În data de 10 aprilie 2014, la Institutul "Cervantes" din Bucureşti a avut loc cel de al doilea concert din seria Jin Wang and friends, susţinut de Orchestra de Cameră Cervantes. Au dirijat patru studenţi ai cursului susţinut de dirijorul austriac de origine chineză Jin Wang la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti: Tudor Ciupeiu, Alexandru Ilie, Alberto Marcos Castilla, Andrei Ştefan Racu. Solişti au fost Alexandru Avramovici (clarinet) şi Gaby Stănescu (vioară).
Cursul de dirijat este o binevenită iniţiativă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. Având o deschidere internaţională atât în privinţa profesorilor cât şi a studenţilor, cursul se adresează absolvenţilor de Conservator care doresc să-şi dezvolte abilităţile şi tehnica de lucru cu orchestra. Prin cooptarea unui dirijor aflat în plină carieră pentru a îndruma tinerii aspiranţi la podiumul de orchestră, UNMB reuşeşte să umple un gol lăsat de sistem în învăţământul muzical european, în care au posibilitatea de a preda mai degrabă cei care renunţă de timpuriu la viaţa scenică. Ca urmare a faptului că profesorii nu mai evoluează ca dirijori se ajunge la o discrepanţă între ce se învaţă în facultate şi ce este necesar pentru o activitate muzicală decentă.
Proiectul pe care apreciatul dirijor Jin Wang l-a iniţiat împreună cu Institutul Cervantes din Bucureşti reuşeşte, pe lângă oferirea şansei de realizare a practicii dirijorale pentru studenţii săi, să promoveze solişti şi, la fel de important, creează posibilitatea pentru tinerii instrumentişti de a-şi consolida tehnica instrumentală în cadrul unei orchestre de cameră. Iată deci o nouă acţiune dedicată noii generaţii, după succesele înregistrate de Orchestra Română de Tineret şi de Fundaţia pentru Excelenţă în Muzică.
Primul concert al seriei Jin Wang and friends a avut loc în data de 20 martie 2014 în sala Auditorium a Institutului Cervantes, având în program lucrări de Vivaldi, Mozart, Albeniz şi zarzuele. Pentru concertul din 10 aprilie 2014, au fost alese lucrări de J. S Bach (Aria din Suita pentru orchestră Nr. 3), W. A. Mozart (Concertul pentru clarinet şi orchestră de coarde, Partea I şi Divertismentul în Re major k136), H. Villa-Lobos (Bachianas Brasileiras Nr. 5), A. Alvarez Alonso (Suspiros de España) şi A. Piazzola (Libertango şi Oblivion). Programul a avut astfel o secţiune clasico-barocă şi una hispano-braziliană, gândită astfel pentru a atinge trei ţeluri: cel didactic, cel cultural şi cel comercial. Pentru punerea la punct a tehnicii gestuale şi pentru claritatea gândirii structurale, este foarte importantă abordarea repertoriului baroc şi clasic. Nu mai puţin importantă este pentru "curăţarea" intonaţiei ansamblului, care a avut şi unele momente mai puţin fericite.
"Vedetele" serii au fost, desigur, cei patru dirijori. Cum concertele dirijate de Jin Wang constituie întotdeauna un eveniment, am avut cu toţii aşteptări de la discipolii săi. Au fost cu toţii apreciaţi de public, dând dovadă de talent şi dragoste pentru ceea ce fac. Experienţa şi-a spus cuvântul. Andrei Racu este profesor la Colegiul Naţional de Arte "Dinu Lipatti", având şi colaborări cu orchestrele din ţară, iar Alexandru Ilie colaborează cu Opera din Craiova şi are chiar propria orchestră de cameră. Ambii s-au detaşat prin rigoare în abordarea partiturilor şi control în colaborarea cu orchestra.
Programul a conţinut şi piese "de acompaniament", în care soliştii au fost străluciţi. Clarinetistul Alexandru Avramovici a oferit în pagina mozartiană momente pline de rafinament, realizate printr-un sunet foarte bun şi o frazare şi construcţie impecabile. Violoncelistul Mihai Grigore a impresionat, de asemenea, în solo-ul din Bachianas Brasileiras.
Maestrul şi-a educat nu doar elevii ci şi audienţa, care a fost alcătuită în special din tineri. Programul a fost deopotrivă variat şi accesibil. După meditaţia din debutul serii urmată de ghirlandele de bucurie mozartiene, pulsul parcă începuse să bată în ritmuri sud-americane.
Studenţii-dirijori, după ce au trecut de filtrul propriei exigenţe, al profesorului şi al orchestrei, au înfruntat şi ultima provocare: cel mai important examen îl dai în faţa publicului.