Deşi în sălile de concert cu aer condiţionat este mai plăcut decât în canicula de afară, atracţia publicului pentru concertele în aer liber este incontestabilă. Weekendul acesta a oferit mai multe concerte de excepţie, dintre ele detaşându-se cel al lui Eric Clapton, aflat pentru prima dată în România.

În 11-13 iunie 2010 a fost un astfel de weekend, în care m-am plasat undeva în categoria ascultătorilor de muzică profesionişti, alergând de la un concert la altul. Am început cu concertul de la Sala Radio, cu Orchestra Naţională Radio dirijată de Christian Badea, pe care nu am putut să-l ratez atât pentru monumentala  Simfonie a III-a cu orgă de Saint Säens, cât şi pentru romanticul Concert nr. 2 pentru pian şi orchestră de Chopin, cu Horia Mihail, care reuşea să ne îndrepte gândurile spre o interioritate pe care rareori mai avem timp să o sondăm.

Cu un cronometraj perfect, la apariţia pe scenă a vedetelor unuia dintre cele mai mari evenimente muzicale ale anului, concertul Eric Clapton & Steve Winwood, ajungeam pe stadionul "Iolanda Balaş Soter" din Bucureşti.

Dintr-un alt unghi şi plonjând în cu totul altă estetică, ne vedeam împinşi tot spre "romantismul şi frumuseţea muzicii de altădată"; de la generaţia celor de 50-60 de ani la tinerii preocupaţi să descopere şi calitatea în muzică - publicul a fost compus din lume foarte diferită.

Ne-am întors în perioada de glorie a blues-ului, am privit şi am ascultat două legende vii ale chitarei, într-un concert ce a trecut şi prin muzica country sau rock şi care a decurs aproape ca într-o sală de concert simfonic, fără schimburi de replici între artişti şi spectatori, fără prezentări, doar cu muzică.

Rock alternativ şi valsuri de Strauss

La Street Delivery, pe str. Arthur Verona, weekendul a fost dominat de sonorităţi neconvenţionale, asortate cu vizualul care le însoţea. Dacă mergeai de la Şcoala Centrală până la Cărtureşti, aveai ocazia să auzi de la jam-session de diverse genuri la DJ-ing de muzici contemporane şi rock alternativ.

Pentru a schimba complet atât peisajul vizual, cât şi pe cel sonor, nu trebuia decât să treci Bulevardul Magheru ca să ajungi lângă Ateneul Român, unde descopereai o convingătoare atmosferă vieneză cu valsuri de Strauss, în interpretarea unei orchestre venite de la Viena, iar pe nocturnă se proiectau filme de operă, cu distribuţii şi producţii fabuloase, totul sub egida Bucharest Music Film Festival, care continuă şi în această săptămână în organizarea ARCUB, maratonul urmând să culmineze la sfârşitul săptămânii cu alte concerte în aer liber.

Nu puteam să-l ignorăm în acest weekend pe Elton John, lordul muzicii pop. Deşi venea pentru a doua oară în România, faţă de Eric Clapton, care se afla pentru prima oară la Bucureşti, reuşea din nou să entuziasmeze mii de spectatori în Piaţa Constituţiei, înşirând hituri după hituri precum Saturday Night, Rocket Man , Sacrifice, I'm Still Standing, Something About The Way You Look Tonight, Sorry Seems To Be The Hardest Word, Candle In The Wind, dar şi piese de pe noul său album.

Oferta nu s-a încheiat, organizatorii de concerte continuând să-şi atragă publicul cu muzici felurite în afara sălilor de concert. O propunere mai puţin obişnuită este pentru seara de 25 iunie 2010, când, în afara Nopţii Institutelor Culturale, la Teatrul de Vară Herăstrău puteţi asculta Orchestra Naţională Radio, dirijor Tiberiu Soare, solişti Alexandru Tomescu şi Horia Mihail, cu avanpremiera programului ce va fi prezentat la Expoziţia Mondială de la Shanghai în iulie 2010. Este iniţiativa, cu totul neobişnuită, a unei orchestre româneşti de a-şi prelungi stagiunea cu un concert în aer liber.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus