Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici teatru  Sageata  Articole diverse

Aceeaşi piesă, alţi regizori!


TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
De ieri: Harold Clurman

În anii '20, Harold Clurman a avut ocazia să vadă la Paris spectacolele Teatrului de Artă din Moscova şi să se familiarizeze cu metoda Stanislavski. O altă experienţă decisivă în formarea lui ca regizor a fost colaborarea cu Jacques Copeau, căruia i-a fost asistent la realizarea spectacolului Fraţii Karamazov. Întors în America, el a fondat - împreună cu Lee Strasberg şi Cheryl Crawford - Group Theatre - un teatru cu trupă permanentă, conceput după modelul Teatrului de Artă din Moscova.

Clurman a fost nu numai un regizor prolific, dar şi un teoretician strălucit şi unul dintre cei mai importanţi critici americani (între 1953 şi 1980 a fost cronicarul publicaţiei The Nation). "Harold a fost cel care mi-a deschis ochii şi m-a ajutat să descopăr un alt mod de a face teatru. Şi tot el a fost cel care m-a ajutat să scap de toate trucurile cu care eram obişnuită. Harold Clurman refuza să accepte ideea de mască. Nu îmi cerea să fiu o mască, ci să fiu eu însămi", scria Uta Hagen în cartea Respect for Acting.


De azi: Arvind Gaur

Până să se apuce de teatru şi să pună bazele companiei Asmita, Arvind Gaur a lucrat ca inginer şi mai apoi ca ziarist. Asmita este astăzi unul dintre cele mai active teatre din Delhi şi unul dintre cele mai cunoscute teatre indiene din lume. Repertoriul companiei e unul foarte variat şi cuprinde, printre altele, piese de Shakespeare, Brecht, Arthur Miller, Girish Karnad şi Mahesh Dattani. Fiind conştient cât de mare e impactul pe care îl are teatrul într-o societate cum e cea indiană de astăzi, Gaur s-a concentrat asupra teatrului de stradă şi a celui de campus.

"În teatrul de stradă, avantajul îl constituie faptul că actorii au un contact direct cu spectatorii şi că pot interacţiona cu ei. Acest tip de teatru are un efect imediat şi poate face publicul mult mai receptiv la anumite probleme sociale şi politice. Şi mai sunt şi alte avantaje. E ieftin, poţi să joci mai multe spectacole într-o zi şi nici nu ai constrângeri tehnice. Ceea ce poate fi şi o provocare pentru actori", spunea regizorul indian într-un interviu în The Hindu.



 Toate articolele despre Articole diverse


0 comentarii

Spacer Spacer