Tudor Giurgiu: Ideea a venit dinspre echipa de creaţie a festivalului coordonată de Mihai Chirilov care s-a gîndit că dacă tot spoturile au avut în fiecare an un rapel la o temă hollywoodiană, la ediţia a şaptea ar merge numai bine "agentul 007". Restul a venit firesc - 7 spoturi, 7 regizori, apoi s-a extins şi la nivelul de visuals - postere cu 7 actori în 7 ipostaze bondiene...
Cum a fost cu realizarea? Le-aţi dat tema sau i-aţi lăsat pe fiecare să facă ce vrea?
T.G.: A fost libertate totală, fiecare regizor a putut să facă ce a vrut pornind de la concept. Plus că am avut norocul să găsim şi un sponsor care să ne ajute cu cheltuielile de producţie - cei de la Mercedes Benz. Drept care singura cerinţă suplimentară era să apară pe undeva prin fiecare promo cîte un cadru-două cu cîte un tip de Mercedes.
Să trecem la spotul tău. Cum ţi-a venit ideea?
T.G.: Forţată de împrejurări... Aveam un scenariu întreg dezvoltat şi pregătit împreună cu Chiri şi Anca Grădinariu, care presupunea să-l avem pe Florin Piersic Sr. într-un cameo şi o abordare în stilul filmelor cu Mărgelatu. Dar nu s-a putut, pentru că Florin avea o serie de spectacole atunci, drept care am trecut, de voie, de nevoie, la altă poveste.
Anume?
T.G.: Am ales un episod construit în jurul unui tînăr îmbogăţit, genul care merge la muncă în străinătate ca să strîngă bani să-şi construiască o casă. Şi, desigur, mare fan James Bond. Şi îl vezi acasă, stînd, exersîndu-şi un întreg ritual - se uită la clipuri pe YouTube, imită gesturi, repetă replici... Pînă la finalul în care vine şi vaca. Pe scurt, am încercat o apropiere mai directă între specificul nostru şi mitologia Bond.
Dar echipa cu care ai lucrat? Şi filmarea?
T.G.: Am filmat cu Oleg Mutu şi am luat un actor tînăr şi foarte bun, cu care voiam să lucrez de mai mult timp - Doru Boguţă. Care şi scrie foarte bine. Şi am găsit o locaţie nemaipomenită, chiar la marginea Bucureştiului, pe lîngă şoseaua Fundeni - e un soi de baltă, unde sînt o serie de case noi, făcute cu mai mult sau mai puţin gust...