Înainte să facă legământul faţă de biserică, Anna trebuie să petreacă un scurt timp cu impulsiva Wanda (Agata Kulesza) - mătuşa şi singura ei rudă -, iar iniţierea şi schimbarea încep şi vor avea un caracter ireversibil. Nu neapărat negativ, dar cu siguranţă decisiv, din moment ce se izbesc două filosofii de viaţă diferite, iar cea mai matură, mai formată, mai sigură pe resursele proprii, o modifică pe cea mai mai reţinută şi mai neexperimentată. E o predare de ştafetă dură şi parcă venită de nicăieri.
Decupajul cinematografic, decorurile, costumele, aspectul peliculei şi chiar ritmul impus printr-un montaj foarte abil, desăvârşesc un proiect ambiţios - de recreere a unei epoci, cu un subtext generos -, pe care Pawlikowski îl ţine bine în mână. Minimalismul prezent aminteşte de cinemaul incipient de nou val (cele francez, cehoslovac ş.a.m.d.), când filmele cu nuanţe observaţionale - ancorate într-un cotidian nealterat prin filmarea în locaţii - se transformau într-un curent şi într-o tendinţă care şi astăzi mai rezidă în preferinţele multora dintre cineaştii auteur-işti.