În momentul reîntâlnirii dintre Andrew Schwartz şi Gavril Hrib, primul sărbătoreşte 10 ani de la prima filmare, iar cel din urmă 21 de ani de la condamnare. Au trecut împreună printr-un film - Jailbirds, urmează să se angajeze într-altul, dar acum datele problemei se calculează într-o lume pe care până acum Gavril a încercat s-o perceapă doar din spatele gratiilor.
Gavril Hrib pare desprins dintr-o capsulă a timpului, formată din ingrediente amare ale unui trecut sumbru - se ia un copil, se filtrează printr-un divorţ al părinţilor săi, se căleşte prin fapte mici, de băieţaş de cartier, după care se aruncă în mijlocul unei crime cu gust de răzbunare - ultima dintre procuroarele prin mâinile căreia a trecut dosarul lui înainte de una dintre condamnările anterioare, a făcut greşeala să-l numească evreu. Gavril Jidanul, după cum se prezintă chiar el, nu uită de asta peste cinci ani când o reîntâlneşte şi-şi cumpără dreptatea cu două victime pe care le lasă în urmă.
Mi-a fost greu să mă obişnuiesc cu vocea, iar mai apoi şi cu prezenţa lui Andrei. Realizez că prietenia celor doi durează de prea mult pentru a evita interacţiunile dintre ei, dar îmi doresc să stau în linişte lângă Hrib. Sunt numeroase încercările lui de negociere cu aparatul de filmat şi intenţia de a dirija lucrurile după bunul său plac, dar face asta asumându-şi responsabilitatea rolului său în spunerea propriei sale poveşti, chiar şi atunci când se loveşte de provocarea de a reveni la locul crimei de acum 21 de ani, de a-şi înţelege greşeala înainte de asumarea vinei pentru victimele care l-au urmărit în vis încă mult timp după săvârşirea faptei.
După mai multe încercări eşuate de angajare în ţară, Gavril ajunge în Germania, unde o aşteaptă pe Dana, una dintre fostele iubiri, dispusă să-i fie alături şi să recupereze timpul pierdut, dar care încă îl tratează cu neîncredere. "Singurul mod de a reuşi era să muncesc de două ori mai mult, să devin indispensabil.", a fost gândul după care s-a condus şi prin care a reuşit să se afirme ca imigrant în Germania, dar vine momentul când lasă tot ce a agonisit acolo şi revine în ţară, unde lucrurile iau o întorsătură foarte ciudată.
Subiectul trasează orb linia dintre relaţia de prietenie şi relaţia regizor-personaj. Himmelverbot / Outside e un film inteligent, care te provoacă de multe ori să te întrebi ce înseamnă, până la urmă, să fii liber, dar care te şi sancţionează când încerci să judeci fără să te gândeşti că oricând poţi fi judecat. Nu rataţi cele două proiecţii programate în 19, respectiv 21 martie 2015, ale premierei româneşti din 2015 de la One World România!