Din 2013, managementul artistic a fost preluat de Radu Afrim. Cel mai spectaculos regizor al patriei faţă cu viitorul ei actoricesc. Hop şi tema ediţiei: "Sunt actor, sunt spectaculos". Au urmat patru zile de monoloage, cântări, dansuri, mini şi maxi-spectacole. A fost loc şi de un atelier, Maria Tănase 1913-2013, coordonat de muzicantul Vlaicu Golcea. Din acel atelier, Afrim şi Golcea au decupat un spectacol, Hai Iu Iu Nu Hi You You, care şi-a avut premiera bucureşteană la Godot Cafe-Teatru în seara de miercuri, 30 octombrie 2013, a FNT-ului 2013.
Subintitulat "concert remix-uri Maria Tănase", spectacolul înseamnă o suită de 13 melodii din repertoriul faimoasei Mării, electro-orchestrate live de Golcea-himself şi cântate cu imaginaţie, pathos, umor şi neobişnuit de mult talent de 15 dintre participanţii la sus-menţionată Gală HOP. În rol de guest-stars, Maia Morgenstern a deschis balul (cu Dodă, dodă la microfon şi pahar de vin roşu) şi a revenit pe scenă pentru savuroase de momente clubbin' & pogo, iar Andrea Gavriliu (creatoarea excelentului Zic Zac) şi Ioana Marchidan au foarte fain completat coregrafic parte din muzichii.
Dincolo de toate acestea, tribute-ul Maria Tănase înseamnă o imensă şansă pe care generozitatea afrimiană o oferă unui grup de tineri care au nevoie, mai mult decât orice pe lume, de şansa de a arată ce pot. Aşa cum există antrenori de fotbal care, pe timpul cantonamentelor din pauza competiţională, aleg să le dezvolte jucătorilor capacităţile motrice, atenţia şi spiritul de echipă prin intense partide de handbal, la fel Afrim alege să-i prezinte pe juni publicului larg nu recitând monoloage ori jucând spectacole clasice de teatru, ci cântând, dansând şi interacţionând în fumul, sunetul şi video-ul de club (acest cabaret al noului mileniu).
Într-un spectacol căruia nu i-ar prisosi o înşiruire ceva mai puţin abruptă a scenelor, eventual prin schiţarea unui minim fir narativ care să unească ceva mai puternic fragmentele, străluceşte, în primul rând, Aida Avieriţei (Trei focuri arde pe lume), ale cărei energie şi expresivitate au entuziasmat sala. Beneficiind de cea mai fredonabilă partitură muzicală (Uhăi, bade), umorul şi talentul Ruxandrei Maniu, marea câştigătoare a Galei HOP, au primit cea mai consistentă porţie de aplauze. Cu o interpretare senzuală a melodiei Gheorghiţă, Emőke Pál l-a "agăţat" pe un Ioan Paraschiv lăsat la bustul gol şi avansând cu brutalitate, pradă dorinţei nestăvilite, printre mesele ticsitei săli de la Godot. Flavia Giurgiu a frazat în chip special Lume, lume, realizând o breşă binevenită în succesiunea sonoră parcă prea electro a spectacolului. Beneficiind de o scenografie vivantă cu totul specială, Irina Antonie a prestat o delicioasă Mărie şi Mărioară. În fine, ansamblul masculin de 5 (Ioan Paraschiv, Dumitru Georgescu, Gabriel Sandu, Anghel Damian, Rareş Andrici) a născut hohote colosale cu un Hai, Iu, Iu în stil Furdui-Iancu.
Cu umor, îndrăzneală, prospeţime şi risipă de talent, Maria Tănase e astfel omagiată la un secol de la naştere în chipul cel mai frumos cu putinţă. Generaţia ce va să vină râde, cântă şi dansează pe cântecele celei care i-a refuzat şi îi refuză încă folclorului soarta Etno-Fuego-Muraristică.