Cineaştii aflaţi la început de drum se pot înscrie, pentru al doilea an consecutiv, în cursa pentru un premiu de 5.000 de euro, bani acordaţi pentru producţia unui scurtmetraj. Competiţia este organizată de ShortsTV, canalul dedicat scurtmetrajelor, şi are loc în cadrul mai multor festivaluri, inclusiv cel de la Cannes.
În 2014, juriul şi producătorii străini au fost impresionaţi de calitatea celor 14 proiecte selectate la The Pitch şi cea a prezentărilor echipelor. Câştigătorii concursului au fost Raluca Răcean-Gorgos şi Ion Aramă, cu 4 and ½ Senses.
Candidaţii trebuie să fi regizat sau produs cel puţin un film scurt. Proiectul de scurtmetraj depus trebuie să aibă un buget mai mic de 10.000 de euro şi o durată maximă de 12 minute. Înscrierile încep pe 5 martie 2015 şi se vor încheia pe 25 martie 2015, la ora 23.59, ora României. Candidaturile vor conţine un sinopsis al filmului, concepţia regizorală, bio-filmografia regizorului şi un showreel de 45 de secunde din lucrările anterioare.
Numărul maxim de proiecte admise în concurs este 15. Candidaţii acceptaţi vor fi invitaţi la The Pitch, care va avea loc pe 15 aprilie 2015, în cadrul Festivalului NexT. Fiecare participant va avea exact 2 minute şi 15 secunde ca să îşi vândă ideea în faţa camerei de filmat, în limba engleză, dintr-o singură încercare. Toate prezentările vor fi postate pe pagina de Facebook a ShortsTV, în dimineaţa de după susţinerea lor, pe 16 aprilie 2015.
Cele cinci prezentări care adună cele mai multe "Like"-uri, prin intermediul unei aplicaţii speciale, până sâmbătă, 18 aprilie 2015, vor ajunge pe lista scurtă The Pitch. Doar acestea cinci vor fi prezentate apoi unui juriu de specialişti, care va decide câştigătorul. Acesta va fi anunţat la gala de închidere a NexT, duminică, pe 19 aprilie 2015.
Pentru al doilea an, festivalul organizează şi NexT Short Film Market, în completarea concursului The Pitch. Cei 15 tineri cineaşti selecţionaţi pentru The Pitch vor avea, în plus, posibilitatea de a discuta aplicat pe scenariile lor cu un script doctor şi de a-şi prezenta proiectele în faţa producătorilor români şi străini, în întâlniri individuale de 10 minute, timp în care cineaştii trebuie să-i convingă de valoarea propunerilor lor. Pentru participarea la NexT Short Film Market, candidaţii trebuie să trimită, pe lângă aplicaţia pentru The Pitch, o variantă a scenariului în limba engleză, precum şi un plan de buget.
Detalii despre înscrierea la concursul The Pitch şi participarea la NexT Short Film Market pot fi consultate pe www.nextfilmfestival.ro. În curând, vor fi disponibile informaţii despre invitaţii şi programul NexT Short Film Market.
Regulamentul complet al concursului The Pitch poate fi consultat pe site-ul www.shorts.tv.
ShortsTV este primul canal global în HD dedicat scurtmetrajelor, fiind disponibil în peste 40 de milioane de case din Statele Unite şi Europa. ShortsTV achiziţionează anual producţii de calitate - animaţii, live action şi documentare - de la cele mai importante festivaluri din lume. În România, canalul este disponibil în reţelele Telekom, UPC şi NexTGen.
Festivalul Internaţional de Film NexT este organizat de Societatea Culturală NexT, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Uniunii Cineaştilor din România, Institutului Cultural Român şi al Programului Europa Creativă - Sub-Programul MEDIA al Uniunii Europene.