrise de dramaturgi americani-asiatici despre experienţele asiatico-americane.

Spectacol recomandat de Randy Gener, editor-şef la American Theatre Magazine
31.05.2008, 01.06 Ora 19.00, Sala Thalia

Un tramvai numit Popescu, scenariu pentru un spectacol de teatru comunitar de Gavriil Pinte, după opera antumă şi postumă a lui Cristian Popescu, regia Gavriil Pinte (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Scenografia: Roxana Ionescu
Cu: Florin Coşuleţ, Veronica Popescu, Diana Văcaru Lazăr, Dana Taloş, Cătălin Neghină, Bogdan Sărătean, Ema Veţean, Maria Anuşcă, Vlad Robaş.

Un tramvai numit Popescu este un proiect de spectacol comunitar, itinerant, neconvenţional, experimental, alternativ. Spectacolul se joacă, în mare parte, într-un tramvai introdus în trafic pe traseul Sibiu - Răşinari şi retur. În prima parte a spectacolului, după îmbarcarea publicului şi punerea tramvaiului în mişcare, sunt aduse "în scenă" personajele Familei Popescu şi Arta Popescu. În staţia terminus, la Răşinari, se derulează o secvenţă de teatru de animaţie, o parodie în versuri după Conu Leonida de I. L. Caragiale. Păpuşile - instalaţii, Leonida şi Efimiţa, construite după principiul bunraku, sunt animate practic de întreaga trupă de actori. Pe drumul de întoarcere de la Răşinari se derulează Artele lui Popescu: teatrul, circul, muzica, dansul, pictura şi filmul. Un Tramvai Numit Popescu este un spectacol multi-lingvistic: român - francez - german - englez. Îmbarcarea şi debarcarea - numai la cimitir.
01, 02, 07.06.2008, Ora 15.00, Tramvai Răşinari

Povestiri despre nebunia (noastră) cea de toate zilele de Petr Zelenka
Regia: Radu Afrim (Teatrul Tineretului Piatra Neamţ, România)
Scenografia: Mihai Păcurar
Design Sonor: Radu Afrim
Cu: Coca Bloos, Cezar Antal, Constantin Cojocaru, Tudor Tăbăcaru, Nora Covali, Dragoş Ionescu, Florin Mircea Jr, Cătălina Ieşanu, Ecaterina Hâţu, Irina Ivan, Dan Grigoraş, Lola

Un spectacol kinky şi "light-amărui" despre singurătate, fixaţii, comunicare, despre incapacitatea de a mă deosebi pe mine de imaginaţia mea, despre substituţie, frică şi normalitate, despre nebănuita extindere pe care o poate căpăta conceptul de vecinătate, despre obişnuinţă, dragoste şi diferite obiceiuri personalizate / adaptate ce descind din aceasta, despre simplitate, fetiş, existenţă şi congruenţa celor mai ciudate întâmplări, despre dedublare, oameni şi imposibilitatea de gestionare a obsesiilor, despre frustrare, bucurie, dependenţă, despre comunism şi modalităţile de ambalare a produselor de larg consum, despre identitate, fobii, disperare şi posibilităţi de acţiune.

Performanţele actorilor din rolurile principale, Coca Bloos şi Constantin Cojocaru, au fost răsplătite cu nominalizări la premiile UNITER 2008.
01.06.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

L'operette, Un Acte de L'operette Imaginaire de Valère Novarina
Regia Marie Ballet şi Jean Bellorini (Compagnie Air de Lune, Franţa)
Scenografia: Nicolas Diaz, Marie La Rocca, Peggy Sturm, Muzica: Jean Bellorini
Cu: Geoffroy Rondeau, Aurélie Cohen, Boutaïna Elfekkak, Karyll Elgrichi, Matthieu Fayette, Jean-Christophe Folly, Camille Voitellier, Jérémie Sonntag; Musiciens: Jean Bellorini, Marc Bollengier, Romain Quichard, Céline Ottria, Amélie Porteu de la Morandière

Când tineri actori, muzicieni şi cântăreţi stăpânesc limba lui Novarina, acest maestru al diversiunii lingvistice, rezultă un spectacol retras, grandios şi complet just. Valère Novarina este, fără niciun dubiu, cel mai mare dramaturg francez contemporan. Compania Air de Lune, grup format la şcoala Claude Mathieu (Paris), a ales să sărbătorească cu fast uniunea muzicii şi a teatrului. Ei au ales prologul Operettei Imaginare, încercarea disperată de a împiedica operetta să aibă loc, o cufundare în limba autorului, şi actul III, cel mai reprezentativ şi cel mai interesant din punct de vedere muzical.
01.06.2008, Ora 21.30, Casa de Cultură aSindicatelor

Viaţa cu un idiot de Victor Erofeev
Regia Andryi Zholdak (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Scenariul: Andryi Zholdak, Traducerea şi adaptarea: Maria Dinescu
Scenografia: Tatyana Dimova, Andryi Zholdak
Echipa de imagine: Codruţa Vasiu, Sanda Anastasof, Claudiu Mihăilescu, Eduard Pătraşcu, Liviu Vlad, Cătălin Scheau
Cu: Florin Coşuleţ, Cătălin Pătru, Cristina Flutur, Cristian Stanca, Ema Veţean, Pali Vecsei, Mihai Coman, Viorel Raţă, Bogdan Sărătean, Codruţa Vasiu

Povestea noastră este un capitol pierdut al Bibliei. Un mit. Camera de pe scenă este o bucăţică de rai pe care Dumnezeu le-o dă unui bărbat şi unei femei ca să fie fericiţi, să trăiască, să aibă copii. Apoi Dumnezeu dispare. Iar cînd se uită la ei, după un timp, vede un bărbat şi o femeie care nu au copii, şi-au pierdut iubirea, trăiesc ca doi cîini. Şi atunci trimite un provocator, un om care să le răscolească existenţa. Este Vova, idiotul, un om bolnav, dar care i-ar putea salva.... Este o poveste groaznică despre istoria umanităţii. O situaţie modernă în cuvinte moderne şi într-o regie modernă. (Andryi Zholdak)

Spectacolul Viaţa cu un Idiot a primit premiul revistei Cuvântul pentru cel mai bun spectacol al anului 2007 şi a fost selecţionat pentru a participa la Festivalul de Teatru de la Dublin.
02.06.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

Don Juan după Molière
Regia Bocsárdi László (Teatrul Toma Caragiu Ploieşti, România)
Traducerea şi adaptarea: Alice Georgescu
Decorul: Bartha Jósef
Costumele: Judith Dobre-Kotaj
Coregrafia: Fatma Mohamed, Muzica: Könczei Árpád
Cu: Marius Stănescu, Pálffy Tibor, Oxana Moravec, Mihai Calotă, Ilie Gâlea, Ada Simionică, Tudor Smoleanu, Niculae Urs, Elena Popa, Dragoş Câmpan, Ioan Coman, Adrian Ancuţa, Alin Teglaş, Roxana Ivanciu, Manuela Alionte Frâncu, Florica Dinicu, Cristina Moldoveanu, Otilia Pătraşcu, Isabela Iacupovici

Montarea are în principal calitatea de a ilustra admirabil, dincolo de lectura esenţială şi modernă a regizorului, modul în care Bocsárdi László conduce spre performanţă trupa ploieşteană şi actorii invitaţi (Marius Stănescu şi Palffy Tibor). Tema morţii este motivul central al spectacolului, dar "nimic macabru şi funebru în această reprezentaţie de cameră, elaborată cu rigoare şi rafinament, atemporală şi, în acelaşi timp, o fabulă cu tâlc pentru ziua de azi" (Ludmila Patlanjoglu).

Spectacolul a fost nominalizat la Gala UNITER 2008, la categoria Cel mai bun regizor.
02.06.2008, Ora 21.30, Casa de Cultură a Sindicatelor

Cui i-e frică de Virginia Woolf? după Edward Albee
Regia Şerban Puiu (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Scenografia: Alin Gavrilă , Ilustraţia Muzicală: Marius Hristescu
Cu: Emõke Boldizsár, Iulia Popa, Veronica Popescu, Steve Walter, Tomohiko Kogi, Florin Coşuleţ şi Cătălin Pătru.

"Realitate sau iluzie". Cine este capabil să înţeleagă?... O împletire de violenţă verbală, un trecut care nu poate fi depăşit şi un sadism prezent permanent. Cui i-e frică de Virginia Woolf? confruntă spectatorul cu întrebarea dacă se poate trăi fără mască şi fără iluzii false. Şi, în definitiv, cui îi este frică de marele lup rău?
03.06.2008, Ora 17.30, Casa de Cultură a Sindicatelor - Sala de sport

Ionesco - Cinci piese scurte (Îi cunoaşteţi?, Salonul auto, Guturaiul oniric, Lacuna, Fata de măritat) de Eugene Ionesco
Regia Alexandru Dabija (Teatrul Odeon, România)
Traducerea: Vlad Russo & Vlad Zografi
Scenografia: Alexandru Dabija & Laura Paraschiv, Muzica: Ada Milea
Cu: Dorina Lazăr, Oana Ştefănescu, Antoaneta Zaharia, Ionel Mihăilescu, Gelu Niţu, Mircea Constantinescu, Pavel Bartoş

Ionesco - Cinci piese scurte este un spectacol de o uimitoare acuratete a stilului. Fragmentarea limbajului este susţinută de cea a muzicii, există o geometrie a mişcărilor, siluetele alb-negre se desenează pe fundaluri alb-negre, un pantof roşu ţipă în desen, o haină verde violentează ochii, totul cu eleganţa detaşată a unei picturi de Magritte. Susţinut excelent de actori, spectacolul lui Alexandru Dabija filtrează printr-un comic bine reliefat deconstrucţia universală la nivel uman. Lumea fragmentată a lui Ionesco se recompune în spectacolul de la Odeon în umorul cald al lui Dabija.

Ionesco - Cinci piese scurte a fost nominalizat la Gala Premiilor UNITER 2008 la categoriile Cel mai bun spectacol al anului 2007 şi Cel mai bun regizor (Alexandru Dabija).
03.06.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

Copilul Rece de Marius von Mayenburg
Regia Szabó K. István (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Scenografia: Borbala Kiss
Light design şi efecte vizuale: Lucian Moga, Ilustraţia Muzicală: Dan Simion
Cu: Horia Nicoară, Cristina Stoleriu, Steve Walter, Cătălin Neghină, Georg Potzolli, Renate Müller Nica, Emöke Boldizsar, Iulia Maria Popa, Filip Mităchescu

Copilul rece marchează debutul regizorului Szabó K. István la Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu. Spectacolul este o comedie plină de năbădăi, o piesă despre dorinţele ascunse ale locuitorilor unei metropole moderne.
04.06.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

Hamlet după W. Shakespeare
Regia Radu Alexandru Nica (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu, România)
Scenografia: Dragoş Buhagiar,
Coregrafia: Florin Fieroiu, Video: Daniel Gontz
Muzica originală: Vlaicu Golcea
Dramatizarea: Oana Stoica şi Radu Alexandru Nica
Light design: Dragoş Buhagiar şi Radu Alexandru Nica
Cu: Ofelia Popii, Mariana Presecan, Codruţa Vasiu, Adrian Matioc, Adrian Neacşu, Cătălin Pătru, Vlad Robaş, Ciprian Scurtea, Pali Vecsei

Hamlet este contemporanul nostru. Dacă transformăm aşteptarea, atributul său ab initio în neputinţă, vom descoperi omul de astăzi, devorat de responsabilităţi care îl depăşesc. Hamlet este un personaj urban prin excelenţă, iar bolile citadine nu-l ocolesc. Nu întâmplător el reprezintă o matrice freudiană şi după cum ştim, psihanaliza este un trend metropolitan. Astfel, am pornit în demersul nostru de la spectacolul tradiţional Hamlet, cel cu Lawrence Olivier. Faţă de această standardizare cutumizată a interpretării hamletiene, dar şi faţă de spectacologia declamativă românească am preferat însă o distanţă lucidă. Ne-am permis un montaj aproape cinematografic al textului şi o polemizare cu clasicele spectacole retorice care au întruchipat de-a lungul vremii viziuni regizorale mature. Construcţia de puzzle-uri teatrale din spectacol se ridică pe o deconstrucţie a textului. Fără a miza pe întunecata faţă a dilematicul prinţ al Danemarcei, am ales varianta de rebel fără cauză. Spiritul său ludic este vecin cu luciditatea, iar la marginea acesteia îl aşteaptă nebunia. Hamlet reteatralizează lumea, iar memoria sa, obiectivă şi afectivă este Horatio. Restul e tăcere. (Oana Stoica şi Radu-Alexandru Nica)
05.06.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

Candid de Voltaire
Regia Cristian Pepino (Teatrul Ţăndărică, România)
Scenariul dramatic: Cristian Pepino
Scenografia: Cristina Pepino
Muzica: Dan Bălan
Cu: Mihai Dumitrescu, Liliana Gavrilescu,Petronela Purima, Marin Fagu, Daniela Lungeanu

Un spectacol modern, alert, plin de culoare şi ritm, jucat într-un amalgam de limbi, lucru care dă o deosebită savoare şi care, pe lângă mijloacele clasice ale animaţiei, foloseşte tehnica proiecţiei digitale. Nuvela lui Voltaire este "citită" cu inventivitate şi umor de regizor, iar esenţa fiecărei întâmplări sintetizează de fapt ideile umaniste despre putere, libertate, iubire, război. un spectacol în care păpuşile pe lângă faptul că sunt mânuite cu talent şi cu dexteritate de tineriii artişti au o expresivitate deosebită subliniind caracterul fiecărui personaj prin caricaturale.
06.06.2008, Ora 17.00, Teatrul Gong

Deşteptarea primăverii după Frank Wedekind
Regia Victor Ioan Frunză (Teatrul Maria Filotti Brăila, România)
Versiunea Scenică: Victor Ioan Frunză
Scenografia: Adriana Grand
Muzica: Tibor Cári
Cu: Monica Ivaşcu, Cătălina Nedelea / Elena Andron, Zane Jarcu, Valentin Terente, Emilia Mocanu, Marcel Turcoianu, Adrian Iacov, Ana Zubcu, Mircea Valentin, Dan Moldoveanu, Nicoleta Lefter, Georgiana Nedelcu, Iulia Vasilescu / Corina Borş, Narcisa Novac / Ana Maria Omocea, George Costin, Radu Micu, Claudiu Urse, Ionuţ Roşca, Cosmin Cosma, Alexandru Marin, Mihai Zoican, Silvia Tariq, Crina Petrescu, Ancuţa Gutui, Septimiu Stoica, Valentin Burlacu, Teodor Ţigănuş

Inconfundabilul Victor Ioan Frunză, care a prezentat întotdeauna la Sibiu spectacole impresionante, ne prezintă de data aceasta Deşteptarea primăverii după Frank Wedekind. Deşteptarea primăverii, emoţionantul crez al unui adolescent: "Nu vreau o fericire cerşită! Nu vreau nimic pentru care să nu fi luptat!". Implantaţi într-o lume a senzaţiilor şi percepţiilor acute, tinerii aflaţi în pragul dintre pubertate şi adolescenţă se găsesc, dintr-o dată, faţă în faţă cu un univers ce li se pare deseori opac şi chiar ostil. Este un nou mal du siècle, o febrilitate ce creşte uneori până la cea mai înaltă combustie interioară, provocând adevărate catastrofe metafizice. Tinerii din această "tragedie a copiilor", cum a fost subintitulată piesa, analizează şi se autoanalizează cu o nesfârşită curiozitate "universală", cu luciditate şi cu patimă în acelaşi timp.
06.06.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

Râs de şobolan după Nava Semel
Regia Oded Kotler (The Cameri Theatre of Tel Aviv, Israel) - operă
Libret: Nava Semel şi Ella Milch Sherif
Scenografia: Adrian Vaux
Muzica: Ella Milch-Sherif
Dirijor: Ori Lashman
Cu: Bebat Marom, Claire Magnagi, Mai Israeli, Einat Aronstein, Alexei Knonicoff, Gabriel Lovenheim, Anat Eyni, Or Ben Natan şi corul de copii Moran, dirijat de Naomi Faran
Orchestra Filarmonicii de Stat din Sibiu

Cel mai important teatru israelian ne propune o operă pe tectele celebrei Navei Semel. Râs de şobolan este o operă originală scrisă în limba ebraică, de către compozitoarea Ella Milch Sherif, după cartea premiată a lui Nava Semel. Cartea care a apărut în Israel în urmă cu şase ani, s-a bucurat de un ecou răsunător, datorat felului unic prin care tratează Holocaustul.
06.06.2008, Ora 21.30, Casa de Cultură a Sindicatelor

Fatherlessness după A. P. Cehov
Regia Yuriy Kordonsky (Örkény István Theatre, Ungaria)
Decorul: Csörsz Khell
Costumele: Anni Füzér
Cu: Éva Kerekes, Csaba Debreczeny, Anikó Für, Tamás Végvári, András Dömötör, Nóra Diána Takács, Pál Mácsai, Imre Csuja, Zsolt Máthé, László Széles, Kriszta Bíró

Yuriy Kordonsky, unul dintre regizorii străini cu cel mai mare impact în teatrul contemporan, vine de această dată cu un spectacol după Cehov, montat la cel mai important teatru din Budapesta. Örkény István Theatre a fost fondat în anul 2004, după trei ani de pregătiri. A prezentat până acum 30 de premiere. În ultimii ani, teatrul a fost invitat în repetate rânduri la Festivalul Naţional de Teatru, care selectează cele mai bune spectacole ale stagiunii. De la fondarea sa, teatrul a primit 15 premii la festivaluri şi 8 premii ale criticilor, pe lângă alte numeroase premii de la diferite instituţii.
07.06.2008, Ora 19.00, Teatrul Naţional "Radu Stanca"

Trei surori de Anton Cehov
Regia Hiroshi Koike (Pappa Tarahumara, Japonia)
Cu: Masaki Matsumoto, Sachiko Shirai, Rei Hashimoto

Dacă o persoană căreia îi place piesa ar veni să vadă spectacolul nostru cu Trei surori, ar spune "Chiar este al lui Cehov? E ridicol!" Eu pot spune despre acest spectacol "Este!" şi, de asemenea, "Este complet transformat faţă de piesa lui Cehov. Decorul este oraşul meu în perioada Showa (1955-1964). Ce este fascinant la Trei surori? Piesa este o comedie, cu veşminte de tragedie. Totuşi, aceasta este viaţa noastră cotidiană. Comedia şi tragedia este în interior şi în afară. (Hiroshi Koike)

Cel mai căutat şi vândut spectacol al unltimelor două ediţii ale Tokyo Performing Arts Market, Trei surori este unul dintre cele mai emoţionante spectacole de teatru-dans create după opera lui Cehov.
07.06.2008, Ora 19.30, Sala de Sport (Piaţa Teatrului)


Spectacole de dans

Romeo şi Julieta
Coregrafia Berta Yampolsky (The Israel Ballet, Israel)
Scenografia: Lidia Pinkus Gany
Muzica: Serge Prokofiev
Cu: Lyudvik Ispiryan, Anna Kostanyan / Shira Ezuz, Roman Khamitov, Amit Yardeni, Alexander Utkin, Alexander Shevtsov, Georgina Yacobi, Jeremy Allen / Artur Avdalian, Ira Semiannikova, Artur Avdalian

Baletul israelian este un punct de referinţă pentru baletul clasic şi contemporan mondial şi vine pentru prima dată în România, la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu. Reluarea acestei producţii, a cărei premieră a avut loc in anul 1991, a marcat în toamna anului 2007, deschiderea celei de-a 40-a stagiuni a Baletului Israelian. Tragica povestire shakespeariană pe muzica lui Serghei Prokofiev, îşi găseşte de această dată expresia în varianta coregrafică a Bertei Yampolsky. Aceasta aduce în scenă atmosfera plină de culoare a vechii Verone, cu pieţele şi fastuoasele ei palate, culminând în final cu tabloul impresionant al cavoului Julietei. Acest spectacol în două acte, ale cărui remarcabile decoruri şi costume de epocă au fost create de Lidia Pinkus Gany, a constituit un real succes de public, fiind prezentat pe parcursul mai multor stagiuni teatrale, de către Baletul Israelian.
29.05.2008, Ora 22.30, Pavilion 2007

White noise
Coregrafia Noa Wertheim (Vertigo Dance Company, Israel)
Scenografia: Studenţii Şcolii de Design Teatral sub îndrumarea lui Rakefet Levy
Muzica: Ran Bagno
Lighting design: Dani Fishof - Magenta, Arta Video şi Design Grafic: Dorit Talpaz
Cu: Ivica bago, Alon Karniel, Maya Resheff, Shiran Sharabi, Oren Tishler, Eyal Visner, Rina Wertheim-Koren, Anat Yaffe, Vova Zak, Carmi Zisapel.

Coliziunea dintre liniştea interioară, dăruirea completă a trupului în braţele gravitaţiei şi zgomotul care ne înconjoară - chemarea care bântuie în noi toţi. Zgomot alb doreşte să cedeze în faţa forţei gravitaţiei şi să reintre în contact cu universul, cu forţa vieţii care ne leagă de pământ, cu oamenii. Să redevină o parte a întregului, dominându-l.
30.05.2008, Ora 22.30, Pavilion 2007

Raw metal
Regia Andrew Fee (Raw Dance Company, Australia) (60') - spectacol de dans

Raw Dance Company este una dintre cele mai căutate companii de teatru - dans, fiind prezentă la cele mai mari festivaluri de teatru din lume. Raw Metal este inovatorul stepului funk, combinând ritmuri explozive, geniu comic pur, hip-hop, break, acrobaţii şi amuzament clasic! Raw Metal vă va lăsa fără suflare şi veţi dori mai mult. De la conceperea Raw Metal, compania a oferit spectacole în faţa a peste trei milioane de oameni, uluind publicul din New York, Londra, Olanda, Taipei, Hong Kong şi Singapore, acestea fiind doar câteva dintre locurile unde au dansat.

Raw Metal este o desfăşurare de forţe agresivă şi explozivă, care debordează de energie şi comedie, de la primul pas şi până la interacţiunea cu publicul; tinerii energici de la Raw Metal oferă de fiecare dată un spectacol incitant.
30.05.2008, Ora 22.30, 01.06, ora 20.30, Piaţa Mare

Triple bill
Coregrafia Berta Yampolsky (The Israel Ballet, Israel)
Muzica: Camille Saint Saens, F. Liszt, G. Rossini

Înscris pe nisip... Si ce pasiuni interzise, ivite neaşteptat pe o plajă pustie, la ora când astrul de foc se scufundă în adâncuri, ce pasiuni ascunde vântul, care, în vârtejul lui, spulberă pentru totdeauna secretul Înscris pe Nisip, la sfârşitul unei zile?
Ni-Na Muzica lui Saint-Saens m-a inspirat şi m-a tentat să-i explorez posibilităţile coregrafice. Fondul romantic şi textura armonică a acestei muzici mi-au creat o viziune caleidoscopică a dansatorilor, ca o multitudine de structuri ce se transformă continuu, regenerându-se într-o infinitate de impresii şi culori. (Berta Yampolsky)
X-Ta... contrast între ritmul persistent repetitiv al percuţiei (amintind de ritmul trepidant al vieţii zilelor noastre) şi cântul "lacrimosei'' care apare neaşteptat ca o oază de linişte, exprimând o anume expunere spirituală, prin dezvăluirea propriului "eu", meditativă, până la uitarea de sine.

...rugăciunea trupului prin rugăciunea muzicii, despre chemare şi perfecţiune
31.05.2008, Ora 21.30, Casa de Cultură a Sindicatelor

Al - Andalus
Coregrafia Mudit Grau (Color Dansa, Spania)
Cu: Carolina Morgado, Yolanda Ramón, Elena Briega, Anna Rodriguez, Carmen del Pino, Carmen Fernandez

Frumuseţea şi plăcerea dansului flamenco. 60 de minute de pasiune, pasiunea unei culturi milenare care, într-un nou limbaj incitant, uneşte dansul şi spiritul Flamenco într-o singură artă fără frontiere.
31.05.2008, Ora 22.30, Pavilion 2007

Extazira
Regia artistică şi muzicală Doron Raphaeli (Tararam, Israel)
Coregrafia: Doron Raphaeli, Lighting design: Yossi Elgrably
Cu: Smadar Perry, Nurit Moskovitz, Yair Tzabari, Merav Sharabi, Tal Magen, Amir Weiss, Spike Eden Levy, Adi Levy, Noa Halevi

Spectacolul reprezintă un mixaj de muzică, mişcare şi înţelepciune, întrepătruns cu bătăi de tobe, fragmente muzicale susţinute vocal, sunete inspirate din natură şi spicuiri de teatru antic. Artiştii dau naştere unor sunete absolut extraordinare, folosindu-se de obiecte obişnuite, unelte, tobe suspendate, instrumente de percuţie şi, bineînţeles, de elementul care stă la baza reprezentaţiilor lor, propriile trupuri. Extazira reprezintă amalgamul personalităţilor puternice cât şi al abilităţilor individuale ale componenţilor trupei. Membrii Tararam se mişcă, dansează, cântă şi bat la tobe într-o armonie perfectă, ceea ce poate face ca spectacolul să varieze, de la dinamică impresionantă la seducţie mlădioasă. Spectacolul cuprinde scene comice şi inteligente, intercalate cu reprezentaţii de bătăi de tobe, muzică cu accente etnice diverse şi o largă varietate de sunete şi ritmuri.
31.05.2008, 01.06, Ora 22.30, Piaţa Mare

Mientes +K Parpadeas
Coregrafia Mudit Grau (Color Dansa, Spania)
Cu: Carolina Morgado, Joan Carles Valls "Kanga", Elena Briega, Yolanda Ramón, Anna Rodríguez, Anna Segalés, Guille Vidal-Ribes, Manel Cabeza.

Există o tendinţă în rândul muzicienilor, grupurilor şi cântăreţilor de a încerca o fuziune între flamenco şi hip hop - acest curent muzical şi sociologic relativ nou şi-a câştigat deja numeroşi fani. Ritmul obsedant şi versurile provocatoare ale hip hop-ului au devenit mai pregnante alături de încărcătura emoţională a framenco-ului, rezultând un cocktail fascinant şi exploziv. Cu o coloană sonoră excelentă care cuprinde cei mai buni artişti ai genului, spectacolul oferă un dans plin de intensitate dramatică.
01.06.2008, Ora 22.30, Pavilion 2007

Block Bach
Regia Alexandru Dabija (Teatrul Odeon, România)
Scenografia: Alexandru Dabija şi Laura Paraschiv
Coregrafia: Răzvan Mazilu şi Amir Kolben
Muzica: J. S. Bach
Video: Casa Gontz
Cu: Răzvan Mazilu, Monica Petrică, Coca Bloos, CRBL

Block Bach este un spectacol original şi cultural cum mai greu se întâlneşte în frământatul nostru peisaj teatral. Muzica lui Johann Sebastian Bach primeşte prin viziunea regizorală şi coregrafică o ilustrare teatrală sensibilă, încărcată dramatic. Fiecăruia dintre artişti îi vor reveni scene solistice în acest spectacol de teatru-dans, a căror interpretare este memorabilă. Block Bach este un spectacol minunat ce poate fi apreciat chiar şi de cei pentru care Bach e... mult prea "bătrân"! (Ileana Lucaciu)
04.06.2006, Ora 21.30, Casa de Cultură a Sindicatelor

Al Aire
Coregrafia Myriam Gonzalez-Gay (Dantea - Compañía de Danza-Teatro, Spania)
Muzica: Chris Spheeris, David Pena Dorantes, Vicente Amigo, José Gálvez, Eduardo Rodriguez
Cu: Rebeca Alonso, Maria Gonzalez, Judit Encinas, Alejandra Mantecon, Jennifer Gomez

Conform mitului eternei reîntoarceri, totul este predestinat să renască,...moştenirea pământului este viaţa.
06.06.2008, Ora 22.30, Pavilion 2007

Solas
Coregrafia Myriam Gonzalez-Gay (Dantea - Compañía de Danza-Teatro, Spania)
Muzica: Manolo Sanlucar, Jorge Pardo, Eduardo Rodriguez, Maurice Ravel, Chris Spheeris
Cu: Rebeca Alonso, Maria Gonzalez, Judit Encinas, Alejandra Mantecon, Jennifer Gomez

Prima parte din Solas, Lambra, combină forţa dansului spaniol, profunzimea flamenco-ului şi expresivitatea teatrului. Cea de-a doua parte, Semblanzas, reprezintă contemporaneitatea acestui dans.
07, 08.06.2008, Ora 22.30, Pavilion 2007


Spectacole de stradă


Veles e vents de Vicent Martí Xar
Regia Leandre Ll. Escamilla şi Manuel Vilanova (Xarxa Teatre S.L., Spania)
Decorul: Pasqual Arrufat, Amat Bellés şi Carles Abad
Costumele: Maribel Peydró, Maribel Monleón & Xarxa Teatre
Muzica: Angel Lluís Ferrando
Cu: Xavi Clausell, Pere Martinez, Esther Anglés, Ferran Igual, Jordi Magnieto, Òscar Luna

Producţia Veles e Vents / Pânze şi vânt a fost concepută de cea mai mare companie de teatru de stradă din Spania pentru finalul ceremoniei de inaugurare a Canalului Mânecii. Spectacolul are la bază un poem scris de catalanul Ausiàs March. Xarxa a conceput propria versiune... vorbind despre iubirea pentru mare, o mare uneori milostivă şi bună, iar alteori impresionantă şi înfricoşătoare. Totul depinde de omenire... care, la rândul ei, încearcă să rupă legătura cu natura.
30.05.2008, Ora 21.30, Piaţa Mare

El foc del mar de Vicent Martí Xar
Regia Leandre Ll. Escamilla şi Manuel V. Vilanova (Xarxa Teatre S.L., Spania)
Decorul: Amat Bellés & Pasqual Arrufat
Costumele: Ana Hernandez
Muzica: Joan Igual şi Vicent Borràs
Cu: Xavi Clausell, Pere Martinez, Esther Anglés, Ferran Igual, Jordi Magnieto, Víctor Clemente, Òscar Luna, Muzicieni/Musicians: Manuel Ortí, Joan Igual, Alejandro Ferrús, Dani Ferrando, Ricard Sarrió, Ignasi Domenech

Xarxa explorează obiceiurile festivalurilor din Valencia, pliate pe motive inspirate de picturile artistului Joan Miró. Legende valenciene... muzică folk cântată cu instrumente tradiţionale de suflat şi tobe... o mare varietate de efecte pirotehnice. A explora propria identitate şi propriile rădăcini se dovedeşte un mod foarte eficient de a ajunge la universalitate. Nu există un conflict... focul, lumina, ritmul şi efectele sonore sunt tot ceea ce contează. Aici focul este, din nou, un element purificator şi regenerator.
31.05.2008, Ora 21.30, Piaţa Mare

Nit Magica de Vicent Martí Xar
Regia Leandre Ll. Escamilla şi Manuel V. Vilanova (Xarxa Teatre S.L., Spania)
Decorul: Vicent Martí
Costumele: Ana Hernandez
Muzica: Joan Igual & Pasqual Juan
Cu: Xavi Clausell, Pere Martinez, Esther Anglés, Ferran Igual, Jordi Magnieto, Victor Clemente, Oscar Luna, Muzicieni/Musicians: Manuel Orti, Joan Igual, Alejandro Ferrus, Dani Ferrando, Ricard Sarrio, Ignasi Domenech

Sfântul Roro este protectorul beţivilor în mitologia populară din Valencia şi, conform tradiţiei, el se reîncarnează în nopţile magice. Un grup de muzicieni invocă prezenţa unor demoni albi, identificaţi cu acest sfânt. Un spectacol animat ce pare nesfârşit, bazat pe tradiţiile pirotehnice, se naşte, învăluind audienţa într-o explozie de lumină şi culoare şi invitând spectatorii să se alăture dansurilor. Tauri şi structuri tradiţionale din lemn care se foloseau în trecut pentru artificii conspiră cu demonii şi cu publicul la crearea unui catharsis colectiv al cărui unic scop este participarea şi omagiul adus sărbătorii. Un spectacol itinerant pirotehnic cu acompaniament muzical.
01.06.2008, Ora 21.30, Piaţa Mare

Doppelgänger
Regia Aleš Janák (Teatr Novogo Fronta, Republica Cehă)

Doppelgänger este anagrama teatrală şi permutarea scenică a simbolurilor bibilice. În spectacol, s-a folosit procedeul neconvenţional al naraţiunii, numit editare asociativă, când anumite scene sunt legate între ele pe baza asocierii libere şi a aşa-zisei codări duale. Acest tip de naraţiune este absolut excepţional în teatru. Acest mod de lucru caracterizează, de exemplu, creaţia lui David Lynch, care l-a folosit, printre altele, la realizarea celui mai recent film al său, Inland Empire, la fel ca Terrence Malick în filmul The Thin Red Line sau Andrei Tarkovski în filmul The Mirror.
03.06.2008, Ora 22.00, Sala Transilvania - Parcare

Perle (Plasticens Volants, Franţa)

O perlă pluteşte, pierdută în apă, nu departe de o epavă. Lumea surdă îi aude chemarea şi soseşte o cavalerie de căluţi de mare, apoi două sepii râzând. Perla îi roagă să o ducă înapoi în adâncuri, dar îşi doreşte să poată lua cu ea şi o parte din lumina pe care a găsit-o la suprafaţă. Doi peşti zburători se prind în dans, împingând o minge multicoloră. Împreună aşează perla pe epavă şi acest grup ciudat se retrage în adâncuri. Parada continuă, cu bucurie, chiar şi atunci când un crab încearcă să smulgă bijuteria din ape. Mingi zboară, perla se scufundă, se fereşte, şi scapă din cleştii crabului.
04.06.2008, Ora 22.00, itinerant: Bulevardul Bălcescu - Piaţa Mare

Être ou ne pas être
Regia Rémy Auda (KaRNaVIrES, Franţa)
Muzica: Fred de Benedetti
Cu: Rémy Auda, Franck Auricoste, Sylvie Baroni, Alain Casset, Julien Lemonnier, Sandrine Stantina, Vincent St Loubert Bié, Frédéric Tissot, Ilijana Vukmir Damour, Frédéric de Benedetti

Un camion traversează încet mulţimea. Din interior, se aude o melodie veche care trădează existenţa tainică a clandestinilor gata să moară sau să trăiască. După acest preludiu invizibil, zece personaje apar în mijlocul publicului pentru a rupe tenebrele. Ei devin urme de lumină, semnale animate, circumvoluţiuni, care descoperă itinerariul imprevizibil al cometelor, al stelelor căzătoare şi al lor impact. Fiecare se fereşte, fuge, apoi totul se linişteşte şi ei se regrupează pentru a juca şi rejuca viaţa, moartea, istoria umanităţii.
05.06.2008, Ora 22.00, itinerant: Bulevardul Bălcescu - Piaţa Mare

Babilonia (Plasticens Volants, Franţa)

Acest spectacol urmăreşte odiseea unui personaj pitoresc, plecat în căutarea acestei faimoase a opta minuni a lumii... Traseul impus de cele şapte minuni îl conduc spre aventuri spectaculoase! "Oraşul vostru va deveni unul mediteranean unde eroii noştri, cu ajutorul unui duh malefic, vor aduce spiritul Piramidelor, vor înfrunta furia lui Zeus, vor fi salvaţi de lumina farului din Alexandria, se vor pleca în faţa Colosului din Rodos, vor ceda în faţa farmecului lui Artemis, vor tremura în faţa macabrului Halicarnas şi vor fi încântaţi de grădinile din Babilon."
06.06.2008, Ora 22.00 itinerant: Piaţa Mică, Piaţa Huet, Piaţa Mare

Nuit de lumière
Regia Rémy Auda (Karnavires, Franţa)
Scenografia: Serge Puech, Muzica: Fred de Benedetti, Julien Lemonnier
Cu: Franck Auricoste, Sylvie Baroni, Sandrine Stantina, Frédéric Tissot, Rémy Auda, Alain Casset, Julien Lemonnier, Vincent St Loubert Bié, Ilijana Vukmir Damour, Frédéric De Benedetti

Cu o succesiune de imagini, parade şi instalaţii plastice, KaRNaVIrES fac un spectacol în mişcare extraordinar. "Ancoraţi în teatrul muzical, niciodată de-a lungul timpului nu am încetat să integrăm munca noastră în spaţiul urban, construind o originalitate artistică în domeniul divertismentului de stradă." Compania şi-a demonstrat de-a lungul timpului angajamentul fizic, capacitatea de a se pune pe sine sub semnul întrebării şi de a instrui tânăra generaţie. Prin magia imaginilor şi magia focului, acest spectacol poartă publicul într-o călătorie în spaţiu şi timp. Străzile şi trotuarele sunt luminate de energia care le invadează. Structuri strălucitoare ca nişte constelaţii vor aparea peste tot! Personaje "luminoase", personaje fantastice vor orchestra aceste scântei ca la un cabaret imens deschis către stele.
07.06.2008, Ora 22.00, itinerant: Bulevardul Bălcescu - Piaţa Mare

Don Quichotte (Plasticens Volants, Franţa)

A fost odată ca niciodată un cavaler mândru dar nepriceput, un spirit nobil cu multe poveşti despre minunată cavalerie, cu vise de a salva lumea în bătălii. Astfel, "eroul" nostru, acest iubit etern al unei planete inaccesibile şi cavaler al unei cauze drepte, îşi pune armura şi fuge printre norii care atârnă de iluziile sale.
08.06.2008, Ora 22.00, Piaţa Mare

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus