Cristi Mărculescu: Dacă ar fi să ne luăm după Valuri şi Pescuitul sportiv, nu păreţi un regizor interesat de comedie. Totuşi spotul TIFF pe care l-aţi regizat debordează de umor...
Adrian Sitaru: Nu numai mie mi se pare, dar şi altora că în filmele de mai sus există mai mult umor decît pare. S-a rîs destul de mult, neaşteptat şi pentru mine, la Pescuit..., nu mai vorbesc de Valuri. E adevărat, însă, că este un tip de umor să zicem mai special, poate departe de a se numi comedie, cred că se numeşte umor negru sau aşa ceva. Poate că ar trebui să definim noţiunea de comedie înainte să purtăm o discuţie pe tema asta.
C.M.: Legătura dintre TIFF şi Bond se datorează unei coincidenţe de indicativ: agentul 007 este potrivit pentru a 7-a ediţie a festivalului. Dvs. sunteţi un fan al agentului britanic?
A.S.: Nu sînt un fan al agentului, de aceea am şi avut mari probleme cu scrierea scenariului, pentru că nu prea ştiam de ce să mă leg. Aşa că am căutat pe internet date privind mitologia Bond.
C.M.: Ne puteţi povesti cum şi de unde v-a venit ideea episodului din spot?
A.S.: Mi-a venit foarte greu şi am integrat 3 elemente găsite pe internet în mitologia lui: golden gun, maşina super-tunată şi cele 3 sfîrcuri - nu eu le-am inventat, chiar există pe undeva dacă se dă search pe Google, şi mi-a plăcut mult ideea, habar n-am de unde vine. Iar cum sponsorul cerea să se vadă şi o maşină Mercedez-Benz, cel mai la îndemînă mi-a fost să plasez povestea într-un service auto.
C.M.: Protagonistul din Valuri şi protagonistul spotului TIFF de anul trecut sînt personaje principale în mini-momentul Bond pe care l-aţi imaginat. Să înţelegem că aveţi în plan o viitoare colaborare cu Gabriel Spahiu?
A.S.: Nu cred că are legătură una cu alta, dar încerc să lucrez cu actori cît mai buni de obicei, deci ar putea fi o colaborare pe viitor.