septembrie 2010
Anul 2010 a fost un an foarte bun pentru teatrul românesc, în ciuda crizei financiare care l-a afectat puternic şi a bâlbâielilor administrative ce pun piedici serioase desfăşurării serioase şi responsabile a oricărui eveniment teatral. Festivalul Shakespeare şi Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu au acoperit cu excelenţă teatrală prima jumătate a anului, iar Festivalul Naţional de Teatru se pregăteşte să li se alăture în a prezenta pe scenele româneşti valori teatrale mondiale, unele dintre ele pentru prima dată descoperite în România. Urmează, în luna decembrie, Festivalul Interferenţe, organizat de Teatrul Maghiar de Stat din Cluj, recent devenit membru al Uniunii Teatrelor Europene - pentru a încheia un an teatral pe care am fost norocoşi să-l putem avea.
 
În paginile de Avanpremieră la Festivalul Naţional de Teatru, ediţia 20, pe care le publică Scena.ro în noul său număr veţi avea ocazia să citiţi despre personalităţile prezente la Bucureşti în cadrul FNT în această toamnă, fie cu spectacole, fie cu conferinţe, lansări de carte şi întâlniri cu publicul: Lee Breuer, Romeo Castelucci, Rodrigo Garcia, Matthias Langhoff.
 
Scena.ro nr. 10 ia în discuţie, într-o anchetă realizată de Ciprian Marinescu, şi subiectul tinerilor artişti români plecaţi în afara ţării care s-au afirmat în alte spaţii culturale, provocând o nevoie de a răspunde unor întrebări usturătoare pentru societatea românească. Cristina Modreanu, redactorul-şef al revistei se întreabă în editorial: "Ce-i face pe toţi aceşti tineri să plece? De ce nu e loc pentru afirmarea lor într-o cultură atât de sărăcită în aceşti 20 de ani, o cultură trăind din amintiri, având ca lideri oameni al căror capital de imagine a fost construit în vremuri dubioase şi, în unele cazuri (cu numai câteva excepţii), nu a fost confirmat ulterior de calităţi reale, ci numai de aceeaşi capacitate de adaptare care i-a ajutat şi înainte de 1989? Oare chiar nu e evident câtă nevoie avem de toţi aceşti tineri creatori? Sau de aceia care, deşi locuiesc încă în România, sunt mai cunoscuţi şi mai apreciaţi în afara graniţelor ei şi lucrează mai mult în alte ţări decât "acasă"?"
 
Din sumarul acestui număr mai amintim: intervenţia decanului Facultăţii de Teatru din cadrul UNATC Bucureşti, Nicolae Mandea, despre teatrul independent, rubricile permanente - Reacţii adverse: Spectacolul-lectură, spectacol sau lectură? de Alina Nelega, New York Puzzle: Identitate & Diversitate: ID-ul dramaturgiei americane de Saviana Stănescu, Postforma: Documentare şi storytelling de Mihaela Michailov şi Ninsorile de altădată: Ariane Mnouchkine şi naufragiile unei speranţe nebune... de Mirella Nedelcu Patureau - şi relatările pe marginea unor evenimente teatrale internaţionale : Gălbenuş experimental - INFANT 2010 de Mihaela Michailov, Teatru. Holocaust. Tel Aviv de Iulia Popovici, Ben Deckers de Ionuţ Sociu.
 
Începeţi stagiunea 2010-2011 cu Scena.ro!
 
Revistă editată cu sprijin parţial din partea Uniunii Teatrale din România - UNITER. Parteneri media: Şapte Seri, www.liternet.ro, www.metropotam.ro, www.artactmagazine.ro, Radio România Cultural.
 
Revista Scena.ro poate fi găsită la: Librăriile Cărtureşti şi Humanitas, Ceainăria Bernschutz din Lipscani, Librăria Engleză Anthony Frost, Book Corner din Cluj, Victoria's Vintage Kitchen.
 
Din septembrie 2010, Scena.ro e pe Facebook! În curând va fi lansat site-ul resursă pentru teatrul românesc www.revistascena.ro

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus