Nu ştiu ce i-a convins mai întâi - farmecul Monicăi Bârlădeanu (cum să nu te uiţi minute în şir la un trup care derutează la propriu camera cu voluptatea actriţelor italiene din anii '60) sau mâna fermă a lui Bobby Păunescu - autorul unui debut excelent. O oră şi jumătate în sală nu s-a auzit musca, iar pentru un film de debut asta e semn bun. Cred că de fapt mai mult decât orice a ajuns aproape de ei povestea Francescăi, tipa care se decide să-şi lase mama singură şi iubitul îngropat în datorii ca să plece la muncă în Italia (convinsă mai mult de apropiaţi că face pasul bun decât de ea însăşi).
E o poveste care marchează un moment de criză din istoria foarte recentă (valul de emigranţi români plecaţi sa muncească în străinătate), spusă cu aceeaşi frusteţe a punctului de vedere realist (formulat şi rafinat de Cristi Puiu şi exploatat de colegii săi de generaţie) care transformă situaţia banală a unui personaj într-o experienţă semnificativă. Numai spusă în felul ăsta, "felia de viaţă" a celor defavorizaţi şi încă mulţi poate urca pe o treaptă mai înaltă.
Citiţi scenariul filmului Francesca, un volum publicat de Editura LiterNet.