Poartă aceiaşi pantaloni negri, de concert, cu buzunare burduf, pe părţi. În picioare are cizme grele, de armată, the fucking shit - the shit doesn't stick to them, cum răspunde atunci când e întrebat de ce în timpul concertului bate din picior. Locul cămăşii albe şi al pseudo-sacoului cu mâneci asimetrice e luat de tricoul lui Gabriel Agbonlahor, jucător la Aston Villa - tricoul lălâu, şi nu greu, îţi lasă impresia că îi trage umerii în jos. Pe mâna stângă are două brăţări, una din plastic, alta din piele împletită, mai subţire; degetul mijlociu îi este întrerupt de un inel de argint, simplu.
Stă în faţa mea şi nu conteneşte să zâmbească. Zâmbeşte cu ochii. În jurul lor are două labe mari de gâscă, câte şapte fire săpate pe tenul roşiatic. Nu-mi dau seama dacă e de la soare, dacă aşa îi e nuanţa pielii sau dacă Merlot-ul de pe domeniile Tohani, pe care îl soarbe din paharul cu picior i-a îmbujorat faţa. Vorbeşte repede şi oarecum sâsâit, glumeşte cu jurnaliştii şi mulţumeşte că e prezent printre noi. Declară lucruri care atrag din sală aplauze - că are un singur idol, fotbalul, că se simte legat de România, pentru că i-a fost învăţăcel lui Menuhin, care la rândul lui i-a fost lui Enescu, că a descoperit muzica Mariei Tănase în Polonia. De fapt, nu contează ce zice. Are o prezenţă care te hipnotizează, aceeaşi pe care a avut-o pe scenă înaintea conferinţei de presă la care asist. Ne spune simplu, cu bucurie în glas, că vioara îi leagă mintea de inimă. Nimeni în sală nu mai notează, nu se mai fac fotografii. Stăm ca la spectacol, deşi de data asta nu ne cântă nimic.
Descarcă programul Festivalului Enescu 2009 pe zile sau pe serii de concerte.
Festivalul George Enescu, 2009
Galerie foto de Virgil Oprina.