Apropo TV / august 2005
Pe după stuf şi printre raţe, cu auzul mângâiat de bărcile pescarilor şi cu nările îmbătate de mirosul Deltei, cronicarul decide să lase deoparte pentru câteva clipe sturionul şi ştiucile şi să bifeze rapid alte trei filme care n-au apucat să fie disecate pe larg până acum.

 Hostage/ Ostaticul constituie în acelaşi timp debutul la Hollywood al franţuzului Florent Emilio Siri şi revenirea lui Bruce Willis la personajele şi genul de filme ce l-au făcut faimos - omul obişnuit într-o situaţie disperată. "Toate bune şi frumoase" rămâne în acest caz doar o expresie - story-ul dezlânat, violenţa inutilă, personajele antipatice şi miza stupidă transformă întreaga întreprindere într-un soi de mlaştină aglomerată, pueril explorată şi, asta e, lejer împuţită. Excesul de stil nu face decât să crească sentimentul de frustrare şi gustul amar; primul film al regizorului francez (Nid de Guepes) rămâne o promisiune neîndeplinită - aud că în timpul liber dumnealui se ocupă cu jocurile video. Îi doresc succes.

 Madagascar constituie o încercare disperată a studiourilor DreamWorks (sucursala animaţie) de a mai încasa nişte bani până la următorul Shrek, anunţat în 2006-2007. Spun disperată pentru că scenariştii au imaginat o premisă simpatică (patru animăluţe de la New York Zoo ajung, cu "ajutorul" unor pinguini psihotici, în sălbăticia din titlu) iar apoi au rămas în pană de idei şi s-au lăsat păgubaşi. În ciuda sau poate din cauza momentelor reuşite (care merg de la secvenţa de dans Reloaded şi până la audio-apariţia lui Ali G pe post de şef de trib animalier), filmuleţul rămâne o definiţie în imagini vii şi frumos colorate a termenului missed opportunity.

 The Ring Two / Avertizarea 2 constituie o serie de evenimente mai mult sau mai puţin nefericite. Mai întâi e un sequel relativ inutil al surprinzător de reuşitului The Ring, el însuşi remake al clasicului japonez Ringu. În acelaşi timp este un remake al "neoclasicului" japonez Ringu 2, chit că nu păstrează decât 2-3 idei şi atmosfera originalului. Toate astea ar conta mai puţin dacă la cârma acestui remake / sequel nu s-ar afla chiar Hideo Nakata, adică exact omul care a regizat Ringu-rile originale acasă, în Japonia. Nu-i o premieră - francezul Francis Veber şi-a refăcut cei Trei fugari la Hollywood iar olandezul George Sluizer şi-a distrus Dispariţia aşijderea - şi nici un capăt de lume; japonezul ar fi trebuit să înveţe însă din greşelile altora, să economisească timpul lui, banii yankeilor şi nervii noştri şi să rămână să pescuiască la Yokohama-n port. Că tot am început în ton cu sezonul...

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus