Acum nu mai contează, pentru că oricum cele două reprezentaţii din FNT au avut deja loc. Iar despre spectacol nu voi face niciodată o cronică, pentru că mi-e ruşine. Mi-e ruşine pentru actorii de la Timişoara şi pentru Ada Lupu, o directoare de Naţional atît de nonconformistă, deschisă, curajoasă.
La Interzis accesul animalelor sîntem în plină ficţiune cu împăratul gol. Rodrigo García n-are cum să nu-ţi placă sau să nu-ţi stîrnească pasiuni, altfel eşti un troglodit teatral. Măcar pe cînd ucidea un homar în chinuri lente m-am revoltat. Acum supravieţuiesc şi iepurii, şi hamsterul, ba chiar şi rîmele. Doar că nu ştiu care e funcţia lor pe scenă. În materie de "hai să ne şocăm împreună", în curînd un spectacol unde nu se dezbracă nimeni, nimeni nu se dă cu capul de pereţi şi nu intră în atingere directă cu substanţe, obiecte sau fiinţe scîrboase va ajunge adevăratul ultragiu la bunele moravuri (ale experimentalismului).
Nu mai ţin minte nimic - decît monologul (unul din cele cinci, intersectate) lui Romeo Ioan despre poneiul salvat prin asasinare - iar asta, fiindcă l-am văzut jucat, cu variaţiuni, de Lari Georgescu în L-V: 8-16. În lungile pauze (pentru mine) în care unica idee - de pildă, a unui "solo" despre "a gîndi cu capul altuia" - era încălecată pe toate părţile pînă se usca şi se zbîrcea ca o smochină de acum trei ani, mă gîndeam cum ajunge cuvîntul scenic să devină, din performativ, nici măcar descriptiv. Cred că cere ceva muncă.
Mie una mi-e ruşine. Mi-e ruşine s-o spun, dar m-am plictisit rău de tot.
Interzis accesul animalelor
Regia: Rodrigo Garcia
Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" Timişoara
Biletele se găsesc la teatrele gazdă şi pe www.bilete.ro