O încântare atât pentru cinefili, cât şi pentru iubitorii artelor plastice, filmul a avut premiera internaţională la Berlinale 2013, fiind considerat o realizare cinematografică unică, un dialog fascinant atât între pictură şi cinema, cât şi între istoria individuală şi cea politică. Un omagiu adus iconicului pictor american Edward Hopper, filmul dă viaţă, prin mijloace cinematografice, unei serii de 13 tablouri ale acestuia, pentru a spune povestea unei femei ale cărei gânduri, emoţii şi reflecţii ne fac să observăm o eră din istoria Americii. Prin seria de tableaux vivants ce recreează cu măiestrie universul vizual al lui Hopper, Deutsch pune în lumină inerentele calităţi cinematografice şi narative ale picturilor artistului american.
După prezentarea la Berlinale, filmul s-a bucurat de o impresionantă carieră în circuitul festivalier internaţional, fiind proiectat în festivaluri şi muzee prestigioase din întreaga lume, precum Karlovy Vary 2013, Melbourne 2013 sau Viennale 2013, fiind de asemenea extrem de apreciat de presa de specialitate.
Potrivit The Hollywood Reporter: "artistul experimental Gustav Deutsch obţine un succes remarcabil în reproducerea pe film a 13 dintre cele mai renumite lucrări ale pictorului american Edward Hopper, printr-o meticuloasă scenografie concepută de el însuşi şi un ecleraj superb semnat de directorul de imagine Jerzy Palacz. (...) O reconstrucţie cinematografică de imagini şi stări pentru cunoscătorii lui Hopper, filmul plasează într-un mod controversat opera artistului realist american într-un context social, politic şi cultural". (Deborah Young)
Filmul urmăreşte povestea vieţii lui Shirley, "o femeie care trăieşte în America anilor 1930, '40, '50 şi a începutului anilor '60. O femeie care nu acceptă realitatea Marii Crize Economice, a celui De-al Doilea Război Mondial, a epocii McCarthy, a conflictelor rasiale şi a campaniilor pentru câştigarea drepturilor civile ca fiind una dată, ci mai degrabă ca fiind una generată şi ajustabilă. O femeie a cărei muncă de actriţă a familiarizat-o cu mizanscenarea realităţii, cu chestionarea şi modelarea ei; o actriţă al cărei scop şi viitor nu sunt succesul solo sau statutul de star, ci care luptă, ca parte dintr-un colectiv, ca teatrul să aibă un impact social. O femeie care nu se poate să se identifice cu modelul tradiţional de soţie şi care totuşi îşi doreşte să aibă un partener de viaţă'', spune Gustav Deutsch.
Gustav Deutsch este unul dintre cele mai proeminente nume ale avangardei contemporane austriece şi unul dintre cei mai importanţi regizori de pe scena internaţională a cinema-ului experimental. Remix-urile sale extrem de ludice şi adesea amuzante ale istoriei cinema-ului reflectă căutarea unei "înţelegeri senzuale" a limbajului filmic şi a modurilor în care cinema-ul, istoria şi vieţile individuale se întrepătrund.
Membru al grupului internaţional de artişti Der Blaue Kompressor - Floating & Stomping Company (DBK) şi director artistic al Academiei Aegina din Atena, Deutsch a fost apreciat de-a lungul timpului la nivel internaţional pentru filme precum Film ist. A Girl & A Gun (Menţiune de Onoare - Viennale 2009), Film Ist (7-12) (Premiul pentru Cel mai Bun Montaj - Festivalul Internaţional de Film Experimental Ann Arbor 2003), Film Ist (1-6) (Marele Premiu - Ann Arbor 2000) sau pentru Taschenkino şi Film Ist Mehr Als (premiate la Viennale 1996).
Cea de-a 4-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF va avea loc în perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu, şi este susţinută deCentrul Naţional al Cinematografiei, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică, Universitatea Naţională de Arte, Le Fresnoy - Studio National des Arts Contemporains, UCIN, British Council, Ambasada Regatului Ţărilor de Jos, Programul Statul de Drept Europa de Sud-Est al Fundaţiei Konrad Adenauer, Forumul Cultural Austriac, Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Goethe-Institut, JTI, Dacia, Jameson.